רגשות מעורבים

אבירם שקד
2013-09-06 01:00:00
2036-07-05 01:45:00

את הניסיון העצום שצברה בשנה שעברה, אז העפילה לראשונה בקריירה שלה לטורניר 'גראנד סלאם', אחרי שהדהימה עם ניצחון על המדורגת 23 בעולם, נדיה פטרובה, היא תרגמה הפעם לריצה יפה, שנפסקה רגע קט לפני שמינית הגמר.צילום ארכיון

גלושקו הצליחה לשמור על ריכוז גם מול המדורגת 238, סשיה ויקרי האמריקאית, וגברה עליה 5:7, 3:6. באתר ה-WTA הקדישו לה ראיון תחת הכותרת: "לומדים להכיר את יוליה גלושקו", בו היא מספרת על העלייה לארץ, ההורים שהיו לה למאמנים, האח הקטן שמשרת כלוחם בצה"ל, ואפילו על האהבה שלה לסרטים.

כמה זה היה קרוב

ואז, אחרי 3:6 מהמם יוליה התקרבה למקום היסטורי בשמינית הגמר, אבל ביתרון 2:5 היא נחנקה והסלובקית – 48 בעולם ועם כתף פצועה – אמרה יפה 'תודה' ולקחה שמונה משחקונים רצופים בדרך ל-7:5 ויתרון 3:0 במערכה המכרעת. המאמן, לירן קלינג, כבר הלך להדליק את הדוד שיהיו לה מים חמים במקלחת, אבל יוליה לא הסכימה לוותר בקלות, שברה פעם, פעמיים, אספה ביטחון מחודש והפכה ל-4:5, אבל ב-15:40 מול ההגשות של האנטחובה היא החמיצה שתי נקודות משחק והוסיפה בהמשך עוד שתי נקודות מפוספסות כדי שנוכל להגיד כמה זה היה קרוב. יוליה, עם הלשון בחוץ, זכר למסע הארוך שעברה, ראתה את היריבה בורחת ל-6:2 בשובר השוויון. היא אמנם הצליחה לצמצם ל-6:4, אבל זהו, סה טו. כן, היה מאכזב. אבל לא כמו לגלות ש'המטרה: הבית הלבן' הוא הסרט הכי טוב שהיא ראתה לאחרונה.

"הרגשות מעורבים”, אמרה גלושקו אחרי המשחק, כשהפצע עדיין דימם, "בראש אני יודעת שאני צריכה להיות חיובית מהשבועיים האחרונים, אבל בלב זה כואב מאד. דניאלה שחקנית עם המון ניסיון והיא שיחקה מדהים בנקודות החשובות. אני צריכה ללמוד מזה ולהשתפר בפעם הבאה. אני מקווה לקחת את הביטחון והטניס הטוב לתחרויות הקרובות".

שברון לב, אבל בפרופורציה

השבוע הגדול בקריירת הטניס של גלושקו הסתיים בשברון לב, אבל צריך לקחת את הדברים בפרופורציות. היא רשמה לראשונה בקריירה שלה ניצחון 'גראנד סלאם' ולמרות הפסטיבל מסביב נשארה מפוקסת כדי להשיג ניצחון שני. היא הפכה לישראלית השלישית בלבד שמגיעה לשלב 32 האחרונות בטורניר. לארנק נוספו כמעט 100 אלף דולר ולדירוג נוספו מספיק נקודות כדי לשלוח אותה לתוך המאייה הראשונה. באליפות אוסטרליה הפתוחה ב-2014, אגב, היא כבר לא תצטרך לשחק במוקדמות.

מאמנה של גלושקו, אסף אינגבר: "אנחנו גאים, יש לנו אלופה אמיתית. שחקנית טופ 100 בדירוג והיום הוכח שטופ 20 ברמה. זה עניין של להמשיך להתרכז בדרך ולעבוד קשה, במטרה להתברג למקום לו היא ראוייה. אין ספק שהתחרות, מעבר לכל דבר אחר, עזרה ליוליה לצבור ביטחון ולהאמין בדרך שלה. היום הכל יכול היה להיות אחרת, ואנחנו ניקח את הדברים הטובים, בעיקר את האופי והלחימה, ונמנף אותם במקביל לעבודה הקשה שבשגרה". ויוליה סיכמה: "אני רוצה להודות לצוות המדהים שלי, בראשות אסף אינגבר, למאמן שלי לירן קלינג, למאמן הכושר יורם מנחם, לסב החבר שלי שהיה לצידי כל הזמן ועזר מאוד ללירן וגם לעודד, מאיר עופר ופנינה, שתומכים ללא הפסקה. אני רוצה בהזדמנות זו להגיד שוב תודה לאיגוד הטניס על התמיכה לאורך השנים ולאחל לכולם בארץ שנה טובה שנה של ספורט הצלחות והמון בריאות".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »