מוצר זה אינו משתתף במבצע

יהודה גולן
2015-12-08 00:00:00
2037-04-21 04:28:00

קריסתה של רשת  YOU והאילוץ של חברת האם (מגה) לצאת במהירות מרשת הדיסקאונט שהסבה לה הפסדים, הביאה לכך שסניף  YOUבמאליבו סנטר שבשדרות עמק דותן עומד להחליף ידיים ולעבור לבעלות רשת "מחסני השוק" מהדרום. העיסקה נסגרה ונחתמה וב-1 לינואר 2016 יתחיל לפעול במאליבו סנטר הסניף הראשון של "מחסני השוק".

על פי פרטי העיסקה שנמסרו מחברת הריבוע הכחול (החברה האם של מגה), שני סניפים נמכרו לרשת "מחסני השוק", עליהם שילמה הקונה שבעה מיליון שקל, אחד מהם במודיעין. מאחר ומדובר בעיסקה משולבת עבור שני הסניפים, לא ניתן היה לומר במדוייק כמה שילמו הקונים עבור הסניף במודיעין.

בשבוע שעבר הצליחה מגה למכור את רוב סניפי רשת YOU לשתי רשתות דיסקאונט: ויקטורי ויוחננוף. בתחילת השבוע גם ארבעה סניפים לרשת "רמי לוי". אבל הסניף המשגשג במודיעין נותר ללא ביקוש מצד שתי הרשתות, למרות המאמצים הגדולים שנעשו למכור את הסניף לכל המרבה במחיר.

מדוברות הריבוע הכחול נמסר כי "אנחנו התכוונו מהרגע הראשון בכל מקרה למכור את הסניף. מדובר בסניף מצליח מאד של הרשת, אולי היהלום של רשתYOU  . אבל במו"מ מול רשתות ויקטורי ויוחננוף לא הצלחנו לסגור את העיסקה".

הסיבה לכך שהסניף במודיעין לא זכה להתעניינות גבוהה מצד יוחננוף וויקטורי היא שכר הדירה הגבוה שמשולם לבעלי הנכס. אייל רביד, בעל השליטה ברשת ויקטורי, אמר כי לא רצה לקנות את הסניף כי "שכר הדירה שנדרש במקום שבו נמצא הסניף הוא מטורף".

"מחסני השוק" היא רשת מרכולים פרטית שנוסדה בשנת 1996 לאחר שהחלה את דרכה כחנות מכולת קטנה במרכז העיר באר שבע, שם גם חנכה הרשת את סניפה הראשון. הרשת נמצאת בשותפות שווה בין האחים שלום ושאול נעמן מבאר שבע לבין משפחת כהן מנתיבות. נכון למאי 2015 היו לרשת עשרים סניפים בבאר שבע, להבים, אופקים, יד בנימין, דימונה, טבריה, צפת, עין יהב, אשדוד, קריית מלאכי, קרית גת, אילת ורמת גן.

הרשת נחשבת לרשת שיווק המזון הגדולה באזור הדרום  עם כאלף עובדים. בשנת 2015 הצטרפה לראשונה "מחסני השוק" למגזין דאנס של גלובס אשר מדרג את 100 החברות הגדולות בישראל.

מי שישפיע במיוחד על התנהגות הצרכנים במודיעין בחודשים הקרובים תהיה רשת יוחננוף, שפותחת בעיר שני סניפים חדשים (כנראה במהלך החודש הקרוב). הם אלה שיביאו את קרב המחירים בין הרשתות הקמעונאיות לנקודת רתיחה חדשה.

הסניף הגדול של יוחננוף נמצא בשדרת המרכולים הראשית שבמרכז עינב, לצד רשתות "שוק העיר" "טיב טעם" ו"שופרסל", כשרשת "רמי לוי" נמצאת מעבר לכביש. הוא מבטיח "כניסה רועמת" שמשמעותה "חותכים מחירים" כדי לייצר באז וכדי לחשוף את הסניף החדש לפלח צרכנים גדול במודיעין.

ליוחננוף זה לא יהיה קשה, גם משום שחלק ניכר מתושבי מודיעין מכירים את הרשת ואת מחיריה מקניה בסניפי הרשת בצומת ביל"ו הקרובה יחסית למודיעין. יוחננוף יחזק את מעמדו במודיעין בעזרת סניף שכונתי קטן יותר, שייפתח בחודש הקרוב במרכז המסחרי החדש שנבנה בשכונת הכרמים. הסניף יהיה אמנם קטן יותר מסניף האם הענק שבמרכז עינב, אבל במונחים של סניפים שכונתיים אין ספק שהוא גדול ויהיה אבן שואבת משמעותית לתושבי השכונות הקרובות אליו. 

בתמונה: מאליבו סנטר. YOU בחוץ. מחסני השוק בפנים ( צילום אינגריד מולר)

כתבות נוספות

ל"ג בעומר בלי ההילולה במירון?

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי לא יתאפשר קיום ההילולה המסורתית בהר מירון, שספג מאז פרוץ המלחמה פגיעות רבות של טילים ורקטות חיזבאללה

יום העצמאות: חגיגות צנועות במודיעין

בעיריית מודיעין פרסמו את אירועי יום הזיכרון וחגיגות יום העצמאות, שיתקיימו השנה בצל המלחמה וייערכו במתכונת מצומצמת, ללא זיקוקי דינור ובלי אומנים מוכרים