בעלי מקצוע

נמרוד
2015-12-13 00:00:00
2015-12-13 00:00:00

העולם של בעלי מקצוע השתנה מאוד בשנים האחרונות, כשהשינוי נובע מהופעת האינטרנט בחיינו. עד לפני שני עשורים היכולת של בעל מקצוע, קבלן, אדריכל, שיפוצניק, אינסטלאטור ובעלי מקצוע אחרים, להתפרסם ולהיחשף, להגיע לקהלים חדשים, היה מאוד קטן. הם היו צריכים להיעזר בתקשורת המסורתית, קרי רדיו ועיתונות, כשהפרסום בשניהם היה מאוד יקר ולכן הם יכלו להשתמש בדרך כלל בעיתונות המקומית.

לפני עשרים שנה אירעו 3 מהפכות בתקשורת, אחת גלובלית ושתיים מקומיות, אשר שינו לגמרי את היחס לבעלי מקצוע ואת יכולת החשיפה שלהם לקהל הרחב. נתחיל קודם במהפכות המקומיות בקצרה ולאחר מכן נעבור למהפכה הגדולה, הגלובלית, האינטרנט.

המהפכות המקומיות היו פתיחתן של תחנות רדיו אזוריות, מה שהגדיל את עוגת הפרסום באופן משמעותי ומיקד אותה על פי אזורים. כך אינסטלאטורים או קבלנים בחיפה יכלו לפרסם במעט כסף יחסית ברדיו שמשדר לתושבי חיפה. כמובן שהפרסומות היו רק רובד אחד של חשיפה, היו גם רבדים אחרים, כמו תוכניות אירוח ועוד. המהפכה המקומית השנייה היתה הטלוויזיה המסחרית. אז נכון שבעלי מקצוע לא יכולים לפרסם בשעות הפריים טיים, אך הן כן יכלו לפרסם בשעות הבוקר או למצוא את דרכם אל תוכניות בוקר שונות. כך הם זכו לחשיפה משמעותית בקרב קהלים רבים.

כיצד האינטרנט השפיע על בעלי מקצוע

האינטרנט השפיע מאוד על בעלי מקצוע בתחומים שונים בזכות העובדה שהוא משמש פלטפורמה פרסומית רחבה שמעולם לא היתה לבעלי מקצוע. זה נכון לגבי בניית אתר ספציפי, פרסום באינדקסים ומדריכים מקצועיים, פרסום באתרי מאמרים ובלוגים, פרסום בגוגל, ברשתות חברתיות ועוד.

דוגמא נוספת קלאסית לפרסום וחשיפה שלה זוכים בעלי מקצוע רבים היא באמצעות אתרי השוואת מחירים. בעל מקצוע יכול להירשם לאתר, לעיתים קרובות בתשלום, וכך כשלקוח מהאזור שלו או מהאזור בו הוא עובד מחפש בעל מקצוע בתחומו, אז הוא מקבל הודעה ויוצר עמו קשר. זה שירות שבעבר לא היה, וזה איפשר לבעלי מקצוע פתח להגיע לאלפי לקוחות מאזורים שונים.

 

האינטרנט ללא ספק הגדיל את עוגת הפרסום של בעלי המקצוע וכן גם את עוגת הלקוחות הפוטנציאלית שהם יכולים ליהנות מהם. אפשר לומר בוודאות די גדולה, שמעולם לא היתה אפשרות כל כך רחבה לבעלי מקצוע ליהנות מפרסום כל כך ממוקד, איכותי וגבוה בצורה כל כך פשוטה וטובה.

כמובן שמכל זה אפשר ליהנות אך ורק אם עובדים בצורה נכונה, מכירים את כללי הפרסום ומוכנים להשתתף במשחק, קרי להיות פעילים בעולם האינטרנט. דבר שלא מעט בעלי מקצוע מתקשים בו לעיתים מסיבות שונות. אך אנחנו רואים יותר ויותר בעלי מקצוע פורצים את המחסומים ומכירים בערך של הרשת ובמה שהיא נותנת ועל כן הם נהנים בתמורה מהרשת לפרסום נרחב ומקיף שעוזר להם להגיע לקהל לקוחות חדש ואיכותי. 

[the_ad_group id="87"]
[the_ad_group id="89"]

כתבות נוספות

איחוד נוסף על הפרק

בעיריית מודיעין שוקלים לאחד כבר בשנת הלימודים הקרובה את בתי הספר כרמים והאלה, זאת לאחר שהתברר כי בכרמים לא תיפתח כיתת א' ויפעלו בו שמונה כיתות בלבד

איחוד נוסף על הפרק

בעיריית מודיעין שוקלים לאחד כבר בשנת הלימודים הקרובה את בתי הספר כרמים והאלה, זאת לאחר שהתברר כי בכרמים לא תיפתח כיתת א' ויפעלו בו שמונה כיתות בלבד

המשך קריאה »