הבריכה הפרטית של מודיעין

יהודה גולן
2035-06-25 02:03:00
2035-06-25 02:03:00

פארק המים העירוני אמור לפתוח את שעריו לקהל בקיץ הבא וכבר עכשיו אפשר לספר עליו את העובדות הבאות: הוא יהיה פתוח שבעה ימים בשבוע, יכלול חמש אטרקציות רטובות ומתחמי ספורט יבשים • והכי חשוב: כדי להיכנס תצטרכו לרכוש מנוי – שיימכר לתושבי העיר בלבד

אם הכל ילך לפי התכנון – בקיץ הבא כבר נוכל לשחות בבריכת הגלים בפארק המים של מודיעין, לגלוש באחד המתקנים הרטובים, לשחות בבריכה החצי-אולימפית או סתם להתפרקד לצד הבריכה המרכזית ולהרגיש כאילו אנחנו בחוף הים. נכון שהתוכניות המקוריות דיברו על "חוף ים מלאכותי" במתחם המוקם היום ליד מגרש הכדורגל בדרך לפארק הטכנולוגי, אבל בינתיים הוחלט לסלק את ההדמיות ולהשאיר תוכנית קצת יותר "ברת קיימא" לפארק מים, שגם ישרת את תושבי מודיעין וגם יהיה רווחי מספיק כדי להחזיק את עצמו. לכן אפשר לספור כבר עכשיו את חמש האטרקציות שכן יהיו: בריכת פעוטות, בריכת מגלשות, בריכת גלים, בריכה חצי אולימפית ובריכה מרכזית פתוחה וגדולה. עלות הקמת הפארק נאמדת בכ-65  מיליון שקל. לצד מתקני הבילוי והספורט יהיו גם אולמות סטודיו וקפיטריה  / בית קפה.

את הסיור המוקדם באתר הבנייה אנו עורכים עם ראש העירייה חיים ביבס. "מדובר במקום בילוי לכולם שבאמת ייתן מענה לסוגי פעילות שונים ורבים בתחום ספורט המים ותרבות הפנאי ויוכלו לבלות כאן בכל נקודת זמן אלפיים איש", הוא אומר בביטחון.

הבשורה העיקרית והחשובה היא שפארק המים יפעל לאורך כל השנה ולא רק בקיץ. המתחם כולל חדרי כושר וספורט, בריכה מקורה מחוממת וג'קוזי די גדול שיפעל בצמוד לבריכה החצי אולימפית. הפארק יפעל שבעה ימים בשבוע, כמובן כולל בשבתות, במתכונת חילונית ומעורבת לכל האוכלוסיה. ייתכן גם שיוסדרו זמני שימוש נפרדים לקהילה הדתית, אך הסבירות לכך נמוכה.

ולא פחות חשוב: פארק המים של מודיעין יהיה סוג של מועדון סגור. הכניסה אליו תהיה רק למנויים ואורחים, ומנויים יוצעו רק לתושבי העיר. כשאני שואל את ביבס מדוע להעניש את תושבי האיזור שאינם תושבי מודיעין הוא מנסה להמתיק את הגלולה: "מי שיש לו מנוי יוכל להביא חבר או מכר לפארק".

מרכז העיר יהיה כאן

"עשרים ושניים דונם יש לנו במתחם" אומר ביבס כשהוא מדלג על הפיגומים ואני בעקבותיו. במרכז האתר נערמו כבר חלקי הפלסטיק הצבעונים של המגלשות הקטנות שיורכבו בקרוב, אבל מסביב העבודות עדיין בעיצומן. ביבס לוקח אותי לבור העצום של הג'קוזי העתידי להתרשם מעומק המתקן. "כאן מתחת יהיה מכלול של המנוע והצנרת", הוא מסביר. מסביב הכל עדיין אבק, "פודרה" בלשון הצבאית, וכשאנחנו דורכים בתוך החול שנטחן תחת שרשראות הטרקטורים קצת קשה לדמיין שבעוד שנה הכל יהיה כאן רטוב, נטול אבק ומרוצף באבנים נגד החלקה כשמסביב מתרוצצים מאות מבלים.

בתחילת ינואר 2018 הניח ביבס את אבן הפינה להקמת פארק המים והספורט ואמר אז: "אנחנו ממשיכים לפתח את העיר בצעדי ענק ומתחילים בעבודות ההקמה של אחד מתחמי הבילוי והפנאי המרכזיים שלה. פארק המים יהיה חלק חשוב מהווי העיר וישמש אטרקציה מהנה ומרעננת לילדים, לנוער ולמשפחות, וכל זה קרוב מאוד לבית ובמחירים שפויים".

בסיור השבוע הוא כבר תופר את החוטים לחזון המלא של האיזור, אותו הוא מכנה כעת בשם "מנהטן הקטנה" על שום המגדלים גורדי השחקים שעתידים לקום כאן בעתיד. "כאן יהיה המע"ר החדש העתידי של מודיעין", הוא מדגיש. "כאן יקומו שכונות חדשות שאליהן נמשוך את קו הרכבת ממרכז העיר בתוואי תת-קרקעי. כאן גם תקום יום אחד האוניברסיטה וגם לה כבר שמור מגרש.

בוא נחזור לפארק המים. איך הוחלט על מתכונת ההפעלה שלו?

"במקור פארק המים היה מתוכנן להיות חוף ים מלאכותי אבל העדפנו שהוא יהיה פארק מים שיוכל לפעול כל השנה ולא רק בארבעה חודשי הקיץ. חוף ים מלאכותי פתוח יהיה סגור למעשה ביותר מחצי שנה של העונה הקרה ולכן החלטנו לתפעל את הפארק לאורך כל השנה. אז שינינו את תוכנית הבינוי ולא יהיה כאן חול ים, אבל יהיו פעילויות רבות ומגוונות סביב כל השנה".

איך נגיע למקום?

פארק המים של מודיעין אמור לאכלס עד אלפיים מבלים בעת ובעונה אחת. הדבר מחייב חשיבה של העירייה גם בתחום התחבורה, שכן רוב ה"לקוחות" הצפויים בו יהיו ילדים שיצטרכו להגיע אליו איכשהו משכונות העיר המרוחקות. בעירייה בודקים הקמת מערך היסעים (שאטלים) לאיזור אבל עוד חזון למועד. רק כאשר המתחם יחל לפעול נדע כיצד תיראה התחבורה הציבורית אליו.

בכל הקשור לרכב פרטי, העירייה נערכת כבר עכשיו. מול פארק המים נשלמת בימים אלה הכשרת מגרש חנייה בן 500 מקומות, שיישמש גם את פארק המים וגם את מגרש הכדורגל. לדברי ביבס, קיימת אפשרות להכשיר עוד מגרש חנייה ייעודי לפארק המים, בצד מזרח. במקביל נכנסו לעצימות גבוהה העבודות להכשרת מה שיהיה השדרה הראשית של המתחם בעתיד – המשך שדרות עמק האלה לכיוון דרום (הקטע שבין רחוב החורש ל"שדרה המרכזית" בפארק הטכנולוגי). לאורך כל התוואי יוכשרו בקרוב כיכרות חדשות: במפגש שדרות עמק זבולון ו"גינות האלה", בשדרה המרכזית עצמה, ברחוב החורש ובמפגש רחוב החורש ושדרות עמק האלה. בשל העבודות ייחסם לתנועה הקטע שבין שדרות עמק האלה לשדרה המרכזית ורחוב החורש. קטע זה ייחסם לשני הכיוונים למשך כארבעה חודשים. דרכים חלופיות מומלצות: השדרה מרכזית לכיוון שדרות הרכס ויהודה המכבי או דרך רחוב עמק זבולון.

כתבות נוספות

ל"ג בעומר בלי ההילולה במירון?

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי לא יתאפשר קיום ההילולה המסורתית בהר מירון, שספג מאז פרוץ המלחמה פגיעות רבות של טילים ורקטות חיזבאללה

יום העצמאות: חגיגות צנועות במודיעין

בעיריית מודיעין פרסמו את אירועי יום הזיכרון וחגיגות יום העצמאות, שיתקיימו השנה בצל המלחמה וייערכו במתכונת מצומצמת, ללא זיקוקי דינור ובלי אומנים מוכרים