מניין החולים: 29 מתוך 35

איילת לוין
2014-02-09 00:00:00
2014-02-09 00:00:00

הגננות רגילות שבחורף לא כל הילדים מגיעים לגן בגלל שפעת, אבל המחזה שנגלה השבוע לעיני הצוות של גן החובה "טופז" באבני החושן עלה על כל הציפיות: מתוך 34 הילדים הגיעו רק חמישה. כל 29 האחרים היו רתוקים למיטותיהם. גם ביום שני היה המספר דומה ואילו ביום שלישי כבר זינק המספר לשמונה ילדים שלמים, שהגיעו לגן במצב בריאותי סביר.

"בשני הגנים הצמודים זה לא קרה", דיווחה לנו אם לאחד הנעדרים. "כלומר הבעיה נעוצה בין כתלי הגן לפי הבנתי".

איך ידעת על התפרצות השפעת?

"לא ידעתי. אחרת לא בטוח הייתי שולחת אותו לגן. גיליתי רק בדיעבד בהתכתבות של הורים דרך הוואטסאפ הבנתי שזה התחיל כבר בשבוע שעבר".

האם יערית, אשר בנה נדבק גם הוא ביום שישי האחרון, נדבקה בעצמה מהווירוס וסיפרה כי זה וירוס אלים, שכתוצאה מההידבקות סבלה גם היא מחום גבוה, כאבי שרירים, תשישות וכשל נשימתי.

היה אפשר למנוע זאת?

"אני לא חושבת שצריך להאשים אף אחד. צריך כמובן להקפיד לאוורר ושהילדים ישטפו ידיים, אבל זה עניין ביולוגי ויתכן שבלאו כי רובם היו נדבקים. זה לא קרה בגן בעבר, אבל שמעתי על מקרים בכיתות אחרת שהייתה הידבקות המונית, זאת אומרת דברים כאלו קורים. להורים באופן כללי צריכה להיות אחריות אישית בנושא".

את תמיד משאירה את הילד בבית אם אינו מרגיש טוב?

"משאירה בבית. כולם יגידו לך שהם משאירים בבית, אני חושבת שזה תלוי גם ברגישות של ההורה כלפי הילד. אני מאד רגישה אליו וגם כשהוא הרגיש טוב יותר והרופא אמר שהוא בריא העדפתי להשאיר אותו עוד יום או יומיים בבית, הרגשתי שהוא עדיין לא במיטבו".

הורה אחר, שבנו חלה ביום שישי וסבל מחום ושיעול קל, לא התרגש מכל הסיפור. "אנשים אוהבים לעשות דרמה. קורה שילדים חולים, זה חלק מלהיות הורה. נכון זה מקרה מעט חריג בגלל כמות הילדים הגדולה שחלתה, אבל לא קריטי".

שאלנו את אחת הגננות בעיר, ענת ברניקר ("גן ברני"), אם היא מכירה דרך למנוע הידבקות המונית כזו. לדבריה חשוב שיהיה שיתוף פעולה בין ההורים לגן בעניין זה. בכל הזדמנות, ישיבות הורים למשל היא מדגישה בפניהם כי יש להם אחריות  בנושא ואם הילד לא מרגיש טוב, גם אם אינו סובל מחום, לא מביאים לגן. עוד אמרה כי "אם אני רואה שאחד הילדים מפתח משהו מיד אני מבקשת מההורים לאסוף אותו והם משתפים פעולה. חשוב כמובן לאוורר ולשמור על היגיינה. אצלנו זה גן מסורתי לכן נטילת ידיים היא עניין שגרתי".

מדוברות העיריה נמסר בתגובה: "עם היוודע המצב בגן נעשתה פנייה למשרד החינוך ומשרד הבריאות. מבדיקת משרד הבריאות עלה כי מדובר בשפעת ויראלית. המשרד הנחה את צוות הגן לקבל את הילדים רק לאחר שקיבלו את אישור הרופא כי הן עצמן בריאות".

(צילום: איילת לוין)

כתבות נוספות