הגל הנכון?

אלי דנון

אני לא יודע להגיד אם המינוי של גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה הוא ראוי. גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן אינו יודע. הוא מקסימום יכול להעריך/להניח/לקוות. כולנו מקווים ומייחלים לכך שיתברר שגל הירש הוא "ערן זהבי" של המשטרה והוא יהיה האיש שיחזיר את הביטחון האבוד שלנו במשטרת ישראל ואולי שוטריו ובעיקר קציניו הבכירים יפסיקו לשלוח ידיים למקומות אסורים.

מאוד לא אהבתי את דבריו בהופעתו הקצרה מול התקשורת שבה דיבר הירש על משטרה אהובה ומוערכת. אהובה על ידי מי? מוערכת על ידי מי? אם הירש רוצה כבר מהשעה הראשונה למינוי למצוא חן בעיני הקצונה הבכירה של כחולי המדים הזועמים על המינוי – שלא יעשה זאת על חשבון הציבור. עם ישראל אינו אוהב את המשטרה שלו בשנים האחרונות וגם אינו מעריך אותה במיוחד. לגמור את ההלל על המשטרה אחרי ההסתבכויות המביכות של כמחצית מסגל הפיקוד הבכיר והמחדל המסתמן של הפיגוע היהודי במצעד הגאווה בירושלים, זה כמו לדחוף אצבע לעין של אזרחי מדינת ישראל.

ועדיין אני סולח לגל הירש כבר בהתבטאות הראשונה שלו ומייחס זאת לעובדה שהוא עדיין ירוק (מדים) ולא כחול (מדים). כירוק מדים היה גל הירש שנוי במחלוקת. לצד המחמאות על עברו הצבאי יש גם ביקורת שעל פניו נראית לפחות בחלקה מוצדקת ולא בגלל שהמוחים הם הורים שכולים הזועמים על תפקודו במלחמת לבנון השנייה.

על גל הירש מוטלת משימה לאומית. לא פחות מכך. להחזיר לנו את הביטחון והאמון במשטרת ישראל. אנחנו כאזרחים איבדנו אותם בשנים האחרונות וצמרת המשטרה נתנה לנו סיבות טובות לכך. מצידי שהירש יחזיר את "השוטר אזולאי" לרחובות כדי שנרגיש שיש על מי לסמוך. משטרת ישראל היום נראית כמשטרה וירטואלית. אין שוטרים ברחובות. גם לא במקומות הומי אדם ורגישים. המשטרה מגיעה ומגיבה אחרי האירועים.

אין ספק שלהיות מפכ"ל משטרה בימינו אלה זו משימה לאומית שהנוטל על עצמו את התפקיד צריך להודיע לאישה ולילדים שהוא יוצא לשירות מילואים ארוך בשירות העם והאומה. משטרת ישראל זקוקה לטלטלה ולשידוד מערכות. אני לא בטוח שאם המינוי של הירש יגרום לכמה ניצבים או תתי ניצבים לפרוש זו בשורה רעה. לא אלמן ישראל. יהיו מספיק קופצים מוכשרים על התפקידים שיתפנו שישמחו להתגייס למשימה הלאומית.

כתבות נוספות