הגורמים העיקריים למצב של חסימת ורידים ברגליים

פקקת ורידים היא מצב רפואי מסוכן בו נוצר קריש דן בתוך וריד, לרוב ברגל. הסכנה בקריש דם טמונה בכך שהוא עלול להתנתק ולעבור דרך זרם הדם אל הריאות, לגרום לתסחיף ריאתי וליצור כך מצב חירום רפואי קטלני. הטיפול בפקקת ורידים תלוי לרוב בחומרת המצב, כאשר לרוב הטיפול כולל מדללי דם במטרה למנוע מהקריש לגדול או להתנתק. במצבים אחרים ייתכן שיהיה אף צורך בניתוח ולאחריו פיזיותרפיה.

תוכן פרסומי
freepick

 

אך ממה נוצרת אותה חסימת ורידים? מהו המקור לה? על כל אלו, נסביר מיד.

מלבד הטיפול בפקקת ורידים חשוב להכיר את הגורמים לה

טרם הטיפול בפקקת ורידים עליכם להבין בכלל שמשהו אינו כשורה. הסימפטומים לרוב כוללים תחושת כבדות או רגישות ברגל, קושי בהליכה, כאב, נפיחות ואדמומיות ברגל ועוד. הכל כמובן נמשך לאורך זמן והופך לבלתי נסבל. עם זאת, חשוב להכות בברזל כל עוד הוא חם ולא לחכות לנקודת האל חזור!

הגורמים לפקקת יכללו לרוב גורמים טבעיים וגורמים שבשליטתנו:

  • אי-תנועה ממושכת – ישיבה או שכיבה ממושכת לאורך זמן, כגון בטיסה ארוכה או לאחר ניתוח, עלולה להאט את זרימת הדם ולהגביר את הסיכון להיווצרות קרישי דם. כמובן שהסיכון גובר ככל שמדובר בזמן רב יותר. לאחר טיסה לרוב קמים והולכים, אך שכיבה ממושכת בבית למשל לחלוטין עושה את האפקט.
  • גיל – הסיכון לפקקת ורידים עולה עם הגיל.
  • השמנת יתר – עודף משקל גבוה מגביר את הלחץ על הוורידים ועלולים להאט את זרימת הדם עד להיווצרות פקקת.
  • הריון – נשים בהריון נמצאות בסיכון מוגבר לפקקת ורידים עקב שינויים הורמונליים, ישיבה ממושכת עקב קושי בתנועה ועוד.
  • שימוש בתרופות מסוימות – תרופות מסוימות, כגון גלולות למניעת הריון ותרופות הורמונליות, עלולות להגביר את הסיכון לפקקת ורידים בשל היווצרות קרישי דם. לא בכדי מומלץ לנשים הנוטלות גלולות, להיבדק מידי תקופה על מנת לוודא כי הכל כשורה.
  • היסטוריה משפחתית – אם יש לכם קרובי משפחה שעברו פקקת ורידים, גם אתם נמצאים בסיכון מוגבר למצב זה.

למרבה המזל ניתן למנוע פקקת ורידים!

שמירה על אורח חיים בריא תמנע היווצרות קרישי דם; פעילות גופנית סדירה תשפר את זרימת הדם ותסייע לשמירה על משקל תקין. הימנעות מישיבה או שכיבה ממושכת יעשו פלאים גם כן. אם הנכם עובדים מול מחשב, התחדשו בשולחן מתכוונן כך שתוכלו לעבור לעבודה בעמידה מידי פעם.

אלו פעולות פשוטות מאוד שיוכלו לשנות לחלוטין את איכות חייכם לטובה, ולהבטיח בריאות מעל הכל, ללא כאבים ואי נוחות. אמנם הטיפול בפקקת ורידים הוא אפשרי, אך כל עוד ניתן להימנע ממצב הדורש זאת, כך ייטב! אל תוותרו על אורח חיים בריא ופעלתני וכך, תרוויחו יותר.

כתבות נוספות

עד שכל פצוע יטופל

סגן אילת השחר שוואב ממודיעין משרתת בחמ"ל הרפואי המתכלל את הטיפול בפצועי המלחמה, ומספרת על הימים הקשים עם הרוגים ופצועים רבים, וגם על תחושת השליחות והגאווה: "הביחד שלנו מנצח כל קושי"

עד שכל פצוע יטופל

סגן אילת השחר שוואב ממודיעין משרתת בחמ"ל הרפואי המתכלל את הטיפול בפצועי המלחמה, ומספרת על הימים הקשים עם הרוגים ופצועים רבים, וגם על תחושת השליחות והגאווה: "הביחד שלנו מנצח כל קושי"

המשך קריאה »