השקט בדרך. אולי

יהודה גולן
2015-09-02 01:00:00
2015-09-02 01:00:00

רשות התעופה האזרחית העבירה השבוע לעיריה את טיוטת הנהלים החדשים לנחיתות מטוסים בנתב"ג. מעיון במכתב עולה כי התקבלו חלק מדרישות העירייה.

נקבע כי יישום תבנית התפעול המעודכנת והנחיתה בשעות הלילה תתחיל  רק כאשר כל המטוסים הנוחתים על מסלול 30 יוכשרו לבצע הליך נחיתה, כך שלא יעברו מעל בתי המגורים בעיר. מנהל רת"א ציין: "עד למועד כניסה לתוקף של הנחייה זו צפויות כל חברות התעופה הישראליות להיות כשירות לביצוע תהליכי נחיתה שאינם עוברים מעל בתי המגורים בעיר ובכך תתאפשר נחיתה בתהליך זה לרוב כלי הטייס הנוחתים בשעות הלילה". לעניין דרישת העירייה כי חלוקת השעות בנחיתה בשבתות וחגים בין מסלול 21 ו-30 תשתנה, ציין מנהל רת"א כי מאחר והנושא מצוי בערעור בעליון לא ניתן להשיב עליו. לעניין שעות הנחיתה בלילה, מנהל רת"א האריך את שעות הנחיתה על מסלול 21 עד לשעה 23:00 (קודם לכן היה עד 22:00).

מנהל רת"א הוסיף כי "מתבצעת עתה עבודה ברש"ת לבחינת תהליכים שיאפשרו נחיתה של מטוס בעל 4 מנועים על מסלול 30 או 26 בשעה ששאר המטוסים נוחתים על מסלול 21. משמעות הדבר היא שכעת בעת נחיתה אחת במסלול 30 (המחייב נחיתה מכיוון מודיעין מכבים רעות לא תתחייב הפניית "השיירה" כולה למסלול 30".

באשר לעמדת העירייה כי יש לקדם הליך נחיתה על מסלול 30 בהליך ILS  שלא יחלוף מעל אזורי המגורים בעיר, הדרישה התקבלה ומנהל רת"א ציין כי: "בימים אלה נבחן קידום תהליך  ILS על מסלול 30. בתהליך נחיתה זה לא צפויים המטוסים לעבור מעל שמי מודיעין מכבים רעות".

לעומת זאת לא התקבלה בקשת העירייה כי מספר הנחיתות בלילה יקובע, שכן מנהל רת"א ציין "כל פגיעה או צמצום בגמישות התפעולית משמעה פגיעה בבטיחות התעופה ויעילותה".

באשר לדרישת העירייה לביצוע ניטור, דרישה זו התקבלה ומנהל רת"א הודיע כי המשרד להגנת הסביבה הודיע כי יקבעו ויוצבו מכשירים לניטור רמות הרעש לאורך נתיב הגישה לנחיתה למסלול 30, שהוא המסלול שמעל מודיעין, לצורך מעקב ואיסוף נתונים.

ראש העיריה חיים ביבס הגיב: "תשובת רת"א לעירייה מראה שוב כי עבודת המטה שנעשתה על ידי העירייה הביאה לתוצאות המצופות. הנהלת רת"א התחייבה באופן רשמי בפני העירייה כי התכנית החדשה לא תשפיע על אורח החיים במודיעין מכבים רעות, ולמעשה קיבלה כמעט את כל דרישותינו. יחד עם זאת אנחנו לא נשקוט על השמרים ונעמוד על המשמר. העירייה לא תיתן לפגוע באיכות החיים של תושבי העיר והוכחנו את זה בעבר כאשר פנינו שלוש פעמים לבג"צ ולא נהסס לעשות זאת גם בעתיד. גם ברת"א הבינו זאת ובהתאם קיבלו את דרישותינו שמטרת כולן דאגה לתושבי העיר".

בתמונה: מטוסים מעל מודיעין. כבר התרגלנו (צילום ארכיון אלי גל)

כתבות נוספות