נדחתה ההחלטה על בניית 3,500 דירות במודיעין עילית

יהודה גולן
2018-03-07 00:00:00
2018-03-07 00:00:00

גורמים בעיריית העיר החרדית טוענים: "ההצבעה רק נדחתה בשבוע לפי בקשת האוצר מסיבות טכניות" • לפי הערכה – מקור העיכוב בסיבות מדיניות

קבינט הדיור דחה את ההצבעה על בניית 3,500 יחידות דיור במודיעין עילית. בישיבה שהתקיימה השבוע החליט הקבינט בראשות שר האוצר משה כחלון להוריד מסדר היום נוסח החלטה שנקרא בעגה המקצועית "הצעת מחליטים", הקובעת כי בשטחה המוניציפלי של מודיעין עילית ייבנו בשנים הקרובות 3,500 יחידות דיור, במטרה להוריד במעט את הלחצים על הביקושים לרכישות דירות בעיר החרדית.

הצעת ההחלטה הובאה לסדר היום של ישיבת הקבינט לאחר שבבדיקות שנערכו התברר כי בשטחה המוניציפלי של העיר יש מקום לבניית למעלה מחמשת אלפים יחידות דיור ומרביתן (3,500) ניתנות להכנה לבנייה בטווח זמן קרוב, מכיוון שמדובר בקרקעות זמינות לבנייה מיידית. יצויין כי הקרקעות במודיעין עילית הן קרקעות פרטיות זמינות לבנייה, בבעלות יזמים, בניגוד לקרקעות בתוך הקו הירוק שהן קרקעות מדינה. תוספת בנייה מסיבית כל כך היתה אמורה להגדיל את מספר התושבים בעיר החרדית מ-75 אלף כיום לכמעט 115 אלף בעוד ארבע שנים.

אבל ממש לפני הישיבה ביקשו נציגי האוצר להוריד את הסעיף מסדר היום. הערכות של גורמים המקורבים לקבינט הדיור דיברו על כך שהסיבה לביטול הבנייה היא שמודיעין עילית נמצאת מעבר לקו הירוק ולכן נוצרה בעיה ששורשיה דווקא מדיניים ולא כלכליים. מה גם שנתניהו, שנמצא בארצות הברית, עלול לעמוד במצב מביך מול הממשל אם יתברר שבעת פגישותיו בבית הלבן ישראל מאשרת בנייה של אלפי יחידות דיור בשטחי יו"ש.

במודיעין עילית דחו את הטענה שמדובר בביטול הפרוייקט וטענו שמדובר רק בדחייה זמנית של שבוע ימים. דובר העירייה יחיאל סבר אמר ל"מודיעין News" כי הדחייה היא מסיבות טכניות ולא משום סיבה מדינית: "אין כאן ביטול של הפרוייקט אלא רק דחיה בשבוע. התברר שאנשי האוצר הגיעו לישיבת קבינט הדיור אבל לא השלימו את כל הפרטים הטכנים שהם היו צריכים להציג ולכן הם ביקשו שהסעיף יעל בשבוע הבא".

סבר ציין כי "התוכנית בעינה עומדת וראש העיר יעקב גוטרמן בטוח שהיא תצא לפועל כמתוכנן, ברגע שיאשרו את התוכנית בשבוע הבא ראש העיר יתייחס לבניית אלפי יחידות הדיור במודיעין עילית".

כתבות נוספות