מי ישמור על בית שלכם?

יהודה גולן
2014-02-25 00:00:00
2017-12-13 00:00:00

דן ליכטמן, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הביטחון בעירייה, לא מרוצה מכך שהמחסומים בכניסות למכבים ולרעות לא מאויישים במשך כל שעות היום. בישיבת ועד הרובע הוא מתח ביקורת נוקבת על ה"מחסומים הפתוחים" ועל מדיניות האבטחה של הרובע.

"יש נושאים רבים שבהם נצטרך לקבל החלטות במסגרת ועדת הביטחון של העירייה", אמר. "אבטחת בתים איננה מסתכמת רק במחסומים ובשומרים מתנדבים. אני חש כמוכם שאין שומרים במחסומים וזאת תחושה לא טובה ואני מתרעם על כך".

ליכטמן הבטיח למשתתפים בדיון, שהביאו תלונות מצד התושבים כי גובים מהם אגרת שמירה בעוד שלשומרים במחסומים קוצצו שעות הפעילות, כי בישיבת ועדת הביטחון העירונית שבראשה הוא עומד "נדון בסוגיית מעגלי האבטחה ברובע".

הוא הוסיף כי "ישנם אמצעים טכנולוגיים עתירי מידע וזולים יותר מאנשים. צריך 'לצאת מהקופסה' ולחשוב – גם כשהמחסומים היו מאוישים הם לא היו רלוונטיים. לכן צריך להתייחס לנקודות תורפה ולפעול למניעה".

מפקד תחנת המשטרה במודיעין, סנ"צ אמיר קליין, אמר לחברי ועד הרובע כי המשטרה מוכנה לסייע בהכשרת מתנדבים מקרב תושבי הרובע, שיסיירו במכבים ורעות: "יש אפשרות שהמשטרה תבצע הכשרה לעשרים מתנדבים שאותרו כבר מקרב תושבי הרובע".

עמירם בריט, יו"ר ועדת הביטחון של הרובע, טען כי המשטרה חייבת להיות מעורבת יותר בסיוע לתחושת הביטחון: "סיוע מהמשטרה נדרש כדי לקדם את הטיפול בבעיות הביטחון של הרובע והכשרת המתנדבים היא דוגמה לכך".

לגבי המתנדבים שאותרו מקרב התושבים אמר ליכטמן: "הפעלת המתנדבים הוא צעד טוב וכדאי, כך גם הפעלת המוקד העירוני כנדרש. אחד הדברים שמציקים לי היא האדישות כלפי הרובע בכל הקשור לבעיות הביטחון ולכן לקחתי את תיק הביטחון לטיפול. דרושים לי נתונים לגבי כמות הפריצות ברובע, כמה ניסיונות היו וכמה הצליחו, כמה שוהים בלתי חוקיים נתפסו ברובע. המטרה צריכה גם לטפל בסוחרי סמים שמסתובבים ברובע ולטפל בקרבה שלנו לרשות הפלסטינית".

עליית משמר

החידוש העיקרי הוא – כאמור – הקמתו מחדש של "משמר השכונה". תחנת מודיעין תכשיר בקרוב למשימות אבטחה מבצעיות עשרים וחמישה מתנדבים תושבי מכבים ורעות שיסיירו ברובע בניסיון למנוע פעילות עבריינית. במהלך הישיבה הודיעו אנשי הוועד לסנ"צ קליין כי כבר גויסו המתנדבים וכי הם מבקשים את סיועו בהכשרתם המקצועית.

"אני חושב שזה יעיל וטוב שתושבי המקום משתתפים במשימות האבטחה ושומרים על בתיהם", השיב קליין. "פניתי בקריאה לתושבי הרובע שיתנדבו לאבטחת המקום. משמר שכונתי כזה הוא יעיל ונעבוד בשיתוף פעולה מלא".

לדברי קליין, "רק בעלי הרישיון האישי לשאת נשק יוכלו לשאת כזה. הם ילבשו אפוד זוהר משטרתי ויתניידו ברכביהם הפרטיים כשהמשטרה תעניק להם אישור לנסוע עם צ'קלאקה (אור כחול מהבהב) משטרתית".

בתמונה: מחסום בכניסה לרעות. מאוייש חלקית (צילום ארכיון)

 

כתבות נוספות