ניסור בטון – כל מה שצריך לדעת

תוכן פרסומי
2035-12-10 01:40:00
2035-12-10 01:40:00

התחום שמסדר מחדש את היציקה

(צילום: ריידאון שיווק דיגיטלי)

בתחום הבניין שולט כמלך בלתי מעורער חומר אחד אפור עמיד וקשיח – בטון. יציקות בטון נמצאות בכל פינה, החל מקירות וגגות דרך גשרים ותעלות ועד אבני שפה וגדרות בטיחות בין נתיבי הכביש המנוגדים. לא קיימת כמעט תכנית אדריכלית שאיננה דורשת בתוכה יציקת בטון מסוג כלשהוא. אך מה קורה כאשר נדרש שינוי בתכנית המקורית? מה עושים כאשר צריך לתקן או להזיז יציקה קיימת? ניסור בטון הוא פיתרון אידיאלי לבעיות מסוג זה.

ניסור בטון נדרש כחלק מתהליך הבנייה והשיפוץ של מבנים רבים. פעמים רבות נדרש לבצע שינויי כזה או אחר ביציקה קיימת ובכך מתעורר צורך להשתמש בכלים מדוייקים לניסור הבטון. פתיחת חלונות ומעברים שונים, העברת אלמנטים כמו קירות ושינוי של מיקום תשתיות הם חלק מהבעיות הדורשות ניסור בטון.

פעולת ניסור הבטון איננה פשוטה, בטון הוא אחד מהחומרים החזקים ביותר הקיימים לבניה. פעולה זו נעשית על ידי חברות המתמחות בתחום המחזיקות בידיהן ציוד מדוייק כגון מקדחי בטון ומסורי יהלום. יהלום הוא מהחומרים הקשים ביותר בטבע ולכן הוא הבחירה המועדפת והיעילה ביותר לעבודה עם בטון. ניסור וקידוח בטון הינן פעולות מדוייקות הדורשות תכנון קפדני וביצוע בטיחותי.

הסכנות שאורבות מעבר לפינה

תחום ניסור הבטון איננו תחום פשוט. סכנות ובעיות בטיחותיות רבות מפנות תשומת לב עיקרית לשלב התכנון הקפדני שנדרש לפני תחילת העבודה ובמהלכה. ניסור בטון כולל שימוש בציוד מכני כבד שעלול בעצמו להוות גורם מסכן לעובדים במחיצתו. לעיתים אף נדרשת עבודה בגובה ותהליך הניסור הופך בעייתי אף יותר.

בפני הקודחים והמנסרים ניצבת בעיה נוספת, אבק. במהלך הניסור נוצר אבק רב שאיננו בריא לנשימה ואף יכול בטווח ארוך אם נשאף לגרום למחלות ריאות קשות. למזלם של העובדים שימוש במסכות אבק לבעיה זו הינו פתרון קל פשוט וזול.

סכנה נוספת שאורבת בתחום הוא תכנון הנדסי, קיר או פתח שנקדח או מנוסר במקום לא נכון יכול להביא להתמוטטות קיר או המבנה כולו. לפני כל עבודה מסוג זה נמצא בשטח מהנדס בניין וממונה בטיחות שתפקידם למנוע אסונות מסוג זה. 

מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים?

הדגשים החשובים בבחירת חברה לניסור בטון צריכים לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

נסיון – רצוי לא לסמוך על חובבנים ולנסות לאתר חברה שנסמכת על נסיון ורקורד עשיר של פרוייקטים מוצלחים המעסיקה עובדים מנוסים וותיקים.

בטיחות – קידוח וניסור בטון היא עבודה שטומנת בחובה סכנות, כדאי לבחור חברה ששומרת על כללי בטיחות ומשתמשת בשירותיו של יועץ מוסמך בתחום.

ניקיון – ניסור בטון מלבד שיוצר לכלוך כתוצאה מפסולת הבטון עצמה גם יוצר אבק רב. חברה המשלבת הזרקת מים בשלב הקידוח תיהיה בחירה מועדפת.

פסולת – כמובן שהחברה נדרשת להתחייב לפנות את פסולת הבטון לאתר מיוחד לפינוי פסולת בניין.

כתבות נוספות

חיסכון באנרגיה בנייני משרדים

  בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה משמעותית בהתייחסות לנושא של שינויי האקלים. אם בעבר עסקים ותעשייה היו גורמים משמעותיים בזיהום ובזבוז אנרגיה כיום נוהגים לתכנן

המשך קריאה »