אפשר גם בלי אקמול

איילת לוין
2014-12-01 00:00:00
2014-12-01 00:00:00

בית מרקחת "הרוקחים", הממוקם במתחם רמי לוי במרכז עינב, הוקם על-ידי שני תושבי מודיעין: שמוליק כוגן ולירון שטרן. שניהם רוקחים מנוסים בוגרי הפקולטה לרוקחות בהדסה עין כרם, ובעלי הכשרה הומיאופתית מ"מכללת מדיסין" בשיתוף אוניברסיטת בר אילן. בנוסף לבית מרקחת המקומי שנפתח לפני כחצי שנה, שטרן וכוגן הקימו ומנהלים מזה 17 שנה את בית המרקחת "ראשונים פארם" בראשון לציון.

בית המרקחת נותן מענה מהיר לכל תושבי העיר וגם לרופאים ולמטפלים, הרוקחים מבצעים הכנות רפואיות, רקיחת תרופות הומיאופתיות וצמחי מרפא לפי מרשם רופאים ומטפלים וכמו בכל בית מרקחת רגיל יש גם תרופות קונבנציונאליות. ניתן לקבל ייעוץ ללא תשלום ע"י הרוקחים המוסמכים להומיאופתיה וצמחי מרפא וקיימת אפשרות לבירור מקיף יותר במקרים מורכבים.

"הרוקחים" משתרע על שטח בגודל מאה מ"ר ומחזיק גם קו מוצרים של מותגי דרמו-קוסמטיקה המובילים באירופה וייחודיים לבתי מרקחת פרטיים. עינב מתנה, האחראית על המחלקה, היא יועצת דרמוקוסמטיקה שעברה השתלמויות נרחבות מטעם החברות המייצרות את המוצרים: VICHY, DARPHIN, LA ROCHI POSAY. המוצרים, כולם ללא פראבן, עברו מחקרים נרחבים ונבדקו בתקנים מחמירים וחלקם נמצאו מתאימים גם לעור הרגיש ביותר.

חורף של צמחים

שטרן וכוגן רוקחים בעצמם קו מוצרים ייחודי מצמחי מרפא, הומיאופתיה ושמנים. קו זה מיוצר מחומרים טבעיים המיובאים מרחבי העולם ומכיל משחות, ג'לים, טינקטורות, שמפו, סבונים וקרמים. כולם פונים לבעיות כרוניות כגון אלרגיות, אסטמה, כאבי גרון, בעיות כרוניות במערכת העיכול, דלקות אוזניים, קשב וריכוז ועוד.

בנוסף יש במקום מגוון מוצרים לאם ולתינוק, החל מטינקטורה מצמח הפטל להכנת הרחם ללידה, שמן לעיסוי הפריניאום, הכנה להקלה לכאבי בטן בתינוקות, מיצוי להגברת זרימת החלב ועוד.

"אנחנו מציעים מענה בצורה טבעית לבעיות שונות", אומר שטרן. "במוצרי הקוסמטיקה השמנים הטבעיים נספגים מהר יותר וזה בריא יותר לעומת מוצרי קוסמטיקה ובהם חומרים כימיים. למשל השפתונית שלנו שנמכרת בימים אלה בשבעה שקלים ללקוחות רמי לוי ומכילה רק שמנים טבעיים מאד אפקטיבית כשהאלטרנטיבה היא וזלין או שפתונים אחרים שמכילים בין היתר נפט".

מה אתם מציעים לעונת החורף?

"יש אצלנו תערובות צמחי מרפא בריכוזים גבוהים לחיזוק המערכת החיסונית המשמשים גם למניעה וגם לטיפול והם מגיעות בצורת טיפות, כמוסות וסירופ. כשמערכת החיסון חזקה החיידק או הווירוס לא יצליח לתקוף את הגוף ובמידה וחליתם מגדילים את המינון לטיפול. הספריי לגרון שלנו למבוגרים הרבה יותר יעיל מכל מוצר אחר שאני מכיר והוא מתאים לדלקות גרון חוזרות כמו גם לכאבי גרון קלים. כשיש וירוס אין לזה תרופה. בזכות נטילת טיפות לחיזוק המערכת הגוף יכול להילחם טוב יותר. ברפואה הקונבנציונלית אין מענה לזה, כשיש וירוס הרופא לא נותן מרשם לתרופה. הסירופ לשיעול שלנו לילדים ומבוגרים מרגיע ועוזר לתסמינים בדיוק באותה מידה כמו סירופ לשיעול שהוא לא טבעי אז הלקוחות מחליטים מה הם מעדיפים.  ויש מוצרים אחרים לטיפול בנזלת ועוד".

יש לך דוגמאות בהן הרפואה האלטרנטיבית "ניצחה" את הקונבנציונלית?

"הפורמולות של צמחי המרפא והמוצרים ההומיאופתיים נותנים מענה מצוין וטוב לעיתים באותה רמה של התרופות הקונבנציונאליות, אבל באופן טבעי. אנחנו לא שוללים את הרפואה הקונבנציונלית, אבל יש אלטרנטיבה נוספת. יש אצלנו לקוחות שסובלים מבעייתיות ברמות סוכר, חלקם הרופאים מזהירים אותם שבקרוב יצטרכו לקחת כדורים והם עדיין לא הגיעו למצב שעליהם ליטול זריקות אינסולין. באמצעות תזונה נכונה ותמציות מרפא לאיזון רמות הסוכר הם נמנעים מלהגיע למצב של תלות בתרופות או זריקות. דוגמא אחרת היא של נשים הסובלות מדלקות כרוניות בדרכי השתן. הרופא נותן להן אנטיביוטיקה וזה חוזר. האנטיביוטיקה הורסת את המערכת החיסונית ופוגעת בכבד, והן מרימות ידיים. לנו יש פורמולה טובה שמספקת הקלה לאישה שלא הורסת את הפלורה הטבעית ולא פוגעת במערכת החיסונית. לרוב זה פותר את הבעיה. אמנם לא את הכרוניות, אבל כן באופן נקודתי. האנטיביוטיקה עושה את העבודה ואנחנו לא באים להחליף אנטיביוטיקה או תרופות אחרות. אנחנו מציעים אלטרנטיבה בריאה יותר. זה יכול לבוא גם כפורמולה משלימה לאנטיביוטיקה ולשפר את התוצאות ויתכן אף למנוע מחזרה של הדלקת".

בתרופות קונבנציונאליות תופעות הלוואי ידועות מראש. מי מפקח על תעשיית האלטרנטיבי?

"צמחי המרפא שאנו משתמשים בהם אינם רעילים. יש הגדרה ברורה אלה צמחים מותרים לשימוש ואלו לא. לשימוש בצמחי מרפא יש רקורד של מאות שנים שמראה כי אין לתמציות מרפא באופן עקרוני תופעות לוואי. כן יש התוויות נגד איזה תמציות מותרות לשימוש לנשים בהיריון למשל, או אם הן מתאימות לילדים. בהומיאופתיה אין בעיה כזו בכלל והתמציות מותרות לשימוש בלי הגבלה כי למעשה החומר כל כך מדולל ומדובר בעיקר באנרגיה של הצמחים שנשארת במים". 

זה רק מים?

הוצגו ראיות רבות לכך שהומיאופתיה לא עובדת כי כפי שאמרת – זה בסך הכל מים…

"כמו שאמרתי – מה שנותר בתערובת ההומיאופתית היא מעט חומר והאנרגיה של הצמחים. יש שמאמינים מעבר למה שהם רואים או חשים, כמונו. חוקרי הפיזיקה הקוונטית חושבים אחרת וההומיאופתיה לא נוגדת את חלק ממחקרם. הספר 'הביולוגיה של האמונה' שנכתב ד"ר ברוס ה. ליפטון, ביולוג בעל שם עולמי, מביא תגליות מדעיות על ההשפעות הביוכימיות של תפקוד המוח המוכיחות כיצד כל תא ותא בגוף מושפע ממחשבותינו. הפורמולות ההומיאופתיות עזרו לרבים גם במחלות אקוטיות כמו דלקות אוזניים, אסטמה, בחילות, יובש בעיניים ובבעיות כרוניות כמו הורדת כולסטרול, מיגרנות. יש רמדיות רבות גם לנפש של צמחי מרפא והומיאופתיות להרגעה, או בהתאם למרשמים שרושמים מטפלים לטיפול לאחר אבחון. ידוע גם ברפואה המערבית שיש השפעה בין גוף לנפש".

אז לא להאמין לרפואה ה"קונבנציונלית"?

"גם אנטיביוטיקה פותרת את הבעיה רק ב-60-70 אחוז מהמקרים וכך גם תרופות אחרות. אין יעילות של מאה אחוזים. גם בתרופות טבעיות אין יעילות של מאה אחוז. על חלק זה משפיע ועל חלק פחות. זה תלוי גם באורח החיים של האדם, תפיסת המציאות שלו, תלוי מחלה ועוד. מידת ההשפעה של תרופה תלויה בפרמטרים אלה. היה מקרה בארצות הברית שלאחר עשר או 15 שנים שתרופה מסוימת הייתה משווקת ואנשים רבים השתמשו בה, התגלה כי היא גורמת לנזק פיזי בלתי הפיך וזה לאחר מחקרים. כן נעשו מחקרים בתחום הרפואה המשלימה אבל הם לא מקובלים על ידי כולם והם לא נעשים ברמה גבוהה כמו בחברות ענק בתעשיית התרופות שמגובים בתקציבים שמנים".  

בתמונה: לירון (מימין) ושמוליק. " לשימוש בצמחי מרפא יש רקורד של מאות שנים" (צילום יח"צ)

כתבות נוספות

ל"ג בעומר בלי ההילולה במירון?

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי לא יתאפשר קיום ההילולה המסורתית בהר מירון, שספג מאז פרוץ המלחמה פגיעות רבות של טילים ורקטות חיזבאללה

יום העצמאות: חגיגות צנועות במודיעין

בעיריית מודיעין פרסמו את אירועי יום הזיכרון וחגיגות יום העצמאות, שיתקיימו השנה בצל המלחמה וייערכו במתכונת מצומצמת, ללא זיקוקי דינור ובלי אומנים מוכרים