"אנחנו בדרך לבית המשפט"

יהודה גולן
2017-08-23 01:00:00
2017-08-23 01:00:00

תושבי הרחובות מנחם בגין ואסתר המלכה מונעים את הקמת מסוף האוטובוסים המתוכנן במקום, בטענה שהוא נמצא ברחוב פנימי קטן, חד סטרי וחד נתיבי ומהווה סכנה של ממש. בתמונה המקום בו מתוכנן להיבנות המסוף. ביבס הסכים להזיז קצת, אבל אין עדיין הסכמה (צילום פרטי)

בעוד מספר ימים תשתנה מפת התחבורה בעיר: התחנה המרכזית החדשה בכיכר התחבורה תיפתח וכל קווי האוטובוסים ישונו, כשלחלקם יקוצר מסלול הנסיעה מהשכונות למרכז העיר.

במסגרת ההערכות בונה העירייה שישה מסופי אוטובוסים כנקודות קצה בשכונות העיר. אך המסוף המתוכנן לשדרות מנחם בגין (סמוך לרחוב אסתר המלכה) אינו מקובל על תושבי האיזור, בעיקר משום שהוא בקטע רחוב חד סטרי וחד מסלולי. אלה מאיימים בתביעה נגד העירייה ודורשים למצוא לו מיקום אחר.

בתחילת השבוע הגיע למקום ראש העיריה חיים ביבס, עם נציג חברת "קווים". ביבס שמע את טענות התושבים והורה למיכל פרפרי, מנכ"לית החברה הכלכלית שבונה את המסוף, לחפש מקום חלופי. מיד לאחר הביקור הודיעו התושבים כי "למעשה לא נעשה דבר מכיוון שהמקום החדש ממוקם כמה מטרים בלבד מהמקום הקודם ולמעשה לא נותן פיתרון". עו"ד דוד אבידן, המתגורר בסמוך ומייצג את התושבים, כבר מכין בקשה לבית המשפט למתן צו על תנאי שיורה על הפסקת העבודות.

לדברי אבידן, גם גורמים בחברת האוטובוסים מתנגדים למיקום מסיבות מקצועיות: "מי מכניס אוטובוסים לרחוב חד סיטרי וחד נתיבי? עדיף לנו להתנגש חזיתית עם ראש העיר מאשר שיהיו ברחוב התנגשויות חזיתיות של כלי רכב".

התושבים שיצאו למאבק בעירייה מתגוררים בשני מתחמי מגורים: בשדרות מנחם בגין 16 וברחוב אסתר המלכה 59 הסמוכים למסוף האוטובוסים החדש. עו"ד אבידן: "בתחילת חודש אוגוסט גילו התושבים לתדהמתם כי העירייה החלה בהקמת מסוף האוטובוסים על סף דלתם, ובהכנת הרחוב שהינו חד סיטרי וחד מסלולי שאחיו אסורה הכניסה לרכב מנועי כבד שמשקלו מעל ארבעה טון, ולכניסת קווי תחבורה ציבורית. ביום אחד הגיעו לשטח והחלו להניח אבני שפה ולסלול אספלט, פתאום גילינו שעתיד להיבנות מסוף אוטובוסים במרחק עשרים מטרים מול הבית שלנו".

במכתב ששיגרו לעיריה טוענים הדיירים כי הסיכון הבטיחותי והתעבורתי נובעים בעיקר מהעובדה שמדובר בכביש צר וחד סיטרי וגם מכך שהמסוף קרוב מאד לספורטק ולפארק האקסטרים שאליו נוהרים בני נוער רבים. "יש במקום מסלולי ריצה ותנועה גבוהה מאד של הולכי רגל, רוכבי אופנים ובעיקר ילדים", מציין אבידן, ומזכיר את תמרור מספר 406 שמוצב במקום ואוסר בפירוש כניסת רכב כבד מעל ארבעה טון שכוללים כמובן גם אוטובוסים לרחוב הצר: "מדובר בניגוד למדיניות אמצעי ריסון התנועה בעיר. ההחלטה על הקמת המסוף בצמידות לבתי מגורים איננה מידתית ובלתי סבירה כאשר ניתן היה למקם את המסוף בקצה הרחוב רחוק מבתי המגורים".

כתבות נוספות

יסתדרו בלי בולדווין?

מכבי תל אביב תעלה הערב למשחק השלישי בסדרת רבע הגמר בלי הסקורר המוביל שלה, שעדיין לא ברור מתי ישוב לשחק