תושבים במכבים גירשו פועלי קק"ל שהגיעו לתחזק את רצועת ההגנה מפני שריפות יער

יהודה גולן
2035-05-29 03:52:00
2035-05-29 03:52:00

הפועלים יחזרו בקרוב והפעם יזכו לאבטחה של פקחי העירייה • ג'וקי ניב מוועד הרובע: "אני עצמי אפקח על העבודות וגם אעלה רחפן לאוויר לוודא שלא מפריעים להם" • בחורשת מכבים נערכים לכריתת 171 עצים לצורך הנחת קו המים של מקורות

תושבים במכבים, המתגוררים בשולי היישוב, גירשו באחרונה פועלים של קק"ל שהגיעו למקום כדי לסלק צמחיה יבשה במסגרת השמשת רצועת הביטחון למניעת שריפות. כך גילה השבוע ג'וקי ניב – חבר ועד הרובע. "זה לא יקרה שוב ולא אתן לכך שאנשי הרובע יסלקו את עובדי קק"ל מהשטח באיומים", אמר.

הפעולה שאנשי קק"ל עושים היא שיגרתית כהכנה לפני כל קיץ, ובשבוע האחרון – נוכח השריפה הענקית ביער בן שמן והחרבת היישוב מבוא מודיעין – קיבלה משנה משמעות ותוקף. אך כאמור – במכבים הפועלים שהגיעו לבצע אותה נתקלו בעימות מילולי חריף עם חלק מהתושבים שביקשו להתערב בעבודתם ולהגביל אותה.

"לא היתה אלימות פיזית אבל בהחלט היו שם צעקות. חשוב לציין שאף אחד לא נגע בפועלים ולא היכה אותם אבל גירשו אותם מהשטח ובשורה התחתונה לא איפשרו להם לעבוד וליצור את רצועת החיץ הדרושה", אמר ניב.

הנושא עלה בדיון שקיים השבוע ועד הרובע בהשתתפות ראש העירייה חיים ביבס שבא לשמוע שאלות ולתת תשובות בנושאים שונים. ביבס התייחס לנושא ואמר כי מה שקרה איננו תקין: "אנשי קק"ל באים לבצע את עבודתם ולטפל בסכנות לשריפות ופה כל תושב שגר בקצה היישוב מחזיק את החלקה שלו ולא מאפשר לבצע את המשימה. זה לא תקין".

ניב אמר כי על פי החוק יש לבצע רצועה חשופה ברוחב 50 מטרים לפחות בין הבתים הקיצוניים של היישוב לבין העצים". לדבריו, "כל אחד מהתושבים רוצה שיהיה לו צל על הבית אבל לא מוכן שיסלקו את הסכנה מפתח ביתו".

ניב ציין כי בקרוב יחזרו הפועלים של קק"ל למכבים, והפעם הדבר ייעשה בתיאום ובנוכחות של אנשי אגף הביטחון של העירייה. "אני עצמי אהיה נוכח בכל זמן העבודה כדי לוודא שאף תושב לא מפריע לביצוע המשימה. אני גם אצלם עם רחפן את העבודה. מה שקרה בפעם שעברה לא יקרה הפעם, יהיה חיץ בטיחותי סביב מכבים בעיקר לאור מה שראינו בשבוע שעבר בשריפה הגדולה".

החורשה: כורתים, אבל פחות

בתוך כך נודע כי בתחילת חודש יולי צפויה להתחיל העבודה בחורשת מכבים להנחת קו המים החדש הנוסף לירושלים של חברת מקורות. קק"ל אמורה לאשר בימים הקרובים למקורות להתחיל בעבודות לאחר שמקורות הגישה תוכנית שיקום לחורשה כתנאי לקבלת ההיתר לביצוע העבודות.

מיקי אלישע, מנהל הפרוייקט מטעם מקורות, מסר כי מספר העצים שמקורות תידרש לכרות בחורשת מכבים נמוך ממה שחשבו קודם: "לפני חודש ימים הגשנו לקק"ל את תוכנית השיקום ואנחנו ממתינים כרגע להיתר. נפגשנו עם אנשי עיריית מודיעין ועם אנשי קק"ל ועברנו ביחד איתם שוב על התוואי, ועל התוכנית לכריתת העצים, בחנו שינויים בכריתה המתוכננת והגענו להבנות לגבי מספר העצים, זו לא כמות גדולה של עצים ואפילו מצומצמת יותר ממה שחשבנו קודם".

כאמור – בחברת מקורות ממתינים לאישור העבודה כדי להכניס את הקבלן לשטח. "העבודות נמשכו סמוך למכבים ועד להגעה ליער עצמו יש לנו עוד כ-800 מטרים של חפירה", אמר אלישע. "אני מעריך שנוכל בקרוב להתחיל בהתארגנות ולהכניס את הכלים לשטח".

מהנתונים עולה כי מספר העצים שייכרתו הוא 171. מדובר ברצועה צרה של העבודות שבה ממש מבוצעת החפירה להנחת הצינור. ברצועה זו, שרוחבה כמה מטרים, ייכרתו 122 עצים, וברצועה הרחבה יותר שבה יעבדו הכלים, ויונחו אמצעי החפירה הצינורות וכל הציוד שרוחבה מעל עשרה מטרים ייכרתו עוד מספר לא רב של עצים. בסך הכל בשתי הרצועות ייכרתו 171 עצים כששלושה עצים יועתקו ממקומם כלומר ייעקרו ויישתלו מחדש.

"עברנו שוב על התוואי ובחנו שוב עם קק"ל את מספר העצים המינימלי הנדרש" אמר אלישע. "מדובר לא בעצים בוגרים כי אנחנו עובדים בצמוד לכביש".

אלישע אישר כי אכן מבחינת תוואי הצינור זה הוזז בתוך תוואי הרצועה הצרה לאורך קטע של כמאתיים מטרים. "הקו נשאר באותו תוואי והזזה של מטר לכאן או לכאן חסכה לנו כריתה של עצים נוספים", אמר.

ג'וקי ניב אמר: "התוכנית של מקורות מאז ספטמבר לא השתנתה. הצינור יונח ממש באותו תוואי מתוכנן מתחת לכביש וכך גם נרוויח סלילה מחדש של כביש הפטרולים". לדבריו, "מקורות וקק"ל עשה בדיקה מחדש לגבי מספר עצים ועידכנו את תוכנית הכריתה, יהיה מעקב צמוד לעבודות, אני אישית מתכוון להרים רחפן לאוויר מדי יום ולצלם את העבודות כך שנראה בדיוק מה נעשה איך ומתי, כך שלא יהיו הפתעות. מאחר ומדובר בפרוייקט כבד אז נדווח לתושבים. הנושא יעלה בוועדת שפ"ע ברובע. נסביר שם בדיוק מה עומד להתרחש. נוציא מנשר לתושבים עם הסברים ונדווח על כל התקדמות בעבודות. בסופו של דבר מספר העצים שייכרתו הוא קטן מאד וחשוב לזכור את זה".

כתבות נוספות