התעודות כבר ביד. ההגרלה בדרך

יהודה גולן
2015-04-29 01:00:00
2018-09-20 01:00:00

השבוע חילק חבר המועצה אלעד שמעונוביץ את 150 תעודות הזכאות הראשונות שקיבלו תושבי מודיעין שיירשמו להגרלת הדירות המוזלות בקרוב. שמעונוביץ גילה כי משרד הבינוי הקדים את תאריכי ההגרלות שתוכננו לחודש יוני והם יתקיימו כבר במאי.

"קיבלתי 1,200 נקודות. אני לא יודע אם זה טוב או פחות טוב. העיקר שיש לי תעודת זכאות. עכשיו נראה מה יהיה בהגרלה, צריך מזל בחיים", אמר יחיאל ל. ממודיעין, שהגיע ל"בית עם הגג האדום", נרגש מאד, לקבל לידיו את תעודת הזכאות של משרד הבינוי. זו התעודה שתאפשר לו לגשת להגרלה ואולי לזכות בדירה במחיר מוזל במסלול "מחיר למשתכן" בשכונת הציפורים.

לפני כחודש וחצי התקיים בבניין העירייה כנס ההסברה הגדול לקראת שיווקן של 168 דירות מוזלות במחיר של פחות ממיליון שקלים במודיעין. בכנס, שאליו הגיעו אלפיים איש ושהיה הצלחה גדולה, פתחו מאות זוגות צעירים תיקים כדי לקבל תעודות זכאות לקראת ההגרלות.

השבוע הגיעו סוף סוף התעודות הראשונות לידיו של שמעונוביץ. אנשי עמידר ואנשי "מרכז הצעירים" העירוני הגיעו גם הם כדי לספק הסברים, וכמאה זוגות התייצבו ביום א' השבוע לקבל את התעודות. חלק גדול מהצעירים לא ממש ידע מהם זכויותיו ומה עומד לקרות. גם שמעונוביץ וגם אנשי עמידר הדגישו שוב ושוב ש"תעודת הזכאות היא רק תחילת הדרך. צריך עוד לזכות בהגרלה".

הצעירים הנרגשים, שקיבלו ליד מעטפה גדולה ובה התעודה המקורית וחמישה העתקים לשימוש נוסף כמו בבנק למשכנתאות, שמעו משמעונוביץ כי התעודה טובה לכל אזורי הארץ שבהן יש בניה במסלול "מחיר למשתכן".

"איך ניגשים להגרלות?" התעניין בחור צעיר. "מי יבצע את ההגרלות?", שאלה מישהי. שמעונוביץ הסביר כי "הקבלנים אחראים על קיום ההגרלות ואנחנו נודיע לכם במיילים ובאסמסים על תאריכי ההגרלות כך שתוכלו להירשם להגרלה".

זוג דתי התעניין לגבי מסלול "מחיר למשתכן" בפרוייקטים המיועדים לציבור הדתי ואנשי עמידר הסבירו ש"על תעודת הזכאות יש למעשה שני אישורים: האחד כללי עם ניקוד מסויים המתייחס לכל הפרוייקטים של 'מחיר למשתכן', בארץ ועוד אחד עם ניקוד שונה שמתייחס לפרוייקטים שייבנו ביישובים חרדיים כמו בית"ר עילית או רמת בית שמש. שם חושבו הנקודות בצורה שונה, ללא שירות צבאי ועוד כמה שינויים".

עמידר היא קבלן המשנה של משרד הבינוי לביצע רישום והנפקה של תעודות הזכאות בכל הארץ. נציג עמידר ציין את העובדה ש"רק במודיעין עשו כנס הסברה ונתנו לתושבים את כל המידע הנחוץ. ראיתי כבר במקומות אחרים שפירסמו מודעה סתמית בעיתון שיש הגרלה וזהו. מי שהספיק להנפיק תעודת זכאות והיה ער מספיק, הרוויח. מי שלא, החמיץ את ההגרלה".

"יש לי 950 נקודות, זה טוב?" שאל מאיר, חובש כיפה סרוגה שלידו אשתו אוחזת תינוק על הידיים. שמעונוביץ ונציג עמידר הסבירו שוב ושוב את צורת החישוב ואת טבלת האפשרויות לגשת להגרלות. למרות זאת היו עוד רבים שלא הבינו מה בדיוק הם מחזיקים ביד: "נו אז כמה נקודות אני צריך בשביל לקנות דירה?", שאל שוב יחיאל. "זה לא לקנות דירה, זה לגשת להגרלה, לא בטוח שתזכה", הדגיש שוב שמעונוביץ, שפעל כמעט על תקן איש שיווק של עמידר.

לבסוף, אחרי שעה, קיבלו כולם את המעטפות ביד. שמחים ושמחים פחות על הניקוד שקיבלו, יצאה כולם להמתנה המתוחה לקראת ההגרלות, שתתקיימנה בעוד חודש.

  הקריטריון שייקבע הכל

במסגרת בניית שכונת הציפורים ייבנו גם 168 דירות בפרויקט "דיור למשתכן". הפרויקט כולל דירות בנות שלושה חדרים בגודל 85 מ"ר לזכאי משרד הבינוי. כזכור, בעקבות התערבותו של ראש העיריה חיים ביבס לפני כשלוש שנים, שינה המשרד את הקריטריונים לזכאות ובמקום ניקוד גבוה על מספר ילדים יינתן גם ניקוד לשירות צבאי או לאומי ושירות מילואים פעיל. וכפי שהבהיר נציג עמידר – זאת רק לגבי ערים חילוניות.

על פי הקריטריונים החדשים יכולים לזכות בדירות זוגות נשואים בכל גיל בעלי הכנסה משותפת של עד 17 אלף שקלים ברוטו ולפחות 125% משרה לשני בני הזוג. כמו כן, יחיד/ה מעל גיל 35 בעל הכנסה של עד 17 אלף שקלים ברוטו ולפחות 75% משרה יכול גם כן להיות זכאי.

הקריטריונים קובעים כי הניגשים צריכים צרכים לבצע שירות צבאי או לאומי ואין ברשותם דירה אחרת. חבר המועצה אלעד שמעונוביץ ציין בתום חלוקת התעודות כי "בשבועות הקרובים יתקיימו כנסים נוספים עד לחלוקת כל התעודות. אנחנו יוצרים קשר באופן ספציפי עם כל מי שסיים את התהליך והגיש את כל המסמכים, כדי שיגיע ויקבל את התעודה. מי שהשלים את הגשת כל המסמכים אינו צריך לפנות אלינו. אני קורא לכל מי שעדיין לא השלים את כל המסמכים הנדרשים לעשות זאת באופן מיידי לקראת תחילת ההגרלות הצפויות בעוד כחודשיים".

בתמונה: השבוע ב"בית עם הגג האדום". "כמה נקודות יש לי? זה מספיק" (צילום פרטי)

כתבות נוספות