כוננות ספיגה

כתבי מודיעין NEWS
גל הפיגועים שוטף את המדינה ובעיריית מודיעין ובתחנת המשטרה המקומית הגדילו השבוע את מספר הניידות בכבישים, החלו בהצבת מחסומי פתע ותגברו את נוכחות הסיירים בסמוך למוסדות החינוך
צילום: דוברות העירייה

אגף הביטחון בעירייה ומשטרת מודיעין העלו השבוע את רמת הנוכחות שלהם ברחובות העיר, זאת על רקע החשש כי גל הפיגועים הרצחני יזלוג גם לעיר.

הגברת הכוננות החלה כבר בתחילת השבוע, לאחר הפיגועים בבאר שבע ובחדרה, ועלתה מדרגה לאחר הפיגוע הקשה בבני ברק אתמול בערב. לאחר הפיגוע אמר ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, כי "בעקבות הדיווחים הקשים שאנו שומעים בשעה האחרונה קיימתי הערכת מצב עם גורמי הביטחון והאבטחה העירוניים, שוחחתי עם מפקד תחנת המשטרה והנחיתי להגדיל את מספר ניידות השיטור ומספר פקחי הביטחון כבר משעה זו, ולערוך סיורים מוגברים בכל רחבי העיר ובכניסות אליה. זאת בנוסף להגברת פעילות השיטור העירוני בימים האחרונים לרבות הקמת מחסומים והגברת עירנות, בדגש על סביבת מוסדות החינוך ומוסדות הציבור".

עוד באותו ערב, הפעם בכובעו כיו"ר מרכז השלטון המקומי, הוסיף ביבס:  "פניתי הערב לשר לביטחון הפנים וביקשתי ממנו לפעול באופן מיידי להגברת האבטחה במוסדות חינוך ומקומות הומי אדם. היום אנחנו כבר מבינים שאין מדובר באירוע חד פעמי, אלא שאנו מצויים בעיצומו של גל טרור רצחני מאורגן, הדורש תגובה מהירה. אי אפשר לחכות שחלילה יקרה משהו נוסף. צריך לפעול ומהר".

גם בצה"ל העלו השבוע את רמת הכוננות של הכוחות הפרוסים באזור מודיעין סביב גדר ההפרדה, שכזכור, כפי שפורסם כאן מספר רב של פעמים בשנים האחרונות, פרוצה לחלוטין בעשרות נקודות המשמשות למעבר חופשי של שב"חים. אותן פרצות רבות, המתפרשות לאורך כל הגזרה ממבוא חורון בדרום ועד למודיעין עילית בצפון, שימשו השבוע גם למעבר חוליית פורצים פלסטינית שנלכדה במודיעין עילית בידי תושבים מתנדבים, שהיכו את החשוד שנתפס נמרצות והעבירו אותו לידי המשטרה.

בעיריית מודיעין קראו השבוע לתושבי העיר להמשיך ולגלות עירנות וזהירות, ולדווח בכל מקרה של חשד למוקד המשטרה 100 או למוקד העירוני.

כתבות נוספות

חיסכון באנרגיה בנייני משרדים

  בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה משמעותית בהתייחסות לנושא של שינויי האקלים. אם בעבר עסקים ותעשייה היו גורמים משמעותיים בזיהום ובזבוז אנרגיה כיום נוהגים לתכנן

המשך קריאה »