מהתיכון אל הפעוטון

כתבי מודיעין NEWS
2036-12-02 00:39:00
2036-12-02 00:39:00

ארבע תלמידות אמי"ת בנות זכו לאחרונה בתחרות של רשת החינוך, הודות לפיתוח ייחודי שיאפשר להורים לקבל התראות על מצוקה גופנית או נפשית של תינוקות ופעוטות

(צילום: רשת אמי"ת)

ארבע תלמידות כיתת ח' בבית הספר אמי"ת בנות ממודיעין זכו לאחרונה בתחרות "כרישי אמי"ת", הודות למיזם שפיתחו בדמות צמיד חכם לתינוק המתריע על מצוקה באמצעות הטלפון של הוריו.

ארבע הבנות – נויה ויסטוך, דריה הנדלר, עדי רוזביץ ונטע ניב – התמודדו מול 92 קבוצות יזמים מכלל תלמידי רשת אמי"ת, עלו לגמר וזכו במקום הראשון ובהשקעה של 10,000 שקל בפיתוח המוצר שלהן.

את הרעיון למוצר החדשני קיבלו הבנות בשל הפרסומים הרבים בשנים האחרונות על פגיעה בילדים ותינוקות במעונות יום, בנוסף לתופעה בה נשכחו ילדים ברכבים. הצמיד החכם שפיתחו הבנות יתריע באמצעות אפליקצייה ייחודית היישר אל מכשיר הטלפון של ההורים, על מדדים חיוניים המצביעים על מצוקה פיזית או נפשית כמו דופק ולחץ דם, רמות חמצן בדם ועוד. במידה וקיימת חריגה מהותית ישלח הצמיד התראה לנייד של ההורים בזמן אמת, כאשר האפליקציה מאפשרת להורים לצפות בדוחות ולראות אם התופעה חוזרת על עצמה ובאיזו תדירות.

נטע ניב מספרת על התחרות: "חשבנו על רעיונות רבים ובחרנו בסוף צמיד לפעוטות הפועל במטרה למנוע התעללות בגני הילדים ולמנוע שכחה ברכב. בנינו לעצמנו מוצר חדש והחלטנו בזומים כמעט יומיומיים מה עושים עכשיו, מה הצמיד ימדוד, איך הוא יראה ומה יהיו הנתונים באפליקציה".

רכזת מגמת המחשבים, שגית כהן, שליוותה את הבנות בכל שלבי התחרות, הוסיפה: "הבנות השקיעו מעבר לשעות הלימודים ומאמציהן נשאו פרי. מתוך מגוון רעיונות, השופטים בחרו ביוזמה שלהן, שמטרתה נוגעת ללב כולנו. הזכייה היא גאווה גדולה עבורנו. אנו במדרשת אמי"ת מודיעין מאמינים כי השקעה בדור העתיד מובילה להישגים ולחדשנות בתחום הטכנולוגי".

כתבות נוספות