"לחייב את פתיחת "קפית" בשבתות"

יהודה גולן
2014-10-01 01:00:00
2014-10-01 01:00:00

עו"ד שמואל שנהר, חבר הוועד המנהל של עמותת "מודיעין חופשית", הגיש השבוע בשם העמותה עתירה לביהמ"ש המחוזי בלוד, בה הוא מבקש להורות לעיריית מודיעין ולחברה הכלכלית לפיתוח מודיעין לקיים את ההסכם שנחתם עם חברת "קפית" בע"מ, להפעלת בית הקפה החדש שהוקם מעל פארק ענבה. לפי העותרים, בתנאי המכרז נכתב כי המקום יפעל בשבתות במתכונת של בית קפה – דבר שאינו קורה. לטענת העותרים, המקום פועל כיום בניגוד להסכם שבו נקבע כי בבית הקפה, שנבנה על קרקע של העירייה ובמבנה שנבנה ע"י החברה הכלכלית, יופעלו שני מטבחים, שאחד מהם יופעל בשבת. נכון לעכשיו – בשבת פועלת רק המסעדה ("פרנג'ליקו") ולפי העותרים – מדובר בהפרת חוזה.

נטען כי בסעיף 1.6 של המכרז נאמר במפורש כי "מציע שיזכה יידרש להפעיל את בית הקפה באמצעות שני מטבחים. האחד: מטבח בעל תעודת כשרות שיספק מזון בימים ראשון עד שישי לפני כניסת השבת ומטבח ללא תעודת כשרות שיספק מזון שבעה ימים בשבוע".

החריג הוא שאת העתירה מגישה תנועה שהעומד בראשה – אבי אלבז – הוא חברת מועצה ושותפו של חיים ביבס לקואליציה. אלבז מדגיש  כי "צמד המילים 'בית קפה' חוזר בהסכם פעמים רבות מאוד ולא במקרה, כי הפעלת בית קפה הייתה המטרה ולא הפעלת מסעדה. ומטרה זו תואמת את דרישת השימוש בקרקע".

השותף הקואליציוני של ביבס אינו חוסך ממנו ביקורת:  "גם המכרז וההסכם הופרו הפרה יסודית וגם התברר שהציבור במודיעין, חילוני ברובו המובהק, הוטעה על ידי ראש העיר חיים ביבס והחברה הכלכלית לאורך כל הדרך. הפרת ההסכם הפכה כנראה לנורמה על ידי העירייה והחברה הכלכלית".

חבר המועצה אלעד שמעונוביץ, מחזיק תיק התרבות והצעירים הגיב על העתירה: "המכרז שפורסם ע"י העירייה והחברה הכלכלית השיג בדיוק את מטרותיו והביא לכך שבאותו מבנה שהקימו, פועלים מקומות בילוי המתאימים גם לציבור הדתי וגם לציבור החילוני. העתירה הזו יכולה רק לעשות נזק ולהביא לסגירתה של מסעדה ומקום בילוי בעיר ואולי ייפתח בית קפה שלא באמת יהיה רלוונטי בשאר השבוע. בסופו של דבר זה עניין של טעם: יש כאלה שאולי מאוכזבים שאינם יכולים לאכול במקום ארוחת בוקר בשבת, אך יש לא מעט ששמחים שניתן לאכול שם ארוחה בשישי בערב או בשבת בצהריים עם כל המשפחה. במסעדה יש תפוסה מצוינת ואני חושב שניתן מענה לצרכים של כולם".

אבל יש בעייה חוקית…

"הפיתרון הוא לא לרוץ לבית המשפט ולהגיש עתירה אלא לפנות לבעלי המקום ולבקש מהם להגיש גם ארוחות בוקר לבקשת הקהל המעוניין בכך.  ואת זה אני מתכוון לעשות. מקומות הבילוי העירוניים פועלים בשבת. אם זה היכל התרבות או הבריכה העירונית וחדר הכושר. אנחנו צריכים תמיד למצוא את האיזון ולדאוג לכלל התושבים".

מה דעתך על התנהלותו של אלבז כחבר בקואליציה?

"לדעתי, סיעה שמגישה עתירה נגד העירייה והנהלת העיר בה היא חברה איננה יכולה להמשיך להיות חלק מהקואליציה. כמו בכל מועצה, יש מי שעובד ומי שמדבר וברור באיזה צד אבי אלבז. העתירה הזו היא לצורכי יחסי ציבור בלבד. אבי אלבז לא הצליח בשנה האחרונה להביא אף הישג לציבור הבוחרים החילוני בעיר והלחץ שלו מובן. אפילו 'האוטובוס' בשבת שהוא פרסם לפני כמה שבועות נחל כישלון חרוץ ולא יצא לפועל. חבל שיש מי שמנסה להיבנות רק מתוך ריב ומדון וליצור מלחמות דת שאינן קיימות בעיר".

(צילום: דובר העיריה)

כתבות נוספות