אמזון היא סיפור הצלחה מטורף. החברה המציאה בעצם את שוק הקמעונאות האינטרנטית כשג'ף בזוס החליט שהרבה יותר קל ונכון יהיה למכור ספרים באינטרנט ואחר כך המשיך משם כדי למכור את כל המוצרים שתוכלו לדמיין, הציג לעולם את קורא הספרים האלקטרוני המשמעותי הראשון, הקינדל, והמשיך משם עם אינספור חידושים כמו משלוחים באמצעות דרונים (הליקופטרים קטנים) ועוד ועוד.
עכשיו עוברים אמזון ובזוס לשלב הבא. תכירו את אמזון גו, קונספט הקניות החדש של אמזון. בניגוד לפעילות החברה עד היום, הפעם המטרה היא דווקא לחזור לצורת הקניות המסורתית בחנויות מלבנים ומלט (Brick and Mortar) שאמזון הייתה גורם משמעותי בחיסולן (בעיקר בתחום הספרים, ותשאלו את בארנס אנד נובל שניסתה, לא בהצלחה יתרה, להילחם בקינדל של אמזון באמצעות ה-Nook, סיפור הצלחה בינוני למדי, ונאלצה לסגור לא מעט חנויות פיזיות במטרה להמשיך לצוף). קמעונאות מקוונת לא יכולה להוות תחליף לחנויות של ממש. דוגמה טובה לזה היא חנויות הנוחות למיניהן, שלפעמים אתה לא רוצה לחכות לשליח (גם אם הוא מרחף) ורוצה את הפחית, הכריך או בקבוק היין ממש כרגע, ואז אין ברירה אלא להיכנס לחנות ולרכוש את המוצר. אמזון החליטה שהקנייה הזו לא צריכה להיות מסובכת יותר מקנייה באינטרנט, וכמו שבאתר שלה יש אפשרות לקנייה בלחיצה על כפתור אחד, בלי סיסמאות ומילוי פרטים, גם בחנות רגילה אין צורך בכרטיס אשראי וכסף מזומן. פשוט נכנסים, לוקחים ויוצאים.
כמובן שזה לא עובד בלי הכנה מוקדמת, ולכן תצטרכו להוריד תחילה את האפליקציה של אמזון גו, ורק אחר כך להיכנס לחנות ייעודית (ובינתיים יש רק אחת כזו בעולם, והיא ממוקמת בסיאטל). בשלב הזה אתם לוקחים את המוצר או המוצרים שאתם רוצים, ופשוט יוצאים מהחנות. שניות לאחר מכן תגיע החשבונית ישירות לסלולארי שלכם.
איך זה עובד? ובכן, בינתיים יש כמה תיאוריות שמבוססות על הסרטון של אמזון. האחת שהמוצרים עצמם מסומנים באופן כזה או אחר, והשנייה שמצלמות בחנות יודעות להבחין איזה מוצרים לקחתם מהמדף ואם השארתם אותם אצלכם או החזרתם אותם למדף. סביר להניח שמדובר בשילוב של שניהם. אתם נכנסים לחנות עם הקוד האישי שלכם (לא צריך להקיש אותו, פשוט להציג את הטלפון לסורק בחנות), ומאותו רגע יעקבו אחריכם מצלמות שיראו בדיוק היכן אתם מסתובבים ומה אתם עושים, ובעיקר מה לקחתם.
חנות הפיילוט בסיאטל מיועדת בינתיים לעובדי אמזון בלבד, אבל בקרוב תיפתח לקהל הרחב. לאמזון יש כבר היום שירות קניות אינטרנטי בשם Amazon Fresh, כך שהמעבר לקניות של מוצרים לבית ומוצרי מזון אינו מעבר חד, ההבדל הוא שעד היום מדובר היה בשירות משלוחים עד הבית ולא בחנות פיזית. העתיד כבר כאן, והוא נראה נוח ונטול תורים במיוחד.