מליגד לישפרו בשישים שניות

יהודה גולן
2014-06-03 01:00:00
2014-06-03 01:00:00

הכביש העירוני החדש שמספרו 4 עומד להיפתח לתנועה ביום שלישי הבא, ה-10 ביוני. זאת כמובן אם לא יהיו עיכובים בלתי צפויים, שכן ההודעות על סיום העבודות ופתיחתו הצפויה כבר נמסרו מספר פעמים (דבר שעליו דיברה גם מהנדסת העירייה אורנה מוזס, בישיבת וועדת התחבורה שהתקיימה לפני יותר מחודש).

כביש 4 הפנימי יהיה החיבור העיקרי בין כביש 443 לכביש 431. אבל בעיקר יחבר את איזור התעסוקה ("ליגד", הפארק הטכנולוגי) לאיזור המלאכה ("ישפרו", מרכז עינב). הכביש עובר בשוליים המערביים של שטח השיפוט העירוני וגובל ביער בן שמן. החברה להגנת הטבע ניסתה בעבר למנוע את סלילתו, בטענה שהיא תסגור "מסדרון אקולוגי" של מעבר בעלי חיים. בית המשפט דחה את הטענה.

העבודות התרכזו באחרונה בעיקר בהשלמת הגשר שמעל ערוץ נחל ענבה. כמו בכביש המקביל לו ממזרח (כביש 3 הפנימי), גם הגשר הנוכחי בנוי רק בחלקו ומאפשר שני מסלולים בלבד. בעתיד, עם הרחבת הכביש, ייבנה חלקו השני של הגשר.

גורמים בעיר מעריכים כי אחת ההקלות המשמעותיות עם פתיחת הכביש תורגש בתנועת המשאיות ברחבי העיר. כיום חוצות את העיר מדי יום כשלוש מאות משאיות, על פי דיווח של מפקד תחנת המשטרה סגן ניצב אמיר קליין. המשאיות הרבות שחוצות את העיר בשדרות החשמונאים הן למעשה על קו ירושלים ת"א, אבל בגלל תקנות שאוסרות עליהן לנסוע בחלק משעות היממה על כביש 1, הן "חותכות" לכביש 443 – דרך מודיעין.

השפעה נוספת של פתיחת הכביש צפויה על המרכזים המסחריים של מתחם עינב ועל תחנת הרכבת "פאתי מודיעין" – שיהפכו לנגישים יותר.

(צילום: יהודה גולן)

כתבות נוספות

חיסכון באנרגיה בנייני משרדים

  בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה משמעותית בהתייחסות לנושא של שינויי האקלים. אם בעבר עסקים ותעשייה היו גורמים משמעותיים בזיהום ובזבוז אנרגיה כיום נוהגים לתכנן

המשך קריאה »