שבת שלום: בכל העולם וגם במודיעין

ערן קמינסקי
2017-10-30 00:00:00
2017-10-30 00:00:00

גם במודיעין ציינו את "השבת העולמית", יחד עם יותר ממיליון יהודים ב-1,152 ערים ב-95 מדינות ברחבי העולם. תושבי העיר, דתיים וחילוניים כאחד, לקחו חלק בשלושה אירועים שונים בעלי זהות יהודית

"השבת העולמית", פרויקט יהודי בינלאומי במסגרתו יהודים מכל רחבי העולם, דתיים וחילונים כאחד, בו מציינים במקביל את השבת של פרשת 'לך לך', בשלל אירועים מיוחדים. את הפרויקט יזם לפני שלוש שנים רבה הראשי של דרום אפריקה, הרב ד"ר וורן גולדשטיין, עם השנים הפרויקט התרחב למאות ערים ברחבי העולם ובהן גם במודיעין מכבים רעות.

האירוע שפתח את אירועי השבת העולמית בעיר היה אירוע הפרשת חלה לנשים, שנערך במשכן רחמים ואסתר וכלל עשרות אימהות ובנות שיצרו יחד חלות ומאפים בהנחייתה של האמנית והזמרת, ענבר טביב.

בשישי בערב לבש אולם הספורט שבבית ספר עירוני ג', אווירת שבת, והתמלא בשולחנות ארוכים וערוכים שקלטו כ-400 תושבים, שהגיעו להעביר את השבת בחברותא. האירוע נפתח בהדלקת נרות, המשיך בתפילה והסתיים בסעודת שבת חגיגית שכללה קידוש ושירי שבת לצד שירי ארץ ישראל. באירוע נכחו ראש העיר חיים ביבס, סגניו שלמה פסי ואילן יאיר בן סעדון, חברי המועצה שמעון גואטה והילה בן אליעזר, מנכ"ל עמותת סחלבים, מיקי בר וחברי הקהילות בשכונה, שקיימו שבת משותפת יחדיו.

ביבס שנכח באירוע בירך אתה המשתתפים והתייחס בדבריו, דרך פרשת השבת לחשיבות של אחדות עם ישראל ולתרומה של השבת העולמית והאירועים השונים המתקיימים במסגרתה ליצירת האחדות.

אירועי השבת העולמית בעיר נחתמו במוצאי שבת בהבדלה מוזיקלית ובערב שירה בשיתוף הקהל שנערך בבית סחלבים בליווי להקת נשמה ישראלית. באירוע השתתפו עשרות תושבים ששרו יחד שירים יהודיים מסורתיים לצד שירי ארץ ישראל היפה.

מ"מ ראש העיר ויו"ר עמותת סחלבים שלמה פסי: "פרויקט השבת העולמית הוא פרויקט חשוב שמקיף את הקהילות היהודיות בכל רחבי העולם ותורם לקרוב לבבות בין כל הזרמים ביהדות, תוך מציאת המשותף וגישור על פערים של תפיסת עולם ודרכי חיים. השנה קיימנו באמצעות מחלקת קהילה בעמותת סחלבים, שלושה אירועים במסגרת השבת העולמית ואנו שמחים על כמות המשתתפים הרבה שפקדה את האירועים השונים. אין ספק שהתגובות החיוביות הן של התושבים הדתיים והן של החילוניים, מהוות עדות להשקעה הרבה והן מעודדות אותנו להמשיך לקיים את האירועים גם בעתיד."

 

כתבות נוספות

ל"ג בעומר בלי ההילולה במירון?

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי לא יתאפשר קיום ההילולה המסורתית בהר מירון, שספג מאז פרוץ המלחמה פגיעות רבות של טילים ורקטות חיזבאללה

יום העצמאות: חגיגות צנועות במודיעין

בעיריית מודיעין פרסמו את אירועי יום הזיכרון וחגיגות יום העצמאות, שיתקיימו השנה בצל המלחמה וייערכו במתכונת מצומצמת, ללא זיקוקי דינור ובלי אומנים מוכרים