הנשיא מתנגד

יהודה גולן
2015-12-30 00:00:00
2018-12-02 00:00:00

נשיא המדינה רובי ריבלין מתנגד להעברת תאגיד השידור הממלכתי החדש מירושלים למודיעין. כך פירסם העיתון גלובס השבוע.

העיתון מביא את פרטי הסיפור שלפיו הנשיא ריבלין בשיחה סגורה עם מקורביו, שעסקה בתיפעולו של ערוץ הכנסת, אמר השבוע כי הוא רואה במעבר השידור הציבורי מעיר הבירה למודיעין "סכנה חמורה לשידור הציבורי", כדברי אחד המשתתפים בשיחה ששמע את הנשיא..

הנשיא סיפר באותה פגישה שדנה בערוץ הכנסת כיצד כנער לפני קום המדינה, נהג להאזין לשידורי הרדיו של "קול ירושלים" המחתרתי בתקופת המנדט והוסיף, כי הנה היום עולות ידיעות שעומדים למכור את נכסי קול ישראל ובאופן זמני עומדים להעביר את רשות השידור מירושלים.

כזכור פורסם ב'מודיעין ניוז' כי תאגיד השידור החדש שיחליף החל מתחילת אפריל 2016 את רשות השידור יעבור למתחם ערוץ 9 במודיעין משם יחל לשדר, כשהכוונה היא לתקופה זמנית של שנתיים, עד אשר ימוקם הערוץ במקומו הקבוע. אולם הנשיא ריבלין כ"ירושלמי" שורשי מביע כמובן התנגדות למהלך שיוציא מירושלים את מתקני השידור הממלכתיים והציבוריים ולו רק לתקופה של שנתיים.

ובינתיים, כך לפי גלובס, מתכוננים מאות עובדי רשות השידור הישנה להגיש עתירה לבג"צ נגד תאגיד השידור החדש, נגד המעבר המתוכנן למודיעין, ונגד קליטת עובדים חדשים לתאגיד לפני שבכלל התנהל מו"מ עם עובדי רשות השידור על תנאי קליטתם בעבודה בתאגיד החדש.

על רקע סוגיית מעבר העובדים תתקיים בימים הקרובים פגישה בין אלדד קובלנץ – המנכ"ל הזמני של תאגיד השידור החדש – לבין מזכ"ל ההסתדרות אבי ניסנקורן ומחר (יום חמישי) תקיים ועדת הכלכלה של הכנסת דיון בנושא תעסות עובדי רשות השידור בתאגיד השידור החדש.

בתמונה: הנשיא ריבלין. רואה במעבר השידור הציבורי מעיר הבירה למודיעין "סכנה חמורה לשידור הציבורי" (צילום יח"צ)

כתבות נוספות

חיסכון באנרגיה בנייני משרדים

  בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה משמעותית בהתייחסות לנושא של שינויי האקלים. אם בעבר עסקים ותעשייה היו גורמים משמעותיים בזיהום ובזבוז אנרגיה כיום נוהגים לתכנן

המשך קריאה »