שודדים בסטייל

אור בן דוד

OSOG – Wanted

"על כתפי ענקים" הוא שם מעורר כבוד ומפתח ציפיות כאחד, אולם לאור העובדה שאנו חיים בעידן בו הכל חייב להיות מקוצר או בהאשטאג ("תג הקבצה") במהלך השנתיים האחרונות עבר שם הלהקה מטאמורפוזה וקוצר ל"OSOG".

כבר שלוש שנים שההרכב המונה דמויות מוכרות מסצנת המטאל והפאנק הישראלית רץ. חמישה חברים טובים שהחליטו לתת ביטוי לצד היצירתי הרך שלהם ומשלבים כלי נגינה דוגמת הבנג'ו, יוקללה ומנדולינה בשירים הנעים על סקאלת הרוק הרך-קאנטרי-פולק עולמי. המוזיקה מקדשת ונותנת במה לאותם כלי נגינה השונים מרוב, אם לא כל, הלהקות בנוף הישראלי המקומי. אז מה הפלא ש-OSOG מופיעים לא מעט גם בחו"ל.

את אלבומה הראשון הלהקה מימנה בגיוס המונים בהדסטארט בהצלחה יתרה וכך בילו חבריה את שנת 2013 בחזרות ויצירת שירים, כאשר התוצאה הניבה למעלה מ-30 שירים ועשרות הופעות בברים ומועדונים קטנים בכל רחבי הארץ. האלבום "Cowboys from Ukhelle" הושק במופע סולד אאוט בשנת 2014 ומאז שמה של הלהקה רק עולה ופורח.

את הסינגל החדש של OSOG כתב סולן הלהקה אביטל תמיר (מלהקת "בצפר" לשעבר) והוא מספר את סיפורם של זוג שודדי בנקים מרגע הכנתם ל"עבודה" הראשונה שלהם יחד ועד למעללם האחרון בעודם זוג זקן. כל זאת בליווי מנגינה הנשמעת וינטאג' מחד וספרדית אקלקטית מאידך. קולו של תמיר נשמע כאילו נלקח מפסקול סרט ישן והולם את הלחן המורכב אותו יצר בצורה מושלמת.

את הקליפ לשיר יצרו צמד הבימאים שי אטר וגדי רימר, כשהמחישו בהשראת המילים לכדי וידאו קליפ קולנועי ומרשים, שצולם לאורך שבוע שלם במיקומים שונים ברחבי הארץ (צעד נועז ביצירת קליפ מקומי).

זהו הסינגל השני שהלהקה משחררת מתוך אלבומה החדש, הנושא את שם ההרכב, אשר יראה אור השבוע וייחגג במופע השקה מיוחד בהשתתפות 16 נגנים וזמרים/ות, ב- 6.4 באולם הקונצרטים "מרכז ענב לתרבות" במוזיאון תל-אביב. עד לאותו מופע תעלה הלהקה על כמה במות בצ'כיה והונגריה (כבר אמרתי  -כובשי במות בעולם) ונותר רק לאחל להם המון הצלחה עם אלבומם 

כתבות נוספות