ברוח הקורונה: איך לנהל עסק מהבית ביעילות?

תוכן פרסומי
2036-12-20 01:47:00
2036-12-20 01:47:00

זהו בדיוק הזמן להבין כיצד ממנפים את המצב ומרוויחים ממנו את המרב. להלן שורת טיפים יעילים עבור עסקים שבימים אלו רואים יותר את הבית מאשר את המשרד

(צילום: PIXABAY)

אומנם בימים אלו ניתן לחוש באופטימיות זהירה שאותה מוביל החיסון שבא עלינו לטובה, אך מומחים בתחום אומרים שגם אם החיסון המדובר יהווה חבל הצלה, עדיין המצב הקיים עתיד להימשך במשך כשנה נוספת, וכאשר אנו אומרים "המצב הקיים" אנו מתייחסים לסיטואציה שבה עסקים רבים ממשיכים להיות בקשר רחוק עם העובדים, ועל כן זהו בדיוק הזמן להבין כיצד ממנפים את המצב ומרוויחים ממנו את המרב. להלן שורת טיפים יעילים עבור עסקים שבימים אלו רואים יותר את הבית מאשר את המשרד:

מגבירים את איכות השירות

עסקים רבים שנאלצים להתמודד עם עובדים מהבית זקוקים לחוש בכמה שיותר שליטה, ופה הטכנולוגיה נכנסת לתמונה. כך למשל מערכת לניהול לקוח, הקרויה גם CRM מסייעת לחבר בין שני קצוות – בין מערכת הנהלת חשבונות לבין מערכת ניהול לקוחות, משמע כבר אין צורך לקיים פגישות פרונטליות או להרים טלפונים, אלא פשוט נהנים מסנכרון יעיל שמסייע להתנהל מול הלקוח באופן אפקטיבי. כך למשל זוכים תוך רגע להיות מאופסים לגבי השירותים הרצויים והתנאים שכבר הוצעו בעבר ללקוח, ולו ע"י עובד אחר.

מי איחר ומי לקח יום חופש

ברגע שכל עובד נמצא בביתו הפרטי, די קשה לדעת מי התחיל את יום העבודה ומי עדיין מתהפך במיטה, ועל כן ניתן להכתיב אילו משימות צריכות להיעשות מדי יום, אך גם ניתן להיעזר באפליקציית שעון נוכחות שאפשרי להפעיל מכל מקום רצוי ואף לדווח דרכה על הפעילות היומית.

נעזרים בכלי ניהול דיגיטליים

כאשר העסק מתנהל מכמה מוקדים חשוב להיעזר בכלי ניהול דיגיטליים שמיועדים לעקוב אחר קצב ההתקדמות. כך למשל ברגע שיש טבלת משימות משותפת כל עובד יכול לראות במה העובדים האחרים מטפלים, אלו משימות נחשבות דחופות, אלו משימות נסגרו וכדומה. באופן שכזה זוכים לייעל את סך העבודה, מונעים מצב של כפילויות, השיח הרבה יותר ענייני ואף העובדים יותר מאופסים לגבי ההספק הנדרש. כמו כן, מומלץ להיעזר בכלי בקרה ומדידה, אך כל זאת יש לבצע לצד הנעה לפרודוקטיביות ובו זמנית לצד רגישות אנושית, וגם בפרמטר זה ניגע.

לא לשכוח את המרכיב האנושי

כל מנהל של עסק יודע שיש חשיבות עצומה לאותן שיחות מסדרון מקריות, אלו שמסייעות לסגור פרויקטים ולהניע תהליכים, ובין היתר מסייעות לדעת מה עובר על העובדים. לצערנו שיחות אלו כבר אינן מתקיימות ועל כן חשוב לזכור שהעובד הוא קודם כל בן אדם שגם לו המצב קשה ומעורר בו לא מעט תסכולים, כך שעם כל הכבוד לתוכנות ואפליקציות, יש להפנים שאין תחליף לאותן שיחות אישיות, אלו שחשוב ליזום באופן מסודר מדי שבוע.

מייצרים משמעת

לצד כל הנאמר לעיל, נציין שעובדים רבים שבימים אלו הפכו את המסדרון או את חדר המשחקים של הילדים ל"משרד זמני", נאלצים ללמוד כיצד מנהלים יום עבודה פורה כאשר ברקע מתנהלים העניינים המשפחתיים, ועל כן נחדד שכה חשוב להגדיר מראש זמני חופש וזמני עבודה, אילו מטלות מבצעים בסוף יום העבודה ואילו מטלות ניתן "להשחיל" תוך כדי, מהי השעה להפסקת קפה ולארוחת צהריים וכדומה. כל עוד נקבע כמה שיותר גבולות, כך העבודה תהיה יותר יעילה. מה עוד? עמדה מסודרת מונעת לא מעט הסחות דעת ותזכרו שכל זה מצב זמני.

לסיכום, אין ספק שזה לא פשוט לנהל עסק מרחוק, וכי התקופה הנוכחית היא בהחלט מאוד מאתגרת, ועל כן לצד הרצון לחסוך עלויות בעסק, חשוב למצוא גם דרכים לנהל אותו על הצד הטוב ביותר.

בהצלחה.

[the_ad_group id="87"]
[the_ad_group id="89"]

כתבות נוספות

איחוד נוסף על הפרק

בעיריית מודיעין שוקלים לאחד כבר בשנת הלימודים הקרובה את בתי הספר כרמים והאלה, זאת לאחר שהתברר כי בכרמים לא תיפתח כיתת א' ויפעלו בו שמונה כיתות בלבד

איחוד נוסף על הפרק

בעיריית מודיעין שוקלים לאחד כבר בשנת הלימודים הקרובה את בתי הספר כרמים והאלה, זאת לאחר שהתברר כי בכרמים לא תיפתח כיתת א' ויפעלו בו שמונה כיתות בלבד

המשך קריאה »