לשמור על האופי

ערן קמינסקי
2037-05-05 00:56:00
2037-05-05 00:56:00

בעיריית מודיעין הופתעו לגלות כי במנהל התכנון מבקשים לשנות את ייעודם של מכבים ורעות ל"אזור פיתוח עירוני", במסגרת תכנית המתאר המחוזית, ומיהרו להתנגד להחלטה • ביבס: "השלכות מרחיקות לכת"

(צילום ארכיון: ויקיפדיה)

חזית חדשה נפתחה השבוע בין עיריית מודיעין למנהל התכנון, זאת לאחר שבעירייה הופתעו לגלות כי האחרונים החליטו לשנות את הסטטוס של רובע מכבים-רעות.

במכתב ששלח חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין, אל לשכתה של דלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון במשרד הפנים, מחה ביבס על ההחלטה לשנות את ייעודם של היישובים ל"אזור פיתוח עירוני" בתכנית המתאר המחוזית. גורמים בעירייה סיפרו השבוע כי אינם מבינים את מקור ההחלטה, שהתקבלה במסגרת המהלך לשינוי הייעוד של הגבעות הדרומיות והכרזה על הפיכת האזור לגן לאומי. להערכתם של אותם גורמים מדובר בטעות, אשר תתוקן במהרה.

במכתבו אל זילבר כתב ביבס, שאף הבהיר כי יפנה במידת הצורך יגיש התנגדות למהלך טרם הפקדת התכנית, כי מדובר על "קביעות עקרוניות, שגויות, בעלות השלכות משמעותיות על פני העיר, מרקם הבניה, תמהיל העיר, צפיפויות", והוסיף כי "אני מתריע בפניך בנושא כבר כעת לנוכח עוצמתו והשלכותיו מרחיקות הלכת".

במכתבו הסביר ביבס כי גם לאחר איחוד שני היישובים עם העיר מודיעין, בשנת 2003, הקפידו בעירייה לשמר את אופיים הכפרי של מכבים ורעות. עוד הוסיף כי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בעצמה אישרה בעבר נספח עיצוב עירוני, בו נקבע כי "בשכונות מכבים ורעות יישאר ויישמר אופי הבינוי בבניה צמודת קרקע". אותו אופי כפרי של שני היישובים, מסביר ביבס, נותן מענה גם לתנועת תושבים פנים-עירונית, כאשר שינוי אופיים של היישובים הוותיקים יפגע בצביון העירוני.

בסיום מכתבו אף תוקף ביבס את "האופן הפסול בו שבו נושא זה עלה בפני הוועדה. מטרת הדיון הייתה לבצע התאמות בסתירות שהתהוו בין תכנית המתאר המקומית (והכוללנית) לבין תכנית המתאר המחוזית. התאמות אלו באו לידי ביטוי בעיקר בחלקה המזרחי של העיר ובגבעות הדרומיות, לפיכך לא ברור לי מדוע נושא זה עלה לדיון והתקבלה החלטה בנושא שאין עליו מחלוקת בין הוועדה המקומית למחוזית".

במנהל התכנון לא הגיבו השבוע לפנייתנו בנושא.

כתבות נוספות

יסתדרו בלי בולדווין?

מכבי תל אביב תעלה הערב למשחק השלישי בסדרת רבע הגמר בלי הסקורר המוביל שלה, שעדיין לא ברור מתי ישוב לשחק