צימרים בטבריה – למעיינות הבריאות!

קובי לוי

רבות דובר על הערך הבריאותי של מעיינות טבעיים חמים או בשמם המוכר יותר "חמאם" לגוף ולנשמה. יש הרבה מאוד אנשים שלוקחים צימרים בטבריה כדי לשהות במשך כמה ימים במעיינות הללו ובשמם המלא- חמי טבריה.

חמי טבריה הוא אתר המכיל 17 מעיינות טבעיים חמים מהסוגים: מעיין שכבה, העתק,  קארסטי, ארטזי, איתן ומעיין אכזב, חלקם גלויים לעין וחלקם בלתי נראים.

מעיינות אלה נוצרו ע"י כך שהם חלחלו מים ונותרו תחת שכבה אטומה. יום אחד עקב שינוי כל שהוא הם פורצים החוצה, ובמהלך כל הזמן שהם נותרו מתחת לאדמה הם ספגו וינקו מינרלים ומלחים המסייעים לגוף האדם.

(צילום צימר בקליק)

החום של המים הללו הוא כ-60 מעלות  אך הם עוברים קירור כדי שמתרחצים יוכלו לשהות בהם. המעיינות הם אתר עלייה לרגל של מאות אנשים שרוצים ליהנות מהמים הטרמומינרלים וכן חולי עור, שיגרון ועוד.

צימרים בטבריה- ישר לסאונות שבטבע

חמי טבריה כוללים ג'קוזי, בריכת מים מקורה, בריכת מים חיצונית, סאונות, וטיפולי ספא. המילה חמת או חמי מתכוונים למים חמים וקרים הנובעים מן האדמה.

סביב האזור של המעיינות נבנתה בעבר עיר בשן חמת ושמם של המעניינות לרחצה ומרפא נודע בכל הארץ.

חמי טבריה מוזכרים בתלמוד הבבלי וגם בימי הרומאים. יש אגדה ערבית המספרת איך המים קיבלו את חומם וזה קשור לשלמה המלך. מסופר כי אנשים חולים באו אליו וביקשו ממנו שימצא מזור לתחלואיהם. שלמה המלך פנה אל השדים ואמר להם כי יש מעיין ליד טבריה ומימיו קרים והורה להם לרדת עד לעמקי האדמה אל מימי המעיין הזה ולחמם אותם. כך בעצמם נולדו לא רק חמי טבריה אלא כל החמאמים באר.

 

צימרים בטבריה- טיול בריאות גם על סוסים בחיק הטבע

כל הצימרים בטבריה נמצאים בישובים כפריים טובלים בנוף של ירוק טבעי. הדבר הכי הגיוני בבילוי בצימרים בטבריה זה ללכת ולשהות במעיינות הבריאות. יש אנשים שבפירוש נוסעים כל פעם לחופשה למעיינות הללו למשך כמה ימים ושוהים קרוב אליהם בצימרים בטבריה.

לאוהבים לטייל בטבע, שילוב של טיול בחמי טבריה יחד עם טיולי סוסים בנוף נפלא.

הצעה למסלול של רכיבה על סוסים באזור: יציאה מ"עין נון" לבקעת גינוסר. ניתן לרחוץ במימי המעיין ממשיכים לשבית חוצה ישראל. יש שם גם פרדס של תפוזים ואשכוליות, וזה חלק מהחוויה של הטיול. לקטוף ולזלול. רוכבים עד לנחל עמוד עד למצפה "אירע", שם אפשר לעשות פיקניק ספונטני.יש תצפית על רמת הגולן והחרמון ויש שם מטעי בננות שאפשר לרכב בתוכם אל גינוסר. בעונת החורף, מהתצפית אפשר לראות את השלג. 

צימרים בטבריה- הבחירה של כל עם ישראל

עונת האביב והקיץ היא העונה החמה של הצימרים בטבריה. עם ישראל אוהב לטייל בעונות האלה, מעמיס את כל המשפחה ויוצא לנופש. אין כמו בילוי בצימרים מפנקים שמכל בחינה הם עדיפים ברמת החוויה על בילוי ושהות בבית מלון. גם לכם בא לנפוש באיזה צימר מפנק? לרשימת צימרים מומלצים בטבריה והסביבה. כנסו עכשיו

 

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »