תן לי שניים בעשר

יהודה גולן
2015-08-26 01:00:00
2017-10-08 01:00:00

מהפכת "קופיקס", שהחלה לפני שנתיים והביאה עימה את בשורת התמחור הזול, ממשיכה להתרחב גם במודיעין. אחרי שכבר נמכרת בעיר פיצה ב-20 שקל וכבר יש בית מאפה שמציע מגוון מוצרים בחמישה שקלים, הצטרפה אליהם השבוע חברת הפצה חדשה שמציע עשרות מוצרי מכולת במחירים של עד חמישה שקלים.

בעמוד הפייסבוק הנקרא "מודיעין – הכל ב-5 שקלים" (שנפתח רק לפני מספר ימים וכבר הצטרפו אליו למעלה ממאה וחמישים גולשים), ניתן לעיין בתפריט בו מופיעים חמישים המוצרים שהם מציעים במחיר הנ"ל. כך למשל קטשופ ומיונז של חברות לא ממותגות, משקאות אנרגיה (שתי פחיות), וופלים (חמש חפיסות), ממרחים ורוטב סויה. וגם טונה, שימורים, אורז ופסטה של החברות שכולנו מכירים יימכרו כאן במחיר זול יותר מאשר ברשתות השיווק. לפי היזמים – אפילו זול יותר מרמי לוי.

אבי, מאנשי חברת ההפצה, מסביר איך הם עושים את זה: "אני עוסק כבר הרבה שנים בענף המכולות ויודע איזה מוצר הכי משתלם לקנות מכל ספק ואיפה אשיג את המחירים הכי טובים. ריכזנו עשרות מוצרים ואנחנו נוסיף כל הזמן עוד. בכל שבוע גם נוציא שניים-שלושה מוצרים שברשתות השיווק נמכרים ב-15 שקל ואצלנו יימכרו בעשרה שקלים".

איך אתם מגיעים למחירים כאלה?

"גם רמי לוי גם קונה במחירים שאנחנו קונים. הוא פשוט מוכר במחיר גבוה יותר. גם אם הייתה לי חנות ועובדים, עדיין יכולתי למכור במחירים כאלה. מתח הרווחים של רשתות השיווק הוא לא קטן. אני עובד ישירות מול הספקים, מושך מהם את הסחורה בעצמי ומשלם במזומן. יש אולי מוצר או שניים שבמבצע בהם רמי לוי יהיה זול ממני, אבל עשיתי סקרי שוק גם במקומות כמו קריית ספר וב-90% מהמקרים אני הכי זול. ועדיין אני מרוויח".

אז אומרים שלום למותגים…

"לחלק גדול מהציבור כבר לא חשוב יותר המותג של המוצר אלא המחיר ולכן הקונספט הזה תופס ומתרחב. רק התחלנו את הפעילות שלנו כרגע ואני משער שייקח לזה זמן לתפוס. עם הזמן כנראה שנצטרך מחסן גדול יותר, חנות ועובד שיעשה את השליחויות לבית הלקוח. עשינו את החישובים שלנו וגם אז עדיין יהיה רווחי למכור במחירים האלה".

בתמונה: סל לדוגמה של הרשת החדשה (צילום פרטי)

כתבות נוספות