ביחד או לחוד?

רותי בוסידן
הורים בשכונת מורשת מאיימים כי לא יסכימו לפתיחת שנת הלימודים הבאה, לאחר שהעירייה החליטה לפתוח גן דו-שנתי הכולל ילדים בגילי חובה וטרום-חובה
צילום ארכיון: דוברות העירייה

הורים לילדים בשכונת מורשת החדשה זועמים בימים אלו על החלטת העירייה לשבץ את ילדיהם בגן דו-שנתי, הכולל ילדים בגילי חובה וטרום-חובה, וטוענים כי החלטת העירייה תפגע בילדים הן מבחינה פדגוגית והן מבחינה רגשית.

ההורים סיפרו השבוע כי "פער הגילים הוא עצום ואיננו רואים בכך יתרון, ואף אנו רואים בכך חסרון. כל השינויים הללו קשוחים מאוד עבור ילדינו, ואף עלולות להיות לכך השלכות פסיכולוגיות קשות מנשוא, שאנו ההורים נאלץ בסופו של דבר להתמודד איתן ולא אגף החינוך או העירייה".

בעקבות תלונות חלק מההורים התקיים מפגש זום עם ראש מינהל החינוך, אולם לטענת ההורים גם שם הם לא קיבלו תשובות מספקות, וכעת הם אף מאיימים כי לא יסכימו לפתיחת שנת הלימודים במתכונת זו.

אחת האימהות הסבירה השבוע למודיעין NEWS: "הילדים שלנו הגיעו לשכונה חדשה ועוברים כרגע תהפוכות, כל אחד ובעיותיו. השנה החליטו שמצרפים אותם לילדי גן טרום חובה, וזה אומר שהם יהיו עם ילדים שקטנים מהם בשנתיים. מבחינתם זאת חזרה אחורה. אנחנו רוצים שיכינו אותם לכיתה א'. זה לא פייר גם לקטנים וגם לגדולים. הפערים הם משמעותיים".

אם נוספת סיפרה: "זה ייקרא גן חובה, אבל יהיו בני ארבע ובני שש ביחד. זה פער ממש משוגע. טיטולים ומוצצים ביחד עם ילדים לקראת כיתה א'. דיברנו עם גננות והן אמרו לנו בפירוש שזה לא טוב לערב בין טרום-חובה לחובה. זה עוול לקטנים ולגדולים, ולא יצליחו להכין אותם כמו שצריך לכיתה א'. ההשערה שלנו היא שזה בגלל מחסור בצוותים, אבל לטענתם זאת שיטה חדשה שטובה לילדים ושזה עניין חינוכי. הם החליטו לעשות את הילדים שלנו שפני ניסוי. אנחנו מאוד מאוכזבים".

גורמים בעירייה הסבירו השבוע כי "שיבוצי גני הילדים נערכים מדי שנה מחדש בהתאם למספרי התלמידים שרשומים בכל שכונה ועל פי מגזר (ממלכתי/ממ"ד). האפשרויות לשיבוצי התלמידים בגני הילדים הן כאלו שבכל גן ילמדו לא יותר משני שנתונים. בעיר, כמו גם בכל חלקי הארץ, הרכב התלמידים בכל גן נקבע מדי שנה כאשר כל המודלים האפשריים הם טובים ומוצלחים באותה מידה. במפגש שהתקיים בזום הוצגו לתושבים כלל אפשרויות השיבוצים והאופן בו מתקבלות ההחלטות מדי שנה. כמו כן, בפגישה הציגו מפקחות גני הילדים את אופן הפעולות החינוכיות שנוקטות מנהלות הגנים בגנים, בין אם מדובר בהרכב תלמידים של שנתון אחד ובין אם שני שנתונים. עוד דובר על היתרונות החברתיים שמתאפשרים לתלמידי הגנים בהם לומדים תלמידים משני שנתונים, דבר שמאפשר לילדים תנועה בהתאם לשלב הבשלות של כל אחד מהם. הפסיכולוגית של השפ"ח העירוני, שאמונה על גני הילדים, הציגה בפני ההורים את היתרונות החשובים להתפתחות הרגשית של הילדים בכל אחד מהמודלים, ובמיוחד לגנים לשנתוני 4 ו-5."

עוד הוסיפו כי "במהלך פגישת הזום ניתנה אפשרות לכל התושבים שהביעו רצון לשאול שאלה או להביע את דעתם לבצע זאת. בפגישה שנערכה כשלוש שעות, הקשיבו כל בעלי התפקידים בסבלנות רבה וניתנו התשובות שניתן היה לתת בפורום רחב שכזה. אכן, חלק מהתשובות לא היו לשביעות הרצון של כל תושב, אך תשובות ניתנו. חשוב לציין שעניינים פרטניים לא זכו למענה במפגש הרחב שהתקיים, וכל תושב שפנה באמצעות ערעור או מכתב לרשות והביע את הקושי שלו, העניין הפרטני שלו ייבחן ומינהל החינוך יהיה בקשר עם ההורים הרלוונטיים למתן מענה מיטבי לקושי כזה או אחר שהועלה. תושבים שעדיין לא העבירו למינהל החינוך את העניין הפרטני שלהם, כדאי שיעשו זאת במהרה באתר העירייה. ניסיון להציג בעיה פרטנית כמשהו כוללני אינו נכון, אגב, תושבים רבים יצרו קשר עם מינהל החינוך לאחר הפגישה והודו על המפגש, על ההקשבה ועל ההסברים. מינהל החינוך ימשיך לתת מענה מקצועי לתלמידים ולתושבי העיר".

כתבות נוספות

עד שכל פצוע יטופל

סגן אילת השחר שוואב ממודיעין משרתת בחמ"ל הרפואי המתכלל את הטיפול בפצועי המלחמה, ומספרת על הימים הקשים עם הרוגים ופצועים רבים, וגם על תחושת השליחות והגאווה: "הביחד שלנו מנצח כל קושי"

עד שכל פצוע יטופל

סגן אילת השחר שוואב ממודיעין משרתת בחמ"ל הרפואי המתכלל את הטיפול בפצועי המלחמה, ומספרת על הימים הקשים עם הרוגים ופצועים רבים, וגם על תחושת השליחות והגאווה: "הביחד שלנו מנצח כל קושי"

המשך קריאה »