מה כולל תהליך של עיצוב מטבחים

יוליה סטיקר
2017-05-18 01:00:00
2017-05-18 01:00:00

עיצוב המטבח הוא חלק חשוב מאוד מעיצוב הבית. עיצוב מטבח נכון יהפוך את המטבח לפרקטי ונוח לשימוש, ויהפוך את חיי המשפחה לנוחים ונעימים יותר. יתרה מזאת, כיום מטבחים הינם חלק אינטגרלי מהחלל המרכזי בבית: בניגוד לעבר בו המטבחים מוקמו בחדר נפרד, סגנון העיצוב העכשווי משלב את המטבח וחדר המגורים בחלל אחד גדול ופתוח. כך, המטבח משתלב למעשה בתוך הסלון והחלל המרכזי בבית, ועיצובו הופך למשמעותי יותר.

תהליך עיצוב המטבח משפיע מאוד על התוצאה הסופית והמראה של המטבח החדש. תהליך נכון יסייע לכם להגיע למטבח פרקטי ואיכותי, וכמובן לתוצאה היפה ביותר האפשרית. תהליך עיצוב המטבח כולל חמישה שלבים, ומעקב אחר שלבי התהליך יבטיח כי תקבלו את התוצאה האופטימלית ביחס לתקציבכם.

שלבים בעיצוב מטבחים:

  1. שלב ראשון: תכנון ובחירת קונספט וסגנון
    השלב הראשון בעיצוב של כל מטבח הוא החלטה על הסגנון של עיצוב המטבח. תכנון המטבח ובחירת הסגנון מושפע כמובן מהתקציב במסגרתו אתם פועלים. חשוב מאוד לתכנן היטב את תכנון המטבח על מנת להימנע מחריגות מהתקציב. 

    לאחר תכנון התקציב ניתן להתחיל בבחירת הקונספט והסגנון של המטבח. תחילה יש לחשוב היטב מהם האלמנטים השונים אותם נרצה במטבח: תנור מובנה, מקום למדיח כלים, מוצרי חשמל נוספים, אי, פינת עבודה, מקומות איחסון וכדומה.

  2. בחירת האלמנטים משתנה מאדם לאדם, שכן היא אמורה להתאים לצרכים הספציפיים של כל משפחה. לאחר מכן, מתחילים לתכנן את המטבח עצמו, ולמקם את האלמנטים השונים במרחב. השלב הבא יהיה בחירת החומרים, הצבעים והסגנון הסופי בו יעוצב המטבח.   
     
  3. שלב שני: בחירת בעל המקצוע
    שלב חשוב ביותר: בעלי המקצוע שתבחרו ישפיעו משמעותית על הצורה והאיכות של המטבח החדש שלכם. רצוי מאוד לבחור בבעלי מקצוע מנוסים, עליהם קיבלתם המלצות או לחילופין ראיתם מספר עבודות מוצלחות שלהם.
     
  4. שלב שלישי: רכישת חומרים ומוצרי מטבח

    לאחר שבחרת את אנשי המקצוע, יש לבחור את החומרים איתם הם יעבדו. בשלב זה בוחרים את כל החומרים מהם יורכב למעשה המטבח שלכם, ובכלל זה שיש ומשטח העבודה, ארונות המטבח, הכיור, ברזים, קרמיקות וחיפויים, ידיות לדלתות ועוד. חשוב לא להתפשר על איכות החומרים, שכן חומרים באיכות נמוכה עלולים להיסדק, להישבר או להינזק בקלות, והחלפתם תעלה לכם יותר.
     

  5. שלב רביעי: פירוק ובנייה

    בשלב זה מתבצעת מעשית בניית המטבח החדש שלכם: תחילה יפורק המטבח הקודם, אשר יפונה לתוך מכולה ייעודית. לאחר מכן מתחיל שלב הבנייה, לרוב בשלב האינסטלציה (אותו נוח יותר לבצע כשקירות המטבח והרצפה חשופים), ולאחר מכן ריצוף ובניית קירות (אם נדרש), בניית הארונות, התקנת שיש, התקנת הכיור והברז, ולבסוף התקנת חיפויי הקיר.

שלב חמישי: מוצרים נלווים ועיצוב סופי
חשבתם שבזאת נגמר עיצוב המטבח? טעיתם. לבחירת האביזרים הנלווים יש משמעות גדולה בעיצוב המטבח. בחירת אלמנטים משלימים כמו תאורה, תנור, ואפילו אגרטל וקומקום חשמלי, יכולה להשפיע על המראה כללי והעיצוב של המטבח שלכם.  

כתבות נוספות