"אני חייב לך את החיים שלי"

כתבי מודיעין News
שלושה שבועות לאחר שעידן בצלאל, תלמיד כיתת י"ב בתיכון עירוני ג' במודיעין, התמוטט במהלך שיעור ספורט לאחר שלקה בדום לב, הוא נפגש השבוע עם חברו לכיתה שביצע בו פעולות החייאה והציל את חייו
צילום: מד"א

השבוע נערך במודיעין מפגש מרגש במיוחד, בין נער שלקה בדום לב לבין חברו לכיתה שביצע בו פעולות החייאה והציל את חייו.

האירוע התרחש לפני כשלושה שבועות, כאשר במהלך שיעור ספורט בתיכון עירוני ג' בעיר התמוטט לפתע עידן בצלאל, תלמיד כיתת י"ב. גיא אלון, חברו לכיתה ומתנדב במד"א שהבחין במתרחש, החל לבצע בו פעולות החייאה, כולל שימוש בדפיברילטור, עד שליבו של בצלאל שב לפעום והוא חזר להכרה מלאה.

לאחר האירוע סיפר אלון כי "ידעתי שכל שנייה פה היא קריטית ושהוא צריך לקבל מכת חשמל ממכשיר מפעם. מהיכרותי עם בית הספר בו אני לומד, ידעתי שיש מכשיר מפעם במרחק של עשרות מטרים בודדים בכניסה לאולם. חיברתי את המפעם ונתתי שוק חשמלי, המשכתי בפעולות ההחייאה וכעבור דקה מורטת עצבים הרגשתי שהדופק חזר וחברי לכיתה חזר להכרה".

כאמור, השבוע נפגשו השניים לראשונה מאז האירוע, ובצלאל סיפר: "כשהתעוררתי לא כאב לי כלום ולא הבנתי מה קרה. ראיתי סביבי המולה והייתי בשוק. סיפרו לי מה התרחש ושהצלת אותי. אני חייב לך את החיים שלי, הבנתי שעשית הכל מהר, ניהלת את האירוע ובזכותך אני עומד כאן היום על הרגליים. מזל שהמציאו אותך, שאתה חבר שלי ושאתה בכיתה שלי".

לאחר המפגש אמר אלון: "כל כך רציתי כבר לבוא ולפגוש את עידן, ואני מתרגש מאוד לראות אותו על הרגליים, במיוחד כשאני יודע שהסיכויים של מי שלוקה בדום לב מחוץ לבתי החולים לשרוד ללא נזק הם נמוכים ממש. בזכות המורים שהתחילו בעיסויים, ובזכות המפעם שהוצב בבית הספר, הצלחנו לתת לעידן שוק חשמלי שהציל את חייו. זה נס גדול. אני כל כך שמח שהייתה לי את הזכות להיות שם בזמן הנכון וליישם מה שלמדתי במד"א. כל אחד יכול להפעיל את המפעם, זו פעולה פשוטה שלא דורשת שום הכשרה, ואני קורא לכולם לבוא למד"א וללמוד להגיש עזרה ראשונה".

כתבות נוספות