חברת הייטק גדולה בדרך למודיעין

יהודה גולן
2017-03-23 00:00:00
2017-03-23 00:00:00

אולי מחשש ל"עין הרע" שמר חיים ביבס את הקלפים קרוב לחזה אבל כך או כך, ראש העיריה גילה השבוע במפגש עם צעירים על כוס בירה בפאב ה"מורדן בר" כי העיריה עומדת על סף חתימה על הסכם שבמסגרתו תהגר לכאן חברת הייטק גדולה, שבה עובדים 600 איש. החברה לדברי ביבס מתכוונת להתמקם בפארק הטכנולוגי. הוא לא נקב בשם החברה, כדי שלא לברך על המוגמר מוקדם מדי.

כ-120 צעירים הגיעו למפגש הבלתי פורמלי עם ביבס,  באירוע שנקרא "בירה עם ראש העיר". את הערב פתח מחזיק תיק הצעירים אלעד שמעונוביץ: באנו לשמוע, לספר מה עשינו ולדבר על העתיד. בשנים האחרונות הובלנו עבור הצעירים לא מעט מהלכים בתחומים שונים: הנגשה וסיוע מלא של כל נושא דיור בר השגה לזוגות צעירים, יצירת חיי לילה ותרבות עם מקומות הבילוי בעיר ויוזמות כמו שבוע האוכל, ותחום הלימודים וההשכלה עם פסיכומטרי מוזל והכוונת חיילים משוחררים".

בהמשך פרש ביבס בפני הקרואים מצגת מפורטת על תכניות הפיתוח של מודיעין בשנים הקרובות וסיפר בהרחבה על המע"ר המוקם בימים אלה: "זה ישנה את פניה של העיר וייצור מרכז עיר אמיתי, שוקק שייתן מענה לצעירים ולכל תושבי העיר. יש לנו הרבה מקומות בילוי איכותיים בעיר, חלקם יעברו לשם, חלקם יתרחבו ויפתחו מקומות נוספים שייתנו בהכרח מענה לצורך הזה".

ניצן, תושב העיר בן 23 שאל את ביבס לגבי פתיחת מקומות הבילוי בסופי שבוע והאם הוא מתחייב שהשדרה הראשית במע"ר תפעל בסופי שבוע. ביבס השיב: "מדובר במקומות פרטיים שההחלטה לפתוח בשבת או לא היא החלטה אישית ועסקית שלהם. יש בעיר מקומות שפותחים בשבת, רובם באזורי התעסוקה והמלאכה, ויש כאלה שלא, אבל אין שום מניעה לפתוח אותם בשבת. אצלנו אין הגבלה. בשדרה המרכזית החדשה הכנסנו התניה מראש שמקומות הבילוי יכולים לפעול 24 שעות, שבעה ימים בשבוע. תושבים שמגיעים לגור שם יודעים מראש שזה המצב והם יחליטו לפי זה אם מתאים להם לגור שם או לא".

לא מעט צעירים התלוננו על נושא התחבורה הציבורית בעיר והקושי שלהם להגיע למקומות עבודה או לימודים מחוץ לעיר. ביבס השיב: "בחודש מאי נפתח את כיכר התחבורה ונשנה את כל מערך הקווים בעיר. הקווים הפנימיים יהיו קצרים ויעילים יותר, יחברו בין שכונות העיר למרכז העיר, הרכבת והאוטובוסים הבין עירוניים. אנחנו מייצרים גם קווי הזנקה, כמו קו חדש לאזור התעסוקה עתידים בת"א לפי דרישה".

כצפוי, היה מי ששאל את ביבס אם הוא מתכונן לרוץ לכנסת ולעזוב את העיר. "אני לא חושב שנכון שראש עיר יישאר עשרות שנים בתפקיד", השיב ביבס. "בשלב מסוים נכון להעביר את המושכות אליכם, לדור הצעיר. הכנסת והזירה הארצית הם בהחלט כיוון שמעניין אותי, אבל לא כרגע. אמרתי בעבר שאני מתכונן לקדנציה שלישית ובשנים הקרובות אני נשאר בעיר".

בתמונה אחרי המפגש. נכנס יין יצא סוד? (צילום: דובר העיריה)

כתבות נוספות

חיסכון באנרגיה בנייני משרדים

  בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה משמעותית בהתייחסות לנושא של שינויי האקלים. אם בעבר עסקים ותעשייה היו גורמים משמעותיים בזיהום ובזבוז אנרגיה כיום נוהגים לתכנן

המשך קריאה »