ביבס: "תנו לרשויות לבנות"

כתבי מודיעין NEWS
2037-09-20 01:36:00
2037-09-20 01:36:00

ראש עיריית מודיעין תלה בסוף השבוע את האשם במצוקת הדיור ברשות מקרקעי ישראל: "יצרו צוואר בקבוק שלא מאפשר בנייה", וקרא לממשלה לאפשר לרשויות לבנות דיור בר השגה

שכונת מורשת (צילום: מודיעין Newsׂ

בסוף השבוע האחרון התפרסם בעיתון ידיעות אחרונות ריאיון עם חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין ויו"ר מרכז השלטון המקומי, בו הוא טוען כי המפתח לפתרון המשבר בשוק הדיור נמצא דווקא מחוץ לידי הממשלה.

דבריו של ביבס הופיעו במסגרת פרויקט מיוחד של העיתון, בו נשאלו שמונה ראשי רשויות על הדרך למציאת פתרון למשבר, מהעיניים שלהם. ביבס אמר: "באופן אבסורדי, החלטות הממשלה הן אלו שגורמות לעליית מחירי הדיור ופוגעות בזוגות צעירים. לטענתו של ביבס, מי שאמור להיות הגוף המבצע בשוק הדיור – רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) – הוא זה שמונע את פתרון המצוקה. "לצערי, במקום לתת לרשויות לטפל בבעיות הבנייה בעיר, המדינה מטפחת מונופול ומפקידה 90% מהקרקעות בידי רשות מקרקעי ישראל, שפועלת נגד האינטרס הציבורי, מתנהגת בצורה כוחנית ומונופוליסטית שפוגעת באזרחים. למשל, בנק ישראל אמר שבישראל צריכות להיבנות בשנה כ־50 אלף דירות. בפועל אנחנו לא קרובים למספר הזה. רמ"י יצרו צוואר בקבוק שלא מאפשר בנייה, ובכך הם חוטאים לתפקידם".

בהמשך דבריו חזר ביבס על דברים שהתפרסמו בעיתון זה לפני מספר חודשים, לפיהם המדינה חייבת לשנות את דרך המחשבה: "הכתובת של השלטון המרכזי צריכה להיות השלטון המקומי, שמחובר לשטח ולתושבים ויודע מה התושבים צריכים. השלטון המרכזי צריך להבין שאנחנו שותפים פעילים שרוצים לתת את השירותים והפתרונות הכי טובים לתושבים שלנו".

עוד הוסיף ביבס: "הפתרון למצוקת הדיור פשוט – תנו לנו, לראשי הרשויות, לבנות דירות לצעירים. אנחנו יודעים לעשות את זה מהר יותר ובעלויות שהופכות את הדיור לבר השגה. בדיוק כמו שעשינו את זה במודיעין, שבה אנחנו מקימים בימים אלה שכונה של 4,200 יח"ד, שכ־70% ממנה זה בדיור בר השגה (שכונת מורשת, בה פעלה תכנית מחיר למשתכן. ע"ק). כעת אנחנו עומלים על תכנון חצייה השני של העיר, שיכלול עוד כ־20,000 יח"ד שיאפשרו למודיעין ליצור אזורי מגורים חדשים ואיכותיים לצד מתחמי התעשייה והמסחר של העיר".

כתבות נוספות