רדיו חזק

רותי בוסידן
את הבדידות במהלך תקופות סגרי הקורונה החליטו תלמידי מעוז המכבים להפיג באמצעות הקלטת פודקאסטים, ומהר מאוד הפכה היוזמה לאולפן של ממש
צילום: דוברות העירייה

בית הספר מעוז המכבים במודיעין, המוגדר כ"בית ספר לסקרנות מעשית", מתאפיין ביוזמות רבות שמובילים דווקא התלמידים הצעירים, בליווי צוות המורות והקהילה כמובן, כאשר אחת היוזמות המסקרנות שיצאו לדרך לאחרונה בבית הספר היא ערוץ ההסכתים (פודקאסטים) החדש של בית הספר – "מעוז קאסט".

את הרעיון העלה אחד מתלמידי בית הספר, במסגרת לימודי היזמות בתקופת סגרי הקורונה. "חשבתי על דרכים חדשות שבהן נוכל לשמור על קשר", מספר רועי חן, תלמיד כיתה ד', "וחשבתי שזה יכול להיות מעניין לראיין את המורות והמנהלת בתכניות רדיו בית ספרי". את הרעיון העלה חן הצעיר מול צוות בית הספר, שמיהר לסייע לו ולחבריו להוציא את הרעיון לפועל, לאחר שלב התכנון וגיוס משאבים.

כך הוקם לו בבית הספר הוותיק חדר הקלטות מיוחד, עם מערכת וציוד הקלטה, והתלמידים עברו חניכה מקיפה ולמדו איך מקליטים פודקאסטים, איך עורכים מחקר על הנושא עליו רוצים לדבר בתכנית, איך להציג את הנושא וכיצד מפיקים את הפודקאסט עצמו. את התלמידים חנך, בין היתר, איש המקצוע אסי זיגדון, מנהל הרדיו הדיגיטלי "מהות החיים". את הפרויקט הובילו, לצד המנהלת עינת גרינברג, המורות נעמית קאופמן ויפעת הלוי, שסייעו לתלמידים להבין כיצד עורכים ומקליטים פודקסט, לימדו את כללי הדיבור בציבור, עריכת הפודקאסטים במחשב והעלתם לאפליקציות השונות.

כיאה לבית ספר לסקרנות, הפודקאסטים שיצרו עד כה התלמידים נוגעים בנושאים רבים ומגוונים ביניהם, כמו אבולוציה, כתב חרטומים, היווצרות כדור הארץ, הקומיקס של באטמן, הקמת קיבוץ שובל ועוד, כאשר בבית הספר עומלים בימים אלו על העלאת התכנים למדיות השונות. בין האורחים הראשונים באולפן הראשון היה לאחרונה גם ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, שהגיע לריאיון חגיגי על העיר מודיעין ומערכת החינוך שלה.

עינת גרינברג, מנהלת בית הספר, סיפרה: "מיזם הההסכתים הוא אחד מסדרה של מיזמים שמובילים התלמידים והצוות בקהילת מעוז המכבים, לצד מיזמים רבים נוספים כגון פרויקט קהילתי של שמירה על הסביבה, פרויקט החינוך הפיננסי 'מעות המכבים' ופרויקט קומיקס על תזונה, שזכה כבר בפרסים ארציים. לערוץ ההסכתים יש ערך מיוחד נוסף בתקופה שבה חלק מהתלמידים עשויים למצוא את עצמם בבידוד או תחת צורך לשמור על ריחוק סביבתי, והוא יהווה ערוץ קשר נוסף לקהילה גם בימים כתיקונם. אני מזמינה את כל תושבי מודיעין וכל מי שמעוניין בכך להאזין בעצמו ולהתרשם, ואנ בטוחה שתמצאו שם נושאים רבים שיכולים לעניין כל אחד ואחת, והכל בגובה האוזניים של ילדים וילדות".

כתבות נוספות

ל"ג בעומר בלי ההילולה במירון?

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי לא יתאפשר קיום ההילולה המסורתית בהר מירון, שספג מאז פרוץ המלחמה פגיעות רבות של טילים ורקטות חיזבאללה

יום העצמאות: חגיגות צנועות במודיעין

בעיריית מודיעין פרסמו את אירועי יום הזיכרון וחגיגות יום העצמאות, שיתקיימו השנה בצל המלחמה וייערכו במתכונת מצומצמת, ללא זיקוקי דינור ובלי אומנים מוכרים