שיהיה לכם בתיאבון

יהודה גולן
2015-09-16 01:00:00
2035-01-02 02:10:00

מפת המסעדנות והאוכל במודיעין השתנתה החודש כשמסעדת "זולה" הוותיקה, שהיתה ממוקמת ברחוב נחל זוהר 22, נסגרה לפני שבועיים. כל השיחות אליה נותבו למסעדת "אקא" הסמוכה, שבבעלות מי שהחזיק ב"זולה". ב"אקא" הסבירו כי "ככל הנראה זולה נסגרה בגלל בעיות כלכליות, מצטער". כך אמר האיש מעבר לקו. "אבל תוכל לבוא לאקא להנות מאוכל טוב".

"זולה" פעלה כמסעדה לא כשרה שפתוחה בשבתות ולמרות שמיקומה, העדין מעט בטבור שכונה בעלת אופי דתי, השכנים חיו עימה בשלום.

לעומת "זולה" שנסגרת נפתחו שתי מסעדות חדשות: האחת שייכת לרשת בתי הקפה "ביגה", רשת צפונית שמחזיקה כעשרה סניפים בחיפה והצפון וגם במרכז כמו בשרונה בתל אביב. "ביגה" מוקמה "בית ירדן" במרכז המסחרי בשילת, במקום שבו היתה בעבר חנות "ששת". "ביגה", שבעליה מחזיק גם את רשת "קפה גרג" הידועה יותר, היא כשרה ובונה כנראה גם על תושבי חשמונאים ומודיעין עילית.

ביקור שלנו במקום השאיר רושם טוב מאד. הקפה גדול ומרווח ומעוצב בטוב טעם. במקום יש מאפיה שאופה לחמים טריים. ניכרת ההשקעה הגדולה בציוד ובתיכנון והאוכל, כראוי לשמה של הרשת. המחירים, למרות הפתיחה, לא היו זולים במיוחד, אבל סבירים למחירי בתי קפה אחרים בעיר מודיעין.

נפתחה גם מסעדת THE PLACE, לפני שבועיים בבניין "אטריום" שפארק הטכנולוגי. היא נמצאת בשלבי הרצה וכנראה תהיה הראשונה ברשת עתידית. שלושת השותפים שלה מייעדים לה גדולות. יורם גבע, תושב מודיעין ואחד הבעלים שבעבר היה זכיין במשך עשרות שנים של סניפי רשת "בורגר ראנץ", הביא לפחות חלק מהקונספט למקום החדש.

"אנחנו מסעדת דיינרס בסגנון טקסס, עם הרבה בשר", הוא אומר. "המבורגרים, בירה וכל מה שיש בדיינרס אמריקני טיפוסי".

המקום כשר וקהל היעד הוא כמובן העובדים בפארק הטכנולוגי שיגיעו לצהריים ובשעות הערב משפחות ויחידים ממודיעין והסביבה.

"השם THE PLACE  נבחר כי אנחנו לא מביאים שמות מפוצצים ואחר כך צריכים להסביר מה מקורו. אנחנו מביאים אוכל טוב וטעים בגובה העיניים, האוכל אצלנו הוא הסיפור ולא השם, אוכל פשוט בלי אוואנטות", אומר גבע ומציג את מנת הדגל: כריך אנטריקוט, שבנוי מרצועות עשויות על הפלאנצ'ה, בסגנון הגרילים האמריקנים, עם רטבים מתאימים על לחמניה עגולה גדולה שסופגת את כל הטעמים ביחד. כריך ענק ומשביע עולה 47 שקל.

למרות הבשרים וכמויות הכולסטרול, המסעדה מתמקדת בשיטות הכנה בריאות. "אנחנו לא מטגנים שום דבר במסעדה, אין בכלל טיגון בשמן אצלנו. יש או גריל פחמים לבשרים או את הפלאנצ'ה הלוהטת שעליו הבשר נעשה. זה בריא הרבה יותר, לכן גם אין אצלנו צ'יפס אלא רבעי תפוחי אדמה אפויים קריספיים מעולים שהולכים ביחד עם ההמבורגרים והבשרים שלנו".

(צילום: יהודה גולן)

כתבות נוספות

יסתדרו בלי בולדווין?

מכבי תל אביב תעלה הערב למשחק השלישי בסדרת רבע הגמר בלי הסקורר המוביל שלה, שעדיין לא ברור מתי ישוב לשחק