דרמה במשפטו של הקצין המצלם ממודיעין

ערן קמפינסקי
בשל התנגדות הנפגעות לעסקת הטיעון אליה הגיעו התביעה הצבאית ועורכי דינו של הקצין, המואשם כי צילם בסתר עשרות חיילות, דחה בית המשפט את הקראת האישום המתוקן
צילום: פייסבוק

דיון דרמטי הבוקר במשפטו של הקצין ממודיעין המואשם כי צילם בסתר עשרות חיילות לאורך השנים.

כזכור, לאחר מעצרו של שרוני, בנובמבר אשתקד, התברר כי לאורך השנים הוא צילם בסתר למעלה מ-70 חיילות במצבים אינטימיים. אחת מהן סיפרה לכלי התקשורת: "דן היה עבורי יותר מאבא, הוא תמיד ידע להגיד את הדברים הנכונים בזמן הנכון, ידע איך להיות מפקד, חבר והיה הכי אמיתי וכן איתי. בדיעבד התגלה שהכול היה שקר. אני לא מסוגלת לשתוק, במיוחד כשמדובר בבן אדם בכיר במערכת כזו משמעותית".

על פי פרסומים בשבוע שעבר, התביעה הצבאית ועורכי דינו של הקצין הגיעו להסדר על עסקת טיעון, אותו היו אמורים להציג הבוקר בדיון בבית המשפט. עם זאת, לאחר שהשופטים התירו לנפגעות לשאת דברים, הורתה השופטת הורתה לשלוח את שרוני לתסקיר שירות מבחן, ואמרה למתלוננות: "חובה לברר אם זכויותיכן מומשו במלואן".

עם כניסתו של שרוני לאולם בית המשפט הבוקר, הטיחה בו אחת המתלוננות: "הנה הסוטה מין. בבית דין הזה אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה, אבל בבית דין של מעלה אלוהים לא ייטיב איתך ולו לרגע אחד. אלוהים בשמיים רואה הכול אחד לאחד. חתיכת זבל". שרוני לא השיב לקריאות להתנצל בפני הנפגעות.

כפי שפרסמנו כאן בחמישי, במסגרת הסכם הטיעון יוסרו מכתב האישום חלק מהסעיפים, אותם על פי ההערכות לא ניתן יהיה להוכיח בבית המשפט. בשלב זה סא"ל שרוני יצא לטיפול תחת פיקוח של שירות מבחן, שבסיומו יחזור להליך משפטי צבאי ויודה במיוחס לו. בהמשך יתקיים הליך הרשעה וייגזר דינו. עוד טענו גורמים המצויים בהליך כי הקצין ייקח אחריות על מעשיו ויחסוך עדות מנפגעות העבירה. מנגד, בכוונת התביעה לדרוש עונש כבד הכולל מאסר ממושך והורדה מדרגותיו. כמו כן, רעייתו של הקצין תוכל לתבוע מצה"ל את חלקה היחסי בכספי הפנסיה שלו, כאשר במידה ותעשה זאת יצטרך הרמטכ"ל להחליט בנושא בעוד כשנתיים.

כתבות נוספות