(new)ויקטורי
הטעות בפניה שעשתה היסטוריה

הטעות בפניה שעשתה היסטוריה

בעוד הוא מתכנן להטיס את עם ישראל בהמוניו לחצי האי סיני עם חברת ישראייר שרכש, רמי לוי נזכר איך טעות בפניה הובילה לפתיחת הסניף הראשון שלו במודיעין

(צילום: מודיעין NEWS)

רמי לוי הוא איש של אנשים. הוא מדבר בשפה שכולם מבינים, הוא נוגע בעובדים, בלקוחות ובכל מי שמדבר בגובה העיניים. ההון והשלטון בחברות ענק במשק הישראלי לא העבירו אותו על דעתו, וגם היום הוא היה ונשאר ירושלמי גאה ונגיש.

הקשר שלו לעיר מודיעין הוא כשנותיה של העיר. בחושיו המחודדים הוא זיהה הזדמנות בעיר העתיד, אבל מאחורי זה מסתתר סיפור פיקנטי. "האמת היא שמי הביא אותי למודיעין אלה ירושלמים שנהגו לקנות אצלי בסופר הראשון שהקמתי בתלפיות בירושלים, ועברו להתגורר כאן", הוא מספר השבוע בשיחה שקיימנו עימו במרכז הלוגיסטי הענק של הרשת בפארק הטכנולוגי.

"למרות שהם עברו למודיעין הם המשיכו לקנות אצלי בירושלים, וכל הזמן דירבנו אותי לפתוח סניף במודיעין ליד מקום מגוריהם החדש. בפעם הראשונה שהגעתי לעיר החדשה בעקבות בקשת הלקוחות, טעיתי ופניתי לשילת במקום למודיעין. באזור התעשייה של שילת זיהיתי מבנה בבנייה שהיה נראה לי מקום מתאים. אמרו לי שהוא שייך לעמי ארזי המתגורר במושב שילת. נסעתי אליו הביתה, נקשתי בדלת ואמרתי: 'שלום, קוראים לי רמי לוי ואני מעוניין לשכור ממך את המבנה כדי להקים את הסניף הראשון שלי מחוץ לירושלים'. כל השאר היסטוריה".

כיום, שנים רבות אחרי אותה טעות בפנייה, רמי לוי הוא אימפריה ישראלית. אימפריה אותה הקים בעשר אצבעות ממחסן קטנטן בשוק מחנה יהודה, ועד לרשת בת 53 סניפים הפרושים ממטולה ועד אילת. וזה עוד לפני שהזכרנו את בעלותו על חברת נדל"ן ענקית, חברת תקשורת והרכישה האחרונה - הבעלות על חברת התעופה ישראייר.

כאמור, את המרכז הלוגיסטי של הרשת בחר לוי למקם דווקא במודיעין. "זאת עיר מצויינת שמנוהלת באופן מקצועי וענייני יותר מכל עיר אחרת במדינה. אני מסתובב בעולם ולא ראיתי עיר ירוקה, מאורגנת ומתפקדת כמו מודיעין. על כך מגיע שאפו גדול לראש העיר, שדלתו תמיד פתוחה בפני כל יזם. זאת הסיבה שבגללה החלטתי להקים את המרכז לוגיסטי של החברה במודיעין, על שטח של 50 דונם ועליהם מבנה עצום ומודרני בהיקף של 30 אלף מ"ר. התפתחתי יחד עם מודיעין. הלכתי יד ביד עם העיר וצמחנו יחד. הבחירה שלי במודיעין היא אחת ההחלטות העסקיות החשובות והנכונות ביותר שקיבלתי. אין לי רגע של חרטה, מכל בחינה שהיא".

יש המעריכים את הונו האישי בלמעלה ממיליארד שקלים, אבל לוי עדיין קם כל בוקר בחדוות עשייה של יזם רעב. מי שעלה לכותרות בעקבות מבצעי "עוף בשקל" והוריד את רמות המחירים ברשתות השיווק, ממשיך להמציא את עצמו מחדש עד היום.

איך אתה מצליח לנהל את העסק העצום הזה ולמכור במחירים הנמוכים ביותר בארץ ולאורך עשרות שנים?

"את התשובה לשאלה הזאת תוכל מצוא לא בפקולטות למנהל עסקים, שיהיו הכי טובות בעולם, אלא בשטח. בהבנת הצרכים של הלקוח, והכי חשוב בלי להיות חזיר. להרוויח מעט ולמכור הרבה. צריך כל הזמן להיות קשוב לצרכי הלקוחות, ולא להתנתק ממדפי המוצרים ולהסתגר במשרד המנהלים ליד מכונת האספרסו. המגע עם האנשים הוא המפתח לעסקים, וגם למשמעות בחיים".

ואיך עוף בשקל הולך עם חברת תעופה?

"לפי תפיסת העולם שלי זה לא חשוב מה אתה מוכר, כל עוד אתה עם היד על הדופק ולא מסתכל על העסק מגובה של 30 אלף רגל. כל החיים הייתי עם הרגליים על הקרקע, וגם עכשיו כשיש לי חברת תעופה אני לא באוויר. חזרתי לפני כמה ימים מביקור בשארם א-שייח'. אני אטיס את עם ישראל בהמוניו לשארם, במחירים זולים משמעותיים במסגרת הכול כלול. זו בסך הכל טיסה של שעה ו-10 דקות. אני מתואם עם הרשויות במצרים, שכמוני רואים בכך צעד משמעותי להפוך את השלום עם מצרים לחם וידידותי יותר. זה גם יחזק את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות".

אז מעסקים הגענו לחיזוק השלום?

"אני רואה בכלכלה את הפתרון הכמעט בלעדי לשאלת הבעיות הביטחוניות שלנו ושל שכנינו. גם פתרון הסכסוך עם הפלשתינים חייב לעבור דרך כלכלה. בסוף, כל תושב ביהודה ושומרון ובעזה צמא לקורת גג, פרנסה, יציבות ובטחון למשפחתו".

(new)שלומי תבלינים 18.5.20