העתיד כבר כאן

אבירם שקד
רגע אחרי השלמת המשימה וההעפלה ההיסטורית של תיכון עירוני א' לליגת העל לתיכונים, במועדון עוצמה מודיעין, המפעיל את הפרויקט, כבר חושבים קדימה בשאיפה לתקוע יתד בליגה הבכירה
צילום: עוצמה מודיעין

אחרי שגברה על נבחרת הכדורסל של תיכון מקיף אשקלון באולם הביתי במודיעין בתוצאה 53:94, עירוני א' נדרשה להשלים את המשימה בחוץ. פור 41 וארבעים דקות מליגת העל לתיכונים. המתח עמד באוויר שעתיים נוספות, בגלל טעות שנפלה בשיבוץ השופטים. את תפאורת שש מאות האוהדים שדחפו לניצחון במודיעין, החליפו שמונים אשקלונים רועמים לא פחות. בחוץ דפק הגשם כאילו לא נותנים לו להיכנס לראות, והקור באולם הקפיא ידיות. לאשקלון לא היה מה להפסיד, אבל המודיעינית הגיעה ערוכה לסכנה.

נוימן, מנצ'ל, ויטלם, הראל ושוורץ פתחו אצל האורחת ופתחו נהדר. ריצת 2:13, קטלנית בדיוק לפי התכנית. להתחיל חזק, לשמור את הסקור נמוך, לרדת להפסקה כשהשליטה בידיה והיא מכתיבה את קצב המשחק. פור 41, אבל רק 20 דקות לגונג. כשלוח התוצאות הראה במחצית 28:29 למודיעינית, כבר היה ברור שזה גמור. כלומר, למי שזה לא היה ברור לו קודם לכן. תמיד טוב להיות בטוח. איתי מידן ניצל את ההזדמנות כדי לתת לכל השחקנים לטעום את טעם העלייה לליגת העל, מהמקום הכי נוח באולם, הפרקט. המודיעינית כבר עלתה לתשע הפרש 41:50 ו-43:52 לפני נפילת המתח המתבקשת. אשקלון רצה כדי לכפות שיוויון, אבל גורל העונה כבר הוכרע. אף אחד לא כסס ציפורניים ואף אחת לא מרטה שיערות כשהיתרון החליף ידיים בתכיפות של לוליין טרפז. הגשם חדר מבעד לתקרה, המשחק הופסק וחודש בשם הספורטיביות. אף שלולית לא תהרוס מסיבה. אשקלון סחטה ניצחון 57:58, שכולו הפסד מבחינתה. עירוני א' ספגה הפסד שכולו ניצחון. בסיכום שני המשחקים, למי שסופר, ארבעים הפרש. המשימה הושלמה. ד"ר דביר שלומי, מנהל בית הספר, לא החמיץ משחק. בשנה הבאה הוא צפוי להיות מקודם מקצועית, לתפקיד הקמיע. עידו יהודאי, רן ויספלד, ירדן הראל, עידו מן, יאיר קרמון, רועי נוימן, אוהד בן נעים, יהונתן כהן, נדב אזולאי, אלעד קורלי, יואב ויטלם, אלון דר, עמית כהן, עידו מנצ'ל, עומר שוורץ, איתי מלץ, טל עוז ושקד בלוקה. כל אחד ואחד מהם חתום על ההישג ההיסטורי. ואיתי מידן, כמובן, שניצח עליהם ביד בוטחת.

"הגענו בליווי שני אוטובוסים ופמליה מלווה של הורים, באמצע יום עבודה. זה לא מובן מאליו.
אני מאושר שעשינו את זה. אני מאושר עבור בית הספר והמועדון, ומאושר בשביל אשר חגי, שהכי מגיעה לו הזכייה הזאת. תודה ענקית למנהל בית הספר, ד"ר דביר שלומי, לגלית ברוקר מנהלת הפרויקט, לאשר חגי המנהל המקצועי ולשמעון סלל רוה רודריגז מנהל המועדון, שנתנו הכל עבור הנבחרת, ולכל מועדון כדורסל עוצמה מודיעין שאיתנו בכל המסע הזה. אני מאושר מאד עבור שחקני הפרויקט, ובייחוד עבור תלמידי כיתה י"ב, שמסיימים את התיכון בטעם הכי טוב, מבחינת הייצוג הספורטיבי. עכשיו הפנים אל ליגת העל בשנה הבאה".

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין, בירך השבוע: "מדהים לראות איך מיזם הכדורסל שהקמנו בבית הספר עירוני א' לפני שבע שנים התפתח בצורה יוצאת דופן והגיע בזמן קצר כל כך לליגת העל, ואני בטוח שהשיאים עוד לפנינו. כל הכבוד לשחקנים ולצוות האימון על עונה מדהימה. הבאתם הרבה כבוד וגאווה לעיר".

אלעד שמעונוביץ, המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הספורט, הגיב: "בספורט אין קיצורי דרך. רק בבניית תשתית ותהליך ארוך קוצרים הצלחות. לפני 6 שנים התחלנו את הפרויקט, ריכזנו בתיכון אחד בשכבת ז' את שחקני הכדורסל הכי טובים מכל העיר. מאז, בנינו שכבה אחרי שכבה, מבחני קבלה, ליווי מקצועי ולימודי, עם אימונים בבוקר ובצהרים, לפני ואחרי הלימודים. נסענו למשחקים מהגליל ועד אשקלון, ועכשיו השגנו את המטרה: השתתפות בליגה היוקרתית, בה משחקים כוכבי העתיד של הכדורסל הישראלי. המטרה היא לתקוע יתד בליגה ולא שזה יסתכם בהבלחה חד פעמית לעונה אחת".

ד"ר דביר שלומי, מנהל עירוני א', הוסיף: "העלייה לליגת העל היא אמנם הישג של רגע, אבל ללא ספק היה כאן מסע שמבטא אבני דרך שאנחנו מאד מאמינים בהן, של הגדרת מטרה, דבקות בה, עבודת צוות, מסירות, השקעת מאמץ, והתוצאה לא אחרה לבוא".

גלית ברוקר, רכזת פרויקט הכדורסל בעירוני א', התרגשה: "זה הישג עצום לענף הכדורסל בתיכון עירוני א' ולעיר כולה. 7 שנים של נחישות, התמדה, שיתוף פעולה ועבודה קשה של כל כך הרבה גורמים. אני מאוד מאמינה בכל הנפשות הפועלות, כולל כולם, ואין לי ספק שזו רק התחלה של דרך חדשה אל פסגת כדורסל התיכונים בארץ".

שמעון סלל רוה רודריגז, מנהל מועדון הכדורסל עוצמה מודיעין, סיכם: "האהבה מנצחת הכל. עשינו הסטוריה במודיעין. אין מאושר ממני. לא ניתן לתאר את מה שאני חש. חלום שנמצא בתוכי כבר 20 שנה התגשם. יש לי צוות מדהים, ואני רוצה להודות לכל אחד ואחת מהם. הוכחנו שיש לנו את היכולת לבצע ולהוביל את הכדורסל לרמות הגבוהות ביותר. עכשיו ננוח מעט ונתכנן את השנים הבאות, כדי לתקוע יתד בליגת העל לתיכונים. אנחנו כבר מתחילים בגיוס שחקנים מוכשרים שעולים לכיתה ז' ויצטרפו לפרויקט הכדורסל המצליח שלנו בעירוני א'. בנוסף, הליגה מאפשרת לנו להעביר שני שחקני מוכשרים שעולים לכיתה י' וכיתה י"א, ומעוניינים להצטרף לפרויקט ולשחק במסגרת ליגת העל לתיכונים".

אשר חגי, מנהל מקצועי בעוצמה מודיעין, אמר: "לפני שנים, כשאימנתי את נבחרת עירוני ט' תל אביב, נכנסתי למכונה משומנת, הייתי חלק מצוות, הצטרפתי לפרויקט שהיה קיים הרבה שנים לפני. עבדתי איתם 12 שנה ולקחנו את אליפות הארץ פעמיים. בתיכון עירוני א' במודיעין הייתי שותף להקמת הפרויקט מאפס, ואני מלווה את השחקנים האלה מאז שהיו בשכבת ז', ולכן זה יותר מרגש וההישג שלנו גדול יותר מבחינתי. עכשיו צריך לשמר את ההישג הזה. עשינו את הצעד הראשון, אבל לשמר את זה יהיה אפילו יותר קשה".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »