הכתובת על הקיר

יהודה גולן
2013-11-17 00:00:00
2013-11-17 00:00:00

הראיון עם ראש העיריה הנבחר חיים ביבס, שהופיע כאן בשבוע שעבר, כלל התייחסות ברורה מצדו לאפשרות שבמודיעין תהיה תחבורה ציבורית בשבת. אמירות אלה נקלטו היטב בציבור הדתי של העיר וגררו תגובה מיידית. יד נעלמה הדפיסה את החלק הרלבנטי מהראיון ותלתה עותקים שלו ברחבי העיר, בין השאר על קיר בית הכנסת ברחוב קיפודן. הכותרת שניתנה היתה חד משמעית ונדפסה בכתב רש"י: "בושה וחרפה".

המדפיס האלמוני אף הגדיל את השורה שבה אמר ביבס: "אני אשמח כשתהיה תחבורה ציבורית כזו לשני מקומות בילוי עיקריים: למקומות הבילוי בגוש דן ולחוף הים".

מדוברות העיריה נמסר בתגובה: "העירייה איננה מתייחסת לפרסומים המופצים על ידי גורמים אנונימיים, שסביר להניח שכלל אינם מתגוררים בעיר. במודיעין מכבים רעות יש מרקם יחסים מצוין בין חילוניים לדתיים ואף גורם לא יצליח לשנות זאת".

ואילו מכותב המשנה של הנושא (שמסתמן גם כמחותן של ביבס בקואליציה המתגבשת), אבי אלבז, אמר: "מודיעין מכבים-רעות היא עיר חופשית-חילונית פלורליסטית, עם אוכלוסיות של גימלאים ונוער שתקועים בביתם בשבתות, מכיוון שאין ברשותם רכב פרטי או רישיון נהיגה, ולא תמיד הם יכולים לבקש  שיסיעו אותם בשבתות. לכן חייבת להיות בשבתות תחבורה ציבורית חלקית שתיתן מענה לתושבי העיר, שיוכלו לצאת מהבית בשבתות לכל מקום שירצו באמצעות התחבורה הציבורית".

אתה חושב שמי שהדפיס את הכרוז שייך לציבור הדתי-לאומי?

"לכאורה, הציבור הדתי-לאומי אמור להתנגד לתחבורה ציבורית חלקית בשבתות, אך הציבור הזה הוא נבון ובוודאי מודע ומכיר בכך שלא ניתן להגביל תנועה של גימלאים ונוער בשבתות, שהם הנפגעים העיקריים מכך שעדיין אין בעיר תחבורה ציבורית חלקית בשבתות".

בתמונה: ביבס. צילום ארכיון

כתבות נוספות