אסטרטגיית המסחר בדולר האוסטרלי

עינת
2017-04-06 09:59:45
2017-04-06 09:59:45

 

ישנן כמה מדינות בהן המטבע הלאומי הוא הדולר. ארה"ב למשל, קנדה ואוסטרליה. הדולר האוסטרלי נחשב לבין המטבעות החזקים בעולם, ועסקאות רבות בשוק המט"ח מתבצעות באמצעותו, מדובר בחמישה אחוז מכל היקף העסקאות. מטבע זה נחשב למאוד פופולארי בקרב הסוחרים השונים, שכן הוא טומן בחובו ריבית נאה. ממשלת אוסטרליה נמנעת עד כמה שניתן מלהתערב בשוק המט"ח. כמו כן, אוסטרליה נחשבת למדינה יציבה מאוד, הן מבחינה פוליטית והן מהבחינה הכלכלית.

מה כה אטרקטיבי בדולר האוסטרלי?

מסחר בדולר אוסטרלי הוכיח את עצמו כמשתלם בקרב הסוחרים. אפשר בהחלט לומר, מכיוון שאוסטרליה נחשבת לאחת מיצואניות הזהב הגדולות ביותר, המסחר בדולר של מדינה זו משול למסחר בזהב. למעשה, המדינה מייצאת לא מעט חומרי גלם לשוק העולמי, לא רק זהב אלא גם סוגי מתכות אחרות, ועל דרך קבע, הסוחרים נוהגים לעקוב אחר שינויים במחירי הזהב והמתכות שהינן יקרות. אותם שינויים במחירי הזהב, יכולים להשפיע על ערכו של הדולר האוסטרלי.

באילו שעות ניתן לסחור במטבע?

על פי שעון הארץ, שווקי המסחר באוסטרליה נפתחים בשעות הלילה ולקראת שעות הבוקר הם כבר סגורים. מסיבה זו, אנשים הסוחרים בדולר אוסטרלי, יצרכו לפעול בשעות אלה ולא להמתין עד תום יום המסחר.

מדדים על פיהם ניתן לבנות אסטרטגיית מסחר

הדולר האוסטרלי איננו נחשב למטבע הצפוי ביותר בשוק. גם אם ערכו עולה, זה נעשה באיטיות רבה בהשוואה למטבעות אחרים. העלייה יכולה להיות מאוד תלולה ועדיין ישנם סוחרים סקפטיים באשר למטבע האוסטרלי. כאשר המגמה היא עלייה בערכו של הדולר, לרוב היא תהיה איטית. לעומת זאת, כאשר המגמה היא ירידה, היא יכולה להיות תלולה באופן מפתיע. באותה מידה, מטבע זה יודע לא רק לעלות או לרדת, הוא נוטה לעיתים לדשדש.

ממה כדאי להיזהר?

יציבות היא דבר טוב, אך לא כאשר מדובר בשוק האוסטרלי. כאשר שוק זה שקט, סימן הוא ששינויים אמורים להגיע. שוק המטבע האוסטרלי יכול להיות רדום למשך תקופות ארוכות, כתוצאה מכך, הסוחרים הרבים חשים שהם נמצאים בשליטה. אולם, דברים יכולים להשתנות תוך לילה, ולכן יש להישאר כל העת עם היד על הדופק ולא להיכנס לשאננות.

שיטת המסחר המועדפת

מכיוון שהדולר האוסטרלי נתון בפני שינויים רבים, כדאי לאמת שיטות מסחר בלעדיות למטבע זה. תכנית אחת תהיה רלוונטית יותר למצבים בהם המטבע מדשדש, ואילו תכנית אחרת תהיה רלוונטית למצבים בהם ישנן עליות תלולות בערכו של הדולר האוסטרלי. יש לעקוב כל העת אחר תמורות ושינויים במדדים ולפעול על פי הנתונים הללו. תמיד יש לזכור, כאשר מדובר במסחר בדולר האוסטרלי, דברים עלולים להשתנות בין לילה, ויש לדעת, להבין וללמוד כיצד מתנהלים בשוק מט"ח זה וכיצד לנהל סיכונים.

כתבות נוספות

חיסכון באנרגיה בנייני משרדים

  בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה משמעותית בהתייחסות לנושא של שינויי האקלים. אם בעבר עסקים ותעשייה היו גורמים משמעותיים בזיהום ובזבוז אנרגיה כיום נוהגים לתכנן

המשך קריאה »