ישנו מגוון רחב של דרכים לבנות אתר אינטרנט, אבל נכון להיום רבע מכלל האתרים בעולם – וכידוע יש אינספור אתרים – נבנו בעזרת וורדפרס. אינדיקציה נוספת לאיכות הגבוהה של אתרי וורדפרס היא העובדה שזו מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר, בהפרש עצום ממתחרותיה: 3 הפלטפורמות הפופולריות ביותר של בניית אתרים, ג'ומלה, דרופל ומג'נטו, מחזיקות ביחד כ-15% מהשוק, ואילו וורדפרס לבדה נהנית מנתח שוק של כ-60%.
היתרונות של בניית אתרים בוורדפרס
כשכל כך הרבה אתרים נבנים בדרך מסוימת, וליתר דיוק במגוון הדרכים שמאפשרת וורדפרס, יש לכך מן הסתם הסיבה, ובעצם יותר מסיבה אחת:
קודם כל, וורדפרס קלה מאוד לשימוש – יתרון משמעותי בין אם אתם בונים בעצמכם את האתר ובין אם אתם שוכרים את שירותיהם של מומחי וורדפרס כדי שיבצעו עבורכם את המלאכה (כשבזכות נוחות העבודה עם המערכת והיעילות המרבית, ניתן לתמחר את העבודה באופן אטרקטיבי במיוחד).
שנית, בניית אתרים בוורדפרס מבטיחה התאמה מיטבית למנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל. בהתאם קל לקדם אתרים שכאלה והתוצאות של קידום אתרי וורדפרס טובות במיוחד.
סיבה שלישית היא המגוון הרחב של העיצובים, התבניות והתוספים שכוללת המערכת, בצירוף העובדה שחלק גדול מהם חינמיים לגמרי – כך שלא רק שניתן לבנות אתרים יפהפיים ועשירים באפשרויות אלא שגם לא נדרשת השקעה כספית מסיבית לשם כך. כמו כן קל יחסית להטמיע וידיאו, קבצי קול, תמונות ועוד.
בנוסף מבטיחה הפופולריות הרבה של וורדפרס רמת אבטחה גבוהה לאתרים הנבנים באמצעותה, וגם עדכון מתמיד של התוספים והתבניות כך שכל הזמן צצות עוד ועוד אפשרויות בדרך לבניית האתר האופטימלי מבחינתכם.
סוף מעשה במחשבה תחילה
בין אם אתם בונים אתר במו ידיכם ובין אם הפקדתם את המלאכה בידיים מקצועיות, בין אם הבנייה מתבצעת על גבי וורדפרס ובין אם בכל דרך אחרת, בכל מקרה חשוב להתנהל על פי הכלל "סוף מעשה במחשבה תחילה" – כלומר להקדיש זמן ומחשבות לתכנון האתר ואפיונו המדויק ורק לאחר מכן לגשת לפעולת ההקמה בפועל.
הסיבה לכך היא שזו הדרך החסכונית ביותר מבחינת זמן (גם אם לכאורה ישנו עיכוב עד להתחלת בניית האתר), ולא רק שבסופו של דבר זו הדרך המהירה ביותר של בניית אתרים באינטרנט אלא זו גם הדרך שמבטיחה אתרים אפקטיביים במיוחד.
את אפיון האתר – כלומר אילו תכנים הוא יכיל, מה יהיה המבנה הבסיסי שלו, כיצד התכנים יחולקו לקטגוריות שונות שמן הסתם ישפיעו על הניווט, עיצוב האתר ושאר מרכיבים – יש לבצע על סמך אפיון מקיף. האפיון, שהוא למעשה השלב החשוב ביותר של בניית אתרים בוורדפרס או בכל דרך אחרת, כולל ניתוח של מטרות העסק שעומד מאחורי האתר, הערכים שמנחים את התנהלותו, קהל היעד שלו (ועל כן גם קהל היעד של האתר), חוזקות העסק (כלומר הדברים שכדאי להבליט באתר) ועוד לפני הכל זיהוי המטרה העיקרית של האתר.
מהי מטרת האתר?
ישנם סוגים רבים של אתרי אינטרנט, כשהמגוון הרחב מייצר שונות משמעותית מבחינת הגודל (מדפי נחיתה שהם בעצם אתר אינטרנט של עמוד אחד בלבד ועד פורטלים ענקיים עם אינספור תכנים כמו למשל YNET) וגם מבחינת האופי.
שתי האופציות הרווחות ביותר הן אתר שמהווה מעין כרטיס ביקור או חלון ראווה של העסק, וחנות אינטרנטית, וכמובן שישנם הבדלים בין בניית אתרים משני הסוגים הנ"ל. כך למשל אתר מהסוג השני חייב להקפיד על אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר שיש וכן לכלול מערכת ידידותית לעדכון המוצרים הנמכרים בו, הוספת פריטים וכו'. באתרים מהסוג הראשון חשוב מאוד לספק לגולשים ערך מוסף אמיתי, ובאופן טבעי כדאי לתת על כך את הדעת כבר במהלך הבנייה.