אחרי תקופה לא קלה עבור אינטל, הגיע הזמן לשנות כיוון. אינטל הייתה בעבר מעצמת העל הבלתי מעורערת של עולם המעבדים. כמו מיקרוסופט, כל עוד מי ששלטו בעולם היו מחשבי הפי סי, שלטונה נותר כמעט ללא סיכון. שחקנית יחידה כמעט בעולם שלא ניסה כמעט לפזול לצדדים. ברגע שהחלו להיכנס לעולם הסמארטפונים והטאבלטים ודחקו את המחשבים האישיים הצידה, החלו שתי החברות להרגיש פתאום איך זה להיות החברה המשנית בשוק שלא סופר אותה.
משלא נותרה ברירה ושתי החברות הבינו שהן במצב של להתפתח או לחדול, הן נאלצו לנצל את הידע והטכנולוגיות שרכשו כדי להתמקצע בתחומים אחרים, כאלה שבעבר היו פחות רלוונטיים מבחינתן. התוצאה היא ששתי החברות מפתחות כעת קסדות מציאות רבודה חדשות ומתקדמות, מתחרות כביכול אחת בשנייה אך בעצם משתפות פעולה בכל הקשור ליצירת תקנים ומפרטים סטנדרטיים כדי להפוך, הן מקוות, לדואופול בשוק שנולך ומתפתח בשנים האחרונות.
אחרי ההקדמה הארוכה נגיע לאירוע עצמו. השבוע השיקה אינטל לראשונה את הקסדה החדשה והמעניינת שלה ששמה כרגע הוא Intel project alloy . האלוי היא קסדת מציאות מדומה עם כמה יתרונות שלא קיימים אצל רובם הגדול של המתחרים. מאחר שמדובר במי שעדיין נחשבת ליצרנית השבבים הביתיים הגדולה בעולם היא החליטה שבניגוד לרוב יצרניות הקסדות הווירטואליות, היא דווקא מתכוונת לוותר על חיבור למחשב כזה או אחר. הקסדה עצמה מכילה את כל מה שהיא זקוקה לו על מנת לפעול, ואין לכם מושג כמה זה אמור לשנות את חוויית המשתמש שלא יהיה כבול לכל מיני כבלים סביבו. חוץ מזה שולבה בקסדה טכנולוגיה שמאפשרת למשתמש להניע את ידיו בחופשיות מבלי להזדקק לכל מיני כפפות וחיישנים. הקסדה מזהה את כל התנועות בעצמה, ופועלת בהתאם.
מה עוד? ובכן, אתם לא צריכים לחשוש שבהיותכם מחוברים לקסדה הווירטואלית תתקלו במכשולים בעולם האמיתי. הקסדה תדאג להתריע בפניכם גם על זה. לקסדה לא מעט מצלמות וחיישנים שיודעים לשלב בקלות בין המציאות האמיתית לזו הווירטואלית.
למה כל זה טוב בכלל? ובכן, אנחנו רואים יותר ויותר שימושים אפשריים לקסדות המציאות הווירטואלית. לאחרונה הוציאה חברת ההפקה נטפליקס סדרה בשם Stranger things שמאפשרת צפייה באמצעות מציאות וירטואלית. סביר להניח שהמגמה הזו תלך ותשתכלל ותהיה נפוצה יותר, אולי אפילו הדרך הבאה לצפות בטלוויזיה. אירועי ספורט גדולים מסוימים (האולימפיאדה למשל) מאפשרים כבר מאז 2012 לצפות בהם באופן וירטואלי, כאילו אתם נמצאים בתוך האצטדיון ממש. כל זה מבלי להתייחס למשחקים שונים כמו פוקימון גו ואינגרס שכל מהותם מציאות רבודה, בדיוק הפונקציה שבה מתמחה הקסדה החדשה.
בקיצור, כשבפיתוח של הטכנולוגיה החדשה מעורבות שתיים מה(עדיין) ענקיות בשוק, אין ספק שהסטנדרטים שלהן יהיו אלה שיתפסו בסופו של דבר, כך שמבין כל המתחרות בשוק כרגע, נראה שההימור הבטוח ביותר הוא על אחת מבין השתיים. הקסדה של אינטל תתחיל להימכר ב-2017, והמציאות (גם הווירטואלית) תשתנה.