"אני רוצה להיות ראש עיריית מודיעין"

ערן קמינסקי
2018-07-26 01:00:00
2018-07-26 01:00:00

לפני חמש שנים זינק שחר מי און לבריכה הפוליטית והצליח להיכנס למועצת העיר כחבר אחד מטעם מפלגת יש עתיד • הוא סבור שבבחירות הקרובות המספר יעלה לארבעה • מסביר בדיוק מה עמדותיו בנושא החילוני-דתי • בטוח שיאיר לפיד יפרוש עליו את מלוא החסות • ולא שוכח לשגר חצי ביקורת כלפי מויש לוי ואילן בן סעדון

גם לאחר שיחה ארוכה עם שחר מי און, חבר מועצת העיר מטעם "יש עתיד", קשה לומר לאן בדיוק הוא מכוון. הוא טוען שהוא כאן "כדי לשרת את הציבור ותו לא" ומיד לאחר מכן מספר ששאיפתו היא "להתיישב יום אחד על הכסא בלשכת ראש העירייה". הוא גם מצהיר על היעד לבחירות הקרובות שעומד על לא פחות מארבעה מנדטים, אולם בינתיים – שלושה חודשים לפני הבחירות – הוא אינו נוקב בשמות אלה שירכיבו את רשימת יש עתיד למועצת העירייה, וזאת בשעה שמתחריו כבר עסוקים בפעילות קדחתנית.

הוא מתגאה בשורת הישגים עירוניים שייצר כמחזיק תיק העסקים הקטנים ויו"ר הוועדה לשלום וקידום מעמד הילד (גם אם חלקם נראים מינוריים למדי), אבל גם נתפס לעיתים בעיני הציבור בעיר כעוד אחד מאותם "פוליטיקאים של הפייסבוק", כמו כמה וכמה מחבריו למועצת העירייה.

יש מי שיעביר עליו ביקורת שהוא עוד תוצר מבית מדרשו של יאיר לפיד, האיש שגורף מנדטים בעוד ציבור נרחב בישראל רואה בו בלון מלא אוויר חם ותו לא. אבל מי און לא מתנצל על החיבור עם יש עתיד. הוא מתייצב לצד הקהילה הגאה בעיר, לא מהסס לצאת נגד ריבוי בתי הכנסת במודיעין, אבל גם מקפיד להצטייר כמי שלא מחרחר מלחמות מיותרות וכזה שמאמין באיזון בין הצרכים הדתיים והחילוניים בעיר.

את מי און בן ה-47, העוסק כיום בתחומי המחשבים והתכנון הפיננסי, אנו פוגשים מיד לאחר שהיה חבר המועצה היחידי שהתייצב בהפגנת המחאה של פעילי הקהילה הגאה במודיעין על רקע חוק הפונדקאות והמחאה הציבורית למען שוויון זכויות לקהילת הלהט"ב. "זה אומר משהו, כנראה שאחרים מפחדים ממשהו", הוא פותח. "אני הולך עם האמת שלי לא מהיום בכל נושא השוויון וקבלת האחר. אתה אומר שבעירייה תמיד נזעקים במקרי הומופוביה להצהיר שבמודיעין מקבלים את כולם? נו, אז איפה הם? שכל אחד ייתן תשובות. אני לא מופיע סתם. זו לא הפגנה ראשונה. באירוע הראשון של הקהילה הגאה, לפני שנתיים-שלוש, נכחתי והעליתי פוסט בפייסבוק למחרת ואחר כך ריססו גרפיטי אצלי בבניין שאני הומו וקוקסינל".

זה אומר שאולי מודיעין לא עיר מקבלת ומכילה כמו שהיא מתיימרת להיות?

"כן, כנראה. לא רק בזה. בכל מה שקשור לכל מיני קהילות כמו למשל הרפורמים או הנכים. לא חסרים כאן אנשים שמתנהגים אחרת. זה שהפוליטיקאים לא הגיעו היום להפגנה כנראה שזה מגיע משיקולים פוליטיים".

איך נראה סיכום חמש השנים הראשונות שלך בפוליטיקה?

"זאת אמנם הייתה הקדנציה הראשונה שלי כפוליטיקאי, אבל אני נמצא מעל ל-17 שנים בעשייה הציבורית. 12 שנים כיו"ר אקים, שלוש קדנציות בהתנדבות. הייתי 'יקיר העיר' הכי צעיר בארץ, בשנת 2009. יחד עם עוד הרבה אנשים טובים הקמתי את סניף אקים מאפס והפכנו להיות מודל לכל הארץ. בנוסף, הבאתי לעיר את 'כנפיים של קרמבו' ויזמנו שיתוף פעולה של אקים עם תנועות הנוער. קייטנות אקים הן שם דבר וכל שנה ההרשמה לפרויקט המחוייבות האישית ב'כנפיים של קרמבו' מסתיימת במהירות רבה. לפני חמש שנים יאיר לפיד פנה אלי וביקש שאתמודד ונתן את התמיכה. הצלחנו להיכנס עם מנדט אחד כשחברי מועצה מכהנים לא נכנסו. האם ציפינו ליותר? אני חושב שהייתה אז אווירה קצת הפוכה מבחינת יש עתיד בזמנו, כשיאיר לפיד נכנס בתור שר האוצר. אבל אני חושב שעצם הכניסה הייתה דריסת רגל חיובית. עובדה שגם כמתנדב היינו מאוד משמעותיים בקדנציה הזו".

ועכשיו מה אתה חושב, החיבור עם יש עתיד משחק לטובתך או לרעתך?

"אני לא עושה את השיקולים האלה. אני חושב שיש עתיד לא נתפסים כמפלגה סקטוריאלית. יש אצלנו מכל המגזרים וזה משהו שהוא לא בחישובים. בסך הכל כולם פה נמצאים עם מפלגה בחזית או שמסתתרים מאחוריה. כשאתה רץ לבחירות אתה צריך איזו תמיכה ואני לא אחד שעושה זיגזגים בהתאם לפוליטיקה הארצית".

כשסיפרתי לחבר שקבענו איתך ריאיון הוא אמר "עזוב, הוא פרווה בדיוק כמו יאיר לפיד".

"למה פרווה? קודם כל אני לא יאיר לפיד, אני שחר מי און. אני אדם בפני עצמו. לפיד מאמין בי, חושב שאני ראוי ולכן הוא תומך. פרווה אני בטוח לא. מי שיודע איך התנהלתי בקדנציה הנוכחית יודע שכל ההצבעות שלי היו ענייניות ואיפה שהיה צריך להביע את דעתי אז שמעו אותה. העליתי לא מעט הצעות לסדר שהיו משמעותיות ושינו דברים, כמו למשל להכניס את השימוש בטאבלטים במקום כל הניירת, העברנו החלטה של פטור מאגרה לשילוט פרסום, שזו הצעה לסדר תקדימית ומיישמים אותה עכשיו גם בערים אחרות לטובת העסקים. קידמתי את כל נושא השילוט למרכזים המסחריים, בוועדה למעמד הילד לקחתי את התכנית הארצית 'עיר מקדמת ילדים' והפכתי אותה לתוכנית עבודה. אני רואה את זה לזכותי שזו פעם ראשונה שהוועדה הזו הפכה להיות אפקטיבית ולא איזו וועדת 'פרווה'".

אם אשאל תושבים ברחוב על שחר מי און, מה אתה חושב שיענו?

"אני חושב שהרוב יודעים מי אני ומה אני עושה. אם זה לחיוב או לשלילה. מפני שכולם חושבים שאני עובד בעירייה. עצם זה שהם חושבים שאני עובד בעירייה מצביע על כך שאני מקבל הערכה. אם את כל זה אני עושה בהתנדבות, תחשוב מה יקרה כשאעבוד בזה ואנהל את העיר".

זאת מטרת העל, להיות ראש עיריית מודיעין?

"כן. אין לי יומרות להיות ראש ממשלה. היומרה שלי היא להיות ראש ממשלת מודיעין-מכבים-רעות. יש לנו תכנית עבודה, יכולות אני מאמין שיש לי, אנשים טובים יש סביבי".

מה לגבי הבחירות הקרובות, מה היעד שלך?

"כמה מנדטים? אנחנו תמיד מכוונים גבוה. ארבעה מנדטים זו לא מילת גנאי. אנחנו יודעים על פי הסקרים שלנו שאנחנו נמצאים גבוה, בגידול מאוד משמעותי וזוכים לתמיכה לא קטנה בציבור. יש כאן אנשים שמבינים מה עושים בשבילם, מי דואג להם ועושה את זה בהתנדבות. אף פעם לא הייתי מונע משיקול אישי או כלכלי. בתפיסת העולם שלי עושה לי טוב לעשות טוב".

ארבעה מנדטים זה אומר סגן ראש עיר?

"נכון. מבחינתנו הכל עומד על הפרק. אנחנו לא מחפשים חלוקת תפקידים. על פי התוצאה בסוף ננהל את המשא ומתן מול ראש העיר. בהחלט אם יהיו לנו כמה שיותר מנדטים נוכל לנהל את המשא ומתן אחרת. אנחנו רואים איפה אנחנו היום ואיפה רוצים להיות בעתיד מבחינת הסתכלות על העיר בכלל".

אתה מדבר על ארבעה מנדטים לסיעת יש עתיד, אבל אף אחד לא יודע מי אתך ברשימה.

"אנחנו לא יוצאים בגימיקים, אנחנו רוצים שהאנשים שיהיו אתנו ברשימה יהיו אנשים שיוכלו להשפיע. כל אחד באיכויות שלו וביכולת שלו להשפיע בעיר. לכן אנחנו עושים את זה בקצב שלנו, מה גם שיש לנו זמן להציג את הרשימה עד 32 יום לפני הבחירות".

זה לא יהיה קצת מאוחר מדי מבחינת קמפיין הבחירות?

"אנחנו נציג את הרשימה שלנו בזמן הקרוב. יש כבר אנשים ברשימה. מה אני יכול לספר עליהם? קודם כל, גם בקדנציה הנוכחית הרשימה שלנו הייתה עם הייצוג הנשי הכי גדול והכי בעל יכולות. בנוסף, כמו שאמרתי לגבי המטרות שלנו כך יהיו ברשימה צעירים, גמלאים, נשים ובעלי צרכים מיוחדים".

איך אתה מבדיל את עצמך מרשימות אחרות בעיר?

"המטרה שלנו היא באמת להיות לשון המאזניים. אני חושב שאיך שהמפה הפוליטית נראית היום, נראה שיש כאן לא מעט אנשים שמובילים אג'נדה אנטי חילונית ורוצים לשנות את הסטטוס קוו בעיר שלנו. אנחנו אלה שהובלנו את פתיחת העסקים בשבת במע"ר. את ההצעה המקורית אנחנו הגשנו לראש העיר, שהעלה אותה אחר כך לשולחן המועצה. שידרגנו את חוק המרכולים עם פתיחה מוקדמת יותר בשבת, גם מהסתכלות עסקית מנקודת המבט של בעלי העסקים. זה לא ממקום של כפייה, מי שרוצה לפתוח שיפתח. אלו דברים שנוגעים לפלורליזם שאנחנו הובלנו מהרגע הראשון".

ועדיין, רוב העיר סגורה בשבת.

"כל עסק יכול כמובן להחליט כרצונו. כל עסק שפתוח בשבת נמצא באובר בוקינג. יש יותר מקומות שפתוחים היום בשבת ואני חושב שככל שהעיר גדלה ומספר בתי העסק שיש בה גדול יותר, כך גם מספר העסקים שייפתחו בשבת יגדל. יש כאן ציבור דתי שזו תפיסת העולם שלו וזה בסדר גמור. אנחנו לא באים נגד הציבור הזה ומכריחים בעלי עסקים לפתוח בשבת. צריך שיהיו כאן יותר עסקים שפתוחים בשבת, יותר מרכולים. תלך לישפרו למרכול היחיד שפתוח בשבת ותראה איזה תור ענק יש שם. צריך שיהיו מרכולים פתוחים גם בתוך העיר ולא רק מחוץ לה. יש כאן ציבור שעובד כל השבוע ומגיע לו אפשרויות פנאי גם בסוף השבוע. אתה בא לקניון לסרט בשבת ורוצה לשתות קפה ואין לך איפה. אני חושב שאם רוב הציבור יבין שאנחנו הולכים להיות לשון המאזניים שתשמור על הסטטוס הקוו הזה, ככה לביבס יהיה יותר נוח להעביר את הדברים ולשמור עליהם נכון מאשר שילחצו עליו מתוך תפיסת עולם דתית. נוכל לתת לו את הרוח הגבית הנכונה בלי שהוא יצטרך לתת תמורה למישהו ויוכל להמשיך ולעבוד בדרך הנכונה, כמו שהוא עשה פחות או יותר עד היום".

אם כבר עסקנו בביבס, מה דעתך על ראש העיריה?

"הוא ראש עירייה טוב. הוא גם יו"ר מרכז השלטון המקומי שמתעסק עם דברים ברמה הארצית ולכן הלו"ז שלו הוא בעצם משולב. הציבור צריך להחליט אם זה טוב למודיעין או לא. מבחינתנו, ראש העירייה צריך להיות כאן. כשאני אהיה ראש העירייה אצטרך להיות 24/7 לטובת העיר. לי אין אג'נדה ברמה הארצית ואני נמצא כאן מבחירה 24/7 לטובת התושבים".

אחת הטענות הרווחות לגבי מועצת העירייה היא שזו מועצת בובות, שכולם מצביעים לפי מה שביבס מחליט.

"קודם כל, אתה חבר בקואליציה לא בגלל שאתה מרים את האצבע כן ולא. יש התנהלות בהנהלת העירייה שבה הדברים פחות פתוחים לתקשורת ולציבור. אני בעד שאותם דברים יגיעו גם אל שולחן המועצה. אם אתה רוצה להיות ביצועיסט אז אתה צריך להיות בקואליציה ולקחת את הדברים עליהם אתה אמון ולעשות דברים משמעותיים".

לא בעייתי לעיר שאין כאן אופוזיציה חזקה שתצביע על בעיות וכשלים? או שמצבנו כל כך טוב שאין בה צורך?

"אופוזיציה זה תמיד דבר טוב. זו השיטה הדמוקרטית. להיות חבר בקואליציה זה אומר לקחת על עצמך אחריות. אני לקחתי את תיק העסקים הקטנים וקידום מעמד הילד אז התעסקתי רק בדברים האלה. אני לא רואה טעם להפריע או להציע הצעות הזויות רק כדי להגיד שאני באופוזיציה. עשינו מה שצריך לעשות בתחומי האחריות שלי, זה המבחן בו אני נמדד. כל ההצבעות שלי היו ענייניות ואף פעם לא הצבעתי בניגוד לתפיסת העולם שלי".

יש עתיד נכנסה לכנסת על הטיקט של התנגדות לסחטנות החרדית. אתה רואה הקבלה למודיעין?

"אם צריך להיות מקווה בשכונה שאין בה כלום אז שיהיה מקווה. יש התייחסות לציבור ולצרכים שלו, אבל לא צריך שיהיו ארבעה בתי כנסת ברדיוס של קילומטר. לזה אני מתנגד. אני מאלה שנאבקים על ה'שטחים החומים' שאמורים להיות מופנים לכלל ציבור ולא רק לסקטור אחד על חשבון האחר. השטחים האלה בהחלט נמצאים בסכנת השתלטות מצד הציבור הדתי. מה הם אומרים? 'תביא כסף כדי להקים מבנה על השטח הזה ותקבל את הקרקע'. למה? בגלל שקהילה אחת מסוגלת לגייס כסף אז מגיע לה לקבל את השטח הזה? למי זה מועיל? אני גם הצעתי שתהיה אפשרות להשתמש באולמות הריקים האלו לטובת כלל הקהילה".

ספגת הרבה ביקורת על ההצעה הזאת.

"נכון. נתפסו לעניין השימוש בבתי הכנסת בזמן שהם פנויים למרות שאני דיברתי על כלל מבני הציבור, כולל אלה של ויצו ואקים וכולי. לקחו סוגיה וניסו לצבוע אותי כאנטי דתי. אני דיברתי על מבני ציבור כמבני ציבור וגם בית כנסת הוא כזה. לקחו תובנות פייסבוק והפכו את זה לשיימינג נגדי. אגב, ספגתי בעקבות זה איומים על חיי. כתבו לי 'דמך בראשך', 'נבוא איתך בחשבון' וכולי".

בוא נחזור להצעה ההיא…

"בכל מקום צריכה להיות התייחסות לכל חלקי הקהילה. לכן העלתי את הרעיון הזה, שכל מי שמקבל הקצאת קרקע לעירייה יצטרך להחזיר לעירייה שעות שימוש במבנה. אני גם לא אוהב את כל עניין בתי הכנסת הנפרדים לאשכנזים וספרדים. למה צריך את זה? למה ביישוב לפיד יש בית כנסת אחד וכולם מתפללים בו יחד? אמרתי לראש העיר 'קח קרקע אחת ותבנה מגדל קומות לכל בתי הכנסת'. יש כאן בתי כנסת שאין להם מניין במהלך השבוע. למה זה בסדר להשתמש באולמות ספורט או בגנים בתי ספר לטובת תפילו בחגים ואי אפשר להשתמש בבתי כנסת לטובת סדנה לנוער בסיכון?" (הערת המערכת: ביישוב לפיד פועל בית כנסת מפוצל).

אז אתה אומר שראש העיר נכנע לציבור הדתי בכך שהוא נותן למציאות הזאת להתקיים?

"אני לא יודע אם המילה נכנע היא נכונה. אני בטוח שהוא קשוב לצרכים של כולם אבל אין כאן תוכנית אב מסודרת, שמסתכלת ברמה השכונתית איפה צריך. יש יותר תגובה לבקשות מאשר תכנון מראש. לכן יש אזורים לא הגיוניים, כמו בבוכמן שאתה רואה ארבעה בתי כנסת שכולם אשכנזים ואין מקום לספרדים וצריך עוד בתי כנסת".

אתה מיישר קו עם מפלגת האם שלך בעניין היחס לציבור הדתי?

"יאיר לפיד לא התחיל כאנטי דתי. הוא דיבר על שוויון בנטל. יש הבדל. והוא לא חיזר אחר כך אחרי הציבור הדתי כמו שניסו להציג את המצב בעקבות הצילום שלו עם הטלית. הצילום הזה היה במסגרת בר מצווה בכותל שהוא קיים לניצולי שואה. אתה בא לכותל, לא תשים טלית וכיפה? כמו שאתה מדליק נרות בחנוכה ככה אתה בא לכותל ושם כיפה. אני חושב שהחרדים לא מעט הודו לו. הציבור, לא הפוליטיקאים".

הודו על מה?

"על לימודי הליבה והדחיפה לצאת לשוק התעסוקה ולגיוס לצה"ל בעקבות השינוי שיש עתיד הובילה. לפיד אמר 'תלכו ללמוד תקבלו, תשרתו בצבא תקבלו'. בלי קשר ליאיר לפיד, המבחן שלי הוא מה אני עשיתי".

אתה רואה אותו מצליח להגיע לבית ראש הממשלה?

"אני חושב שכן. כולנו רואים את ראש הממשלה מנהל את המדינה בצורה של שרידות ולא למען טובת העם אז אני חושב שאפשר להגיד לו תודה על כל השנים. הגיע הזמן שמישהו יבוא וינהיג את העם הזה למקום שמגיע לו וינצל את המשאב האיכותי שלו. ליאיר לפיד יש יכולות של מנהיג שיודע להקיף את עצמו באנשים טובים. הוא יותר משגריר ומוביל. הוא פותח דלתות בכל מקום בעולם ויכול להרים את ישראל למקום גבוה".

לאיזו תמיכה אתה מצפה ממנו?

"אני יודע שיאיר לפיד יהיה פה, ולא רק הוא אלא כל חברי הכנסת והפעילים של יש עתיד יגיעו למודיעין לתמוך בנו. מודיעין זו בירת מעמד הביניים, אנחנו בעצם מייצגים פה את מעמד הביניים האמיתי של ישראל. שוב, אנחנו כאן בזכות ולא רק בגלל. בזכות הדברים שעושים לאורך זמן".

עוד טענה נגד חברי המועצה היא שחצי מהם לא עושים כלום והחצי השני עסוקים בלהעלות פוסטים לפייסבוק. אתה מודאג שתתוייג ככה?

"לא. אני מצלם את עצמי במקומות של עשייה אמיתית בהם אני נמצא. אנשים צריכים לחשוב ולהבין מי הבנאדם ומה הוא עשה לאורך חמש שנים. בטח כשזה כמתנדב, מה הוא הביא מעצמו".

את הריאיון הזה, כמו גם בכלל את הקדנציה הנוכחית, מי און מסיים בהתנגחות בשני סגני ראש העירייה – אילן בן סעדון ומויש לוי. קשה להגיד אם זו התנגחות מכוונת לצרכים פוליטיים, או שפשוט זאת האמת אותה מביא עימו מי און. כאשר הוא מדבר על הקשיים בהם נתקלים בעלי העסקים המקומיים, הוא מקשר זאת גם למצב התחבורה הציבורית העגום במודיעין: "יש גם עניין של התחבורה הציבורית שכבר ערכו שלושה מכרזים ושלוש חברות שונות ומי שרוצה להגיע מנקודה לנקודה בתוך העיר לוקח לו מעל לחצי שעה. וגם זה במקרה שהאוטובוס לא מדלג או מאחר. אז תפנה למי שאחראי על תיק התחבורה, שיהיה אחראי עד הסוף במקום להעלות פוסטים בפייסבוק. אתה לא טוב? לא בושה להגיד 'לא הצלחתי'. אם לא הוכנה תכנית מגירה להשבתת הרכבת, אז שהציבור ישפוט אותך".

התנגחות נוספת, די מפתיעה יש לומר, ניהל מי און עם מויש לוי בישיבת המועצה האחרונה על רקע הצעותיו בעניין שדרוג תכנית "פסיעות" העירונית לפיקוח על גני הילדים הפרטיים בעיר. 

ההתנגחות עם מויש הייתה בחירה מושכלת?

"מויש הוא איש נעים הליכות וחבר. אני חושב שלקחתי בכלל טיפול בנושא הפעוטונים לגילאי ילודה עד שלוש. אני לא עשיתי פופוליזם נטו כמו שאמרו עלי. זה נושא שעלה ברמה הארצית שהביא אותנו לדיון בוועדה לשלום הילד. שם עלה נושא פסיעות, שהיא אפילו לא נוגעת לגילאים האלה. העירייה לא קידמה את פסיעות מספיק. עובדתית רק 45 פעוטונים נמצאים בתכנית, כשיש בעיר מעל למאתיים שלא נמצאים בפיקוחה. בשביל לפתוח פלאפל אתה צריך אישורים מחצי מדינה ובשביל לפתוח פעוטון לא צריך כלום. אני לא הצעתי לחייב אותם להציב מצלמות, אלא שהעירייה תוציא מכרז לרכישת מצלמות לטובת בעלי העסק שיקבלו את המצלמות בעלות הכי נמוכה. לבחירתם נטו. היה מי שהציג את זה אחרת, כמו שלקחו את ההצעה שלי לשימוש במבני ציבור למקום אחר".

אז נטרלו את ההצעה שלך משיקולים פוליטיים?

"כן. מי שישב שם שמונה שנים ונתן לזה להתנהל בצורה כזאת זה מויש, אז שהוא ייתן את התשובות. אני באתי לשדרג את פסיעות ולא להתנגח במויש. כמות הילדים גדלה וכך גם כמות הפעוטונים ואף אחד לא עשה הערכה איך לשדרג את פסיעות. מה גם שמחזיק תיק החינוך אחראי על גילאי שלוש ומעלה, כך שמתחת לגיל הזה העניין בכלל לא באחריותו אלא באחריות הוועדה לקידום שלום ומעמד הילד. מויש בחר להוציא פוסט בפייסבוק במקום להרים לי טלפון ולומר 'בוא נעשה יחד'. הפוליטיקה לא באה ממני, היא הגיעה ממנו. כנראה שזה נגע בו בנקודה מסויימת. אין לי דבר אישי איתו, אבל אחר כך להגיד שלא העליתי הצעות לסדר עד לתקופת הבחירות, זה פשוט לא נכון".

תגובות

דוברו של חיים ביבס: "ראש העיר חיים ביבס מקדיש את כל כולו לטובת פיתוחה ושגשוגה של מודיעין מכבים רעות, כך היה וכך יהיה. חבר המועצה מוזמן להיות פעיל ורלוונטי יותר בקדנציה הבאה וללמוד מקרוב איך ראש העיר פועל לטובת העיר כל יום, כל היום".

אילן בן סעדון: "צר לי על התבטאויותיו של שחר ולמרות שמדובר בתקופת בחירות ראוי לטעמי לדגול בגישה חיובית. לעניין התחבורה הציבורית, הובלנו בשנתיים האחרונות מהפכה במודיעין-מכבים-רעות, שהביאה לכך שלמעלה מ-10,000 איש משתמשים כיום באמצעי התחבורה בעיר, בעזרת תגבור והוספה של קווים חדשים רבים ברחבי העיר ומחוצה לה, נתון שאיננו מובן מאליו. מטבעם של תהליכים, נדרש להמשיך ולשדרג את איכות השירות לו זכאים התושבים בזכות רבה ותמיד ניצבתי ואתייצב בחזית המאבק למען כלל התושבים במישור זה, כמו בשאר המישורים שעליהם היינו אחראיים בקדנציה האחרונה. למשל, השירותים החברתיים והבריאות העירונית, שגם בהם קידמנו עשייה משמעותית רבה מאוד עבור כלל התושבים – ילדים, בני נוער, מבוגרים ואזרחים ותיקים. אני מאחל לשחר כל טוב ואמשיך לסייע לקידום בעלי העסקים הקטנים בעיר, לנוכח הפניות הרבות שאני מקבל מהם יום ביומו".

מויש לוי: "מי און 'גילה' לפתע, 3 חודשים לפני הבחירות, את נושא הילדים מגיל לידה עד 3, והחליט, באופן חד צדדי, בלי לשוחח איתי, שהוא רוצה לטפל בו. עיון בהצעה לסדר של מי און מגלה חוסר הבנה בסיסי בכל מה שקשור לתחום. מדובר בהצעות שאינן ישימות ואינן חוקיות. אני יוצא מתוך נקודת הנחה ששחר למד את הנושא לפני שהגיש זאת להנהלת העיר, וזה מעורר את השאלה למה בכל אופן הציע את זה.
בנוסף, לו היה בוחר לשוחח איתי, שזה הדבר החברי והאתי לעשות, אולי היה ניתן לחשוב שהוא לא מונע משיקולי פופוליזם פוליטי. אבל, לאור העובדה שהוא פשוט החליט לעסוק בנושא בעצמו, מספר חדשים לפני הבחירות, בלי לדבר איתי, מחזיק תיק החינוך, וגם האדם שיזם את תכנית פסיעות מגיל לידה עד גיל 3, מעידה אחרת.
ועכשיו – תשובה עניינית להצעותיו:

הוא מדבר על "תכנית פסיעות המיועדת לפיקוח על גנים פרטיים" – תכנית פסיעות אינה תכנית פיקוח, ואינה יכולה להיות כזו, שכן על פי החוק במדינת ישראל הרשות אינה יכולה לפקח על גנים פרטיים. השימוש במינוח של פיקוח פשוט מטעה את הציבור, פעם אחר פעם.

הוא מציע לחוקק חוק עזר עירוני המחייב חובת דיווח ורישום בעירייה של כל מסגרת פרטית. לצערי הוא טרם למד שלא ניתן לחוקק חוק עזר שאין לו תימוכין בחוק המדינה.

הוא מציע לתגבר את הצוות של פסיעות. כמי שלחם ודאג באופן אישי לתקצב את התכנית במשך 8 השנים האחרונות, אני יכול לומר שהבעיה היא לא בחוסר כוח אדם, אלא בעובדה שלא ניתן להכריח את המסגרות הפרטיות להצטרף לתכנית, ולכן החכמה היא ליצור איזון נכון באופן שמחד הם ירצו להצטרף לתכנית כי זה משתלם להם, ומצד שני הם יסכימו לעמוד בתנאים של 'תו התקן' שהתכנית דורשת.

הוא מציע שהעירייה תתקין מצלמות במבנים שבבעלותה והמושכרים לגנים פרטיים – זהו דבר שאסור היום על פי חוקי המדינה.

הוא מציע שהעירייה תוציא מכרז לספק מצלמות לגנים פרטיים – הייתי מצפה ממי שחבר בוועדת המכרזים לדעת שעירייה לא יכולה להוציא מכרז עבור עסקים פרטיים.

הוא מדבר על למעלה מ-200 מסגרות פרטיות בעיר. כששאלתי אותו מהיכן הנתון, הוא אמר שאחד ההורים אמר לו. זה לא רציני".

כתבות נוספות