כללים לבחירת חברת הובלות דירה

רועי מזרחי
2017-03-16 00:00:00
2017-03-16 00:00:00

היהודים נודדים יותר מכל מיעוט אחר במדינת ישראל ונדמה כאילו היהודי ממשיך להיות גולה מדירה לדירה בארצו. לאור זאת, בחירת חברת הובלות הופכת להיות חשובה מאין כמותה אחת לכמה שנים עבור מרבית משקי הבית בישראל.

על פ נתוני משרד הבינוי והשיכון כל משפחה רביעית עוברת דירה אחת ל-15 שנים בממוצע ואילו כל משפחה חמישית עוברת דירה אחת ל-5 שנים. כ-14% עברו דירה תוך פחות משנה ורק כ-20% מכלל משקי הבית עברו דירה רק אחרי 20 שנה ויותר. הנתון המפתיע מכל הוא שצעירים עוברים דירה כל שנה וחצי.

לתכולת הדירה יש חשיבות רבה הן מהבחינה הכלכלית והן הרגשית, אז לפני שאתם מתמסרים ומפקידים את הרכוש היקר שלכם בידי חברת הובלות, זכרו שמובילים שאינם מקצועיים עשויים לגרום לנזק בלתי הפיך לרכוש שלכם במהלך הובלת הדירה ובפריקת התכולה בכתובת החדשה.

מכאן נובעת החשיבות שבהשקעת הזמן הדרוש לבחירת בעלי מקצוע (מובילים) מקצועיים לצורך ביצוע הובלות דירה. בחירה שהיא הבסיס להצלחת תהליך מעבר הדירה כולו.

כדי לחסוך את עוגמת הנפש ביום שאחרי, ריכזנו עבורכם כללי אצבע פשוטים, איך לבחור חברת הובלות דירה מומלצת ולא ליפול בפח של מובילים שנעלמים ולא מגיעים ביום המעבר, לא נחמדים ומתייחסים כפיל לחרסינה לרכוש שלכם, דורשים תשלום נוסף בשלל תירוצים וסיפורים, גורמים נזק לציוד ולריהוט, נעדרי תודעת שירות וללא ביטוח מתאים להובלת תכולת הדירה.

לפני שאתם מפקידים את תכולת הדירה שלכם בשווי מאות אלפי שקלים, כדאי לכם מאוד להתייחס ברצינות לנקודות הבאות:

  • המלצות – בקשו מחברים ובני משפחה המלצה על מוביל או חברות הובלה שהוכיחו את עצמם. אין כמו המלצה של על בעל מקצוע כדי לקנות שקט נפשי ולדעת שאתם בידיים טובות, לקוח מרוצה מהווה אינדיקציה לבחירת בעל מקצוע כל שכן חברת הובלה.
     
  • ארגזים – אם אתם אורזים בעצמכם, מוביל רציני ידאג להעביר לכם קרטונים למעבר דיר ה כשבועיים עד מספר ימים לפני המעבר בתיאום אתכם ולפי הצורך ויגיע  לאסוף את הקרטונים לאחר הפריקה בתיאום אתכם.

 

  • ניסיון – העדיפו חברות בעל ניסיון המתמחות בהובלות. בחברות הובלה גדולות קיימים נהלים מסודרים, הם עובדים לפי הספר, העובדים של החברה קבועים ומיומנים מאוד בהובלה ובפירוק של ריהוט, והחשוב מכל יהיה לכם עם מי לדבר במקרה של תקלה או נזק.
     
  • ביטוח – תכולת הדירה שלכם שווה מאות אלפי שקלים, וגם אם יש לכם ביטוח לתכולת הדירה, הביטוח איננו תקף בזמן הובלה. לכך, חובה עליכם החובה לוודא שהרכוש שלכם מבוטח בזמן מעבר הדירה וההובלה. זכרו, לא תמיד יש אמת בפרסום ולא לכל מוביל שאומר שיש לו ביטוח קיים ביטוח הובלות מתאים. כלקוח, אתם נמצאים בעמדת מיקוח, לכן אל תהססו לבקש לראות את אסמכתא מתאימה המעידה שחברת ההובלות בעלת ביטוח הובלות מלא ומבטחת את הציוד שלכם.
     
  • הזמנת עבודה – חברת הובלות העומדת אחרי ההתחייבויות שלה, דואגת להחתים את הלקוח על הסכם או הזמנת עבודה. ההזמנה מחייבת את המוביל אליכם, ומעידה על כך שהוא מתחייב לתת לכם שירות ביום ובשעה המוסכמת וכמובן לשאת בתוצאות.
  • הצעת מחיר – מוביל מקצועי לא שולף מהמותן הצעת מחיר. הוא מגיע לראות את תכולת הדירה, היקף הריהוט, והציוד כדי לתת לכם הצעת מחיר מחייבת. הוא יתחקר אתכם על חפצים בעלי ערך שייתכן שחברת הביטוח של חברת ההובלה אינה מבטחת, המוביל יבחן את נגישות לדירה לצוות הסבלים, קומה, מעלית ומספר מדרגות, האם יידרש מנוף כדי להוריד ציוד, אומדן מרחק בין הבניין לחניה. רק אחרי שיבחן את מורכבות ההובלה הן בנקודת המוצא ובכתובת היעד יתן לכם הצעת מחיר. מוביל שסוגר עסקה על סמך שיחת טלפון עשוי להתברר כנוכל וכסחטן שתתקשו להתנגד לו בזמן אמת, כך שגם את תקבלו הצעת מחיר זולה, אתם עשויים לשלם עליה ביוקר בהמשך.
     
  • לא כל חברת הובלה נותנת שירותי אריזה. אם אתם מעוניינים באורזים אתם חייבים לוודא מול חברת ההובלה על שירותי אריזת דירה. קבלו הצעת מחיר רק אחרי שהמוביל מגיע לביקור, בודק את היקף התכולה לאריזה ונותן הערכה זמן וכוח אדם שיידרש לשם כך.
     
  • זמן משאית שווה כסף, לכן אם המוביל קובע אתכם הובלה בשעה המאוחרת מהשעה 10:00 בבוקר, זה סימן שמתואמת לו הובלה בשעות הבוקר המוקדמות, כך שסביר להניח שתקבלו שיחת טלפון סביב 9:30 על עיכובים.
     
  • הציוד שלכם יקר ועדין, כדי למנוע שריטות ומכות בריהוט ובמוצרי חשמל אנא וודאו שהמוביל מגיע עם ציוד עיטוף מתאים כולל ניילון נצמד ופצפצים כדי לעטוף את הציוד.

 

אנו מאמינים שהקפדה על הדגשים שהוזכרו, יכולה להבטיח שהובלת הדירה שלכם תעבור על הצד הטוב ביותר – כזה שילווה במובילים מקצועיים עם תודעת שירות גבוהה לצד סדר וארגון בזמן ההובלה ועוד הרבה לפניה.

כתבות נוספות

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

"עמית סוסנה היא השראה"

לאחר שהתראיינה לעיתון ניו יורק טיימס וסיפרה כיצד נפגעה מינית בידי מחבלי חמאס בשבי בעזה, הגיבו הבוקר משפחות החטופים

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

המשך קריאה »

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

המשך קריאה »