יום הולדת לדד

אור בן דוד
2015-03-11 11:42:03
2015-03-11 11:42:03

סגול 59 ועמי יארס-חבר של השטן

הסיפתח הישראלי לחגיגות היובל להיווסדה של להקת הגרייטפול דד נורה כמו מלוע של תותח כאשר חן רותם (סגול 59) חבר למוזיקאי האמריקאי עמי יארס לפרויקט שכל כולו שירים של הלהקה, בעברית, בעיבודים של השניים ובהשתתפות נגנים אורחים שהרזומה שלהם הולך לפניהם. לפני שארחיב על הסינגל הראשון "חבר של השטן" אציין כי האלבום מורכב משירי הלהקה ושירים של חבר הלהקה שהפך ברבות השנים לאייקון (וטעם גלידה של בן אנד ג'ריס) ג'רי גרסיה.

בכל העולם בכלל ובישראל בפרט ישנם מעריצים שרופים של ה"דד", הידועים בכינוי "דדהדס", המהווים קהילה אדוקה וגלובלית כאחד ומקפידים על ציון כל אירוע חשוב הקשור ללהקה בכל שנה קלנדרית. בין המעריצים הידועים פה בישראל ניתן למצוא את מכותבינו אן סגול 59 ואת איש המדיה וההיסטוריון ערן סבאג וניכר כי השפעתה של הקהילה המקומית ניכרת בקהילת ה"דדהדס" העולמית שכן לאחר השקת האלבום המדובר לעיל יצאו משתתפי הפרויקט המקומי לסיבוב הופעות, תחילה בארץ ולאחר מכן בארה"ב (ואולי אף יגיעו לתחנות נוספות בעולם). כל זאת לאחר שהתקבל אישור רשמי מחברת ההפצה של הלהקה המחזיקה בזכויות על השירים.

בסינגל "חבר של השטן", הראשון מתוך האלבום שייקרא "The promised land" ניתן לשמוע מהתו הראשון את רוח הבלוז התופסת את האוזן בליווי נגינת גיטרה מעניינת הסוחפת את המילים, המשעשעות ומסקרנות שנעות בין דיוק מופתי לנסיעה "סביב" הטקסט של גרסיה ושומרות על אותה אווירה נעימה המרגישה מעושנת ומרווחת יחדיו. בשיר מתארח המוסיקאי האמריקאי ג'ייסון רייך בנגינת מנדולינה משובחת המעצימה את תחושת ה"דומה אך שונה" שהשיר משדר ביחס למקור וניכר כי שווה לתת אוזן גם ל"חבר של השטן" וגם לאלבום כולו, אותו ניתן להשיג באתר "בנדקמפ".

כתבות נוספות

הקרב על היער הסתיים בהפסד

בית המשפט דחה את עתירת עמותת תושבים משפיעים במודיעין והחברה להגנת הטבע נגד המיקום שנבחר להקמת תחנת משנה של חברת החשמל, וחלק נרחב מהיער באזור ייכרת

הקרב על היער הסתיים בהפסד

בית המשפט דחה את עתירת עמותת תושבים משפיעים במודיעין והחברה להגנת הטבע נגד המיקום שנבחר להקמת תחנת משנה של חברת החשמל, וחלק נרחב מהיער באזור ייכרת

המשך קריאה »