למקומות היכון רוץ

יהודה גולן
2016-12-05 00:00:00
2037-10-04 01:42:00

בסוף השבוע הקרוב זה קורה! יותר מ-3,500 רצים ורצות שנרשמו למרוץ מודיעין ה-12 כבר החלו את המתיחות לקראת האירוע הספורטיבי הגדול של העיר, שיערך ביום שישי 9.12.16.

המרוץ, שכזכור נדחה בשל מזג האוויר, יתקיים השבוע בהשתתפות אלפי רצים מהעיר ומחוצה לה ובהם גם חיילי יחידת דובדבן, שנרשמו לאחד מבין שלושה מקצים תחרותיים של 1.8, 5 ו-10 ק"מ, מסלול העממי של ה-1.8. בנוסף ישנו מסלול ריצה של 1.2 ק"מ שיהיה במסגרת האליפות העירונית לבתי הספר.

באגף הספורט בעמותת סחלבים הזכירו השבוע כי המרוץ ייצא כמתוכנן, מצומת הרחובות עמק דותן ועמק יזרעאל וכי מתוך מטרה לשפר את חווית הריצה של המשתתפים, המסלול השנה יהיה מעגלי, כאשר בנקודת הסיום יחכו לרצים בקבוקי מים מתנת "מי עדן" וחטיפי בריאות מתנת חברת "ברבריא". עוד הזכירו באגף כי השנה, לראשונה, יוכלו המשתתפים במקצים השונים לקבל את התמונה שלהם מקו הסיום היישר לדף הפייסבוק באמצעות שירות מיוחד אליו יירשמו הרצים בבוקר המרוץ באמצעות מספר הברקוד שבערכת הריצה שלהם.

בשל אורכו של המרוץ וכמות המשתתפים הרבה שישתתפו בו, צפויים להיחסם לתנועה החל מהשעה 07:45 ועד לשעה 11:30 הרחובות שלאורכם תתקיים התחרות. השנה, בשונה משנים קודמות, לא תתאפשר הכניסה לעיר דרך צומת מכבים רעות אלא רק באמצעות צומת שילת וצומת הפארק הטכנולוגי. בנוסף, רחוב עמק דותן ייחסם לתנועת כלי רכב משני צדיו בקטע שבין דרך יאיר פרג לרחוב עמק יזרעאל. לבאים מכיוון רחוב כליל החורש תתאפשר פניה ימינה בלבד לרחוב עמק דותן. לנוסעים על רחוב עמק דותן מכיוון מרכז מרלז לכיוון פארק הדגים, תתאפשר פנייה ימינה בלבד לרחוב עמק יזרעאל. כמו כן, לא תתאפשר נסיעה מכיוון רחוב עמק החולה לכיוון רחוב עמק יזרעאל. ביציאה מרחוב נחל ירחמוך לכיוון עמק יזרעאל תתאפשר פנייה ימינה או שמאלה לכיוון רחוב כליל החורש (לא תתאפשר המשך נסיעה לכיוון דרך יאיר פרג). לא תתאפשר כניסה או יציאה לרחוב נחל בצת ולא תתאפשר יציאה מרחוב עמק יזרעאל לכיוון עמק דותן. ביציאה מרחוב נחל בזק לכיוון רחוב עמק יזרעאל תתאפשר פניה שמאלה בלבד. צדו המערבי של עמק יזרעאל יהפוך לכביש דו סטרי מכיוון רחוב עמק דותן לרחוב עמק החולה. גם דרך פרופ' יאיר פרג תחסם לתנועה, מצומת עמק דותן ועד כיכר הכניסה לרעות בנתיב המזרחי. הכניסה והיציאה מרעות תתאפשר רק לכיוון צפון, דרך יאיר פרג ובהמשך דרך רחוב עמק החולה. שדרות המכבים ייחסמו לתנועה לשני הכיוונים ולכן כניסה ויציאה ממכבים תתאפשר מכיוון דרך הראשונים בלבד. שדרות מנחם בגין ייחסמו לתנועה בשני הכיוונים מכיכר הגבורה בכניסה לרעות ועד לכיכר סמוך לפניה לרחוב לאה אמנו. הנסיעה תתאפשר בכביש הפנימי הצמוד לבתים.

בעירייה מבקשים מתושבי רחוב עמק דותן שלא להחנות את רכבם על ציר המרוץ בין הבתים 1-37 אלא בחניות הבניינים בלבד ומדגישים כי רכבים שיחנו על ציר זה ייגררו. עוד הדגישו השבוע כי הנהגים מתבקשים לנסוע על פי שילוט ההכוונה בכבישים ועל פי הכוונת השוטרים והסדרנים. הרחובות ייחסמו וייפתחו לתנועה בהתאם להתקדמות המרוץ.

בעקבות המרוץ יחולו שינויים גם בתחבורה הציבורית כאשר קווי התלמידים יפעלו כרגיל עד לשעה 08:00. באשר לתחבורה הבינעירונית, החל מהשעה 06:00 כל התחבורה הבינעירונית תצא מעמק החולה 10 בתחנה הסמוכה לבית ספר דורות. קווים 1 ו-2 יופנו לכיוון עמק החולה מרח' עמק יזרעאל מערב. קו 4 לא ייכנס למכבים בין השעות 08:00-11:00 וקו 12 ירד מרחוב לאה אמנו עד לכיכר בשד' מנחם בגין, יסתובב חזרה לרחוב לאה אמנו, יפנה ימינה בשרה אמנו, ימינה באסתר המלכה וימינה למנחם בגין ויעצור בתחנה שבפינת הרחובות בגין/אסתר המלכה ומשם ימשיך כרגיל, כאשר הקו יפנה מעמק החולה ימינה לנחל עיון עד עמק דותן וידלג על התחנות עמק יזרעאל/ נחל ירמוך וכליל החורש / עמק דותן. פרטים נוספים ניתן יהיה לקבל במוקד העירוני 106.

בתמונה: המירוץ בשנה שעברה. (צילום חורחה נובומינסקי)

כתבות נוספות

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

המשך קריאה »