(new)ויקטורי
ממודיעין לסין ובחזרה

ממודיעין לסין ובחזרה

תלמידי בית הספר יזמ"ה הצטרפו לתכנית בינלאומית וישתפו פעולה עם תלמידי העיר שנג'ן במדינה הגדולה בעולם, בניסיון לחקור ולמצוא פתרונות לאתגרי האקלים

(צילום: פרטי)

תלמידי שכבת ד' בבית הספר יזמ"ה במודיעין הצטרפו לאחרונה לפרויקט חינוכי בינלאומי נרחב בשם "השיעור הגדול בעולם".

בהובלת מחנכות השכבה, ובשיתוף פעולה עם המרכז לחדשנות חינוכית, יעסקו התלמידים במסגרת הפרויקט בנושא אתגר הקיימות ואיך להפוך את העולם למקום טוב יותר דרך אומנות ושיתופי פעולה, במטרה להתמודד עם האתגרים הסביבתיים ומשבר האקלים.

ביזמ"ה סיפרו השבוע כי המטרה המרכזית היא להציף בעולם את נושא משבר האקלים ולהציע כמה שיותר פתרונות, זאת על ידי יצירת פרויקטים רבים ומגוונים שהילדים יבנו ויפעילו בעצמם בדרך של חשיבה משותפת, הכרות עם האחר ומיומנויות של שיתוף פעולה.

במסגרת הפרויקט תלמידי השכבה מישראל לומדים ופועלים יחד עם תלמידים מסין, לקידום מטרה גלובלית משותפת אותה בחרו יחד. עם התלמידים מסין עובד במקביל יניב הכט, שמנהל את המרכז לחדשנות בעיר שנג'ן בסין, כאשר לאחרונה נערך מפגש זום משותף לילדי מודיעין ושנג'ן. התלמידים למדו יחד בקבוצות משותפות, כאשר לכל קבוצה הצטרף הורה שסייע בתרגום לאנגלית.  

כל קבוצה בחרה מטרה משותפת מתוך 4 יעדים אפשריים, הנגזרים מ-17 יעדי הקיימות של האו"ם: אנרגיה נקיה, ערים ברות קיימא, חיים מתחת למים וחיים על היבשה. אחת הקבוצות לדוגמה, החליטה לחקור את השאלה מדוע נכחדים צבי הים בעולם. קבוצה נוספת חוקרת כיצד ניתן להפחית את זיהום הים, וקבוצה שלישית חקרה את השאלה כיצד לסייע לדבורים הנמצאות בסכנת הכחדה.

נעמה ניסנבוים, סגנית המנהלת, משתפת: "מחנכות השכבה, גיתית אלנבוגן-אורן ושרונה אלפסי, מובילות בבית הספר פרויקט אדיר של מעורבות ואחריות חברתית בינלאומית. ההתרגשות בקרב תלמידי השכבה גדולה מאד, הלמידה מעמיקה ומאורגנת, כאשר ביחד עם המטרה הפדגוגית של חינוך לקיימות, אנחנו מרוויחים הכרות עם תלמידים מתרבות שונה, שיח משמעותי ומקיף על נושא משותף, ומטפחים את אמנות שיתוף הפעולה, שייכות ואכפתיות בדרך חווייתית".

(new)שלומי תבלינים 18.5.20