מתי כדאי למכור משאית לפירוק?
משאיות המגיעות לפירוק הן לרוב משאיות ישנות ומזהמות, כאלו אשר מבקרות לעיתים קרובות במוסך, וסובלות מתקלות חוזרות ונשנות. ישנם גם מקרים בהם משאית עברה תאונה קשה ויצאה מכלל שימוש או סתם משאית עומדת מזה זמן רב, ללא שימוש. אז מתי כדאי למכור משאית לפירוק? כאשר לא ניתן לעשות בה עוד שימוש, ולא ניתן למכור אותה בשוק החופשי. במקרה כזה האפשרות של מכירה לצורך פירוק היא הטובה ביותר, כך שגם חלקיה ישמשו לצורך מחזור וגם אתם תוכלו להנות מהרווח.
מה ההבדל בין פירוק לברזל לבין פירוק לחלקי חילוף?
קיימות שתי אפשרויות העומדות בפני מי שרוצה למכור משאית שאינה שמישה: פירוק לברזל ופירוק לחלקי חילוף. ישנן חברות אשר מציעות את שתי האפשרויות הללו ויש כאלו אשר עוסקות רק באפשרות אחת מן השתיים. אך מה ההבדל ביניהן? משאיות הנמכרות לצורך פירוק לחלקי חילוף הן משאיות שמצבן טוב יותר, וניתן להציל את חלקיהן ולבצע בהם שימוש חוזר. לרוב מדובר במשאיות שעדין פעילות אך בעלות תקלות רבות או במשאיות שעברו תאונה.
לעומת זאת כאשר מדובר במשאיות הנמכרות לצורך פירוק לברזל, אלו משאיות ישנות שאינן שמישות עוד, וניתן לעשות בברזל המצוי בהן שימוש חוזר. בשונה מרכבים רגילים, משאיות כוללת משקל רב של ברזל, שערכו יכול להיות גבוה. כמובן שהערך שתקבלו תלוי במשקל הברזל ובאיכותו.
האם יש הבדל בין רכבים לפירוק לבין משאיות לפירוק?
ההבדל העיקרי מצוי דווקא בבית העסק אשר רוכש מכם את כלי הרכב. לא לכל בתי העסק אשר רוכשים רכבים לפירוק יש את הידע הדרוש והכלים המתאימים לצורך פירוק משאיות. בין אם מדובר בפעולת הפירוק עצמה ובין אם מדובר ביכולת השינוע של המשאית. הבדל נוסף ניתן למצוא בסעיף הקודם, משאיות כוללת משקל רב של ברזל ולכן יכולות להימכר גם לצורך שימוש בברזל שלהן ולא רק לצורך שימוש בחלקי חילוף.
מאילו דברים כדאי להיזהר בעת מכירת משאית לפירוק?
ישנם כמה דברים שמומלץ לשים עליהם דגש, אך הראשון שבניהם הוא לוחית הרישוי. שימו לב שאינכם משאירים את לוחית הרישוי של המשאית, על מנת שלא יעשה בה חלילה שימוש לפעילות פלילית או חבלנית. דבר נוסף, אל תמהרו למכור את המשאית שלכם לכל אחד, בררו שמדובר בבית עסק מוכר ומקצועי, בכדי שהמשאית שלכם לא תגיע למקומות לא רצויים. ולסיכום בקשו קבלה או כל אישור אחר המעיד על כך שאותו קונה אכן רכש את המשאית שלכם.
מחירון משאיות לפירוק – איך זה עובד?
ישנם כמה פרמטרים אשר משפיעים על הסכום שיתקבל עבור המשאית. שקלול כלל הפרמטרים הללו יקבע את המחיר הסופי.
סוג המשאית והדגם: משאיות שחלקי החילוף שלהן יקרים יותר ממשאיות אחרות, או שקשה להשיגם, יקבלו הצעת מחיר גבוה יותר עבור הפירוק שלהן.
גיל: בדומה לרכישת משאיות יד שניה, ככל שהן חדשות יותר כך הערך שלהן יהיה גבוה יותר.
מצב המנוע: משאיות בעלות מנוע תקין ערכן יהיה גבוהה יותר. חלקי חילוף נוספים אשר מעלים את ערך המשאית כאשר הם במצב תקין הם: בלמים, גיר ומערכת קירור.
חלקי חילוף: כמות חלקי החילוף אשר ניתן לבצע בהם שימוש, משפיעה באופן ישיר על הצעת המחיר שתתקבל. ככל שיש יותר חלקים כך תהיה ההצעה גבוהה יותר.
מצב הגלגלים: משאית בעלת גלגלים שניתן לבצע בהם שימוש חוזר, תעלה את ערכה.
ברזל: במקרה של משאיות שאינן שמישות, המגיעות לצורך פירוק לברזל, בודקים את איכות הברזל ומשקלו. ברזל שנשרף (במהלך תאונה) או נפגע כתוצאה מקורוזיה, ערכו יהיה נמוך יותר.