שופטת השלום כרמלה האפט פסקה כי החברה הקבלנית "פלסים" תשלם 383 אלף שקל לצורך טיפול בלקוי בליקויי בניה של ארבעה דיירים בפרוייקט שבנתה במודיעין. בפסק דינה קיבלה השופטת באופן חלקי את טענות הדיירים, לפיהן במשך זמן רב מאז נכנסו לדירותיהם בשכונת השבטים בשנת 2010 לא השכילה חברת פלסים לתקן את ליקויי הבניה שהתגלו בדירות.
מדובר בדיירים ברחובות אפרים ורחל אמנו, שקיבלו את דירותיהם בשנת 2010 ואז גילו ליקויים בדירה. בעיקר רטיבות, אבל גם בעיות בריצוף פגום וגם סדקים בקירות הדירות. הדיירים דרשו פיצוי בסך של יותר מחצי מיליון שקל, הביאו מומחה שקבע חוות דעת מקצועית, אולם לדבריהם החברה התמהמהה ולא תיקנה את הליקויים.
שלוש שנים לאחר הכניסה לדירות החליטה ארבע משפחות להגיש תביעה משותפת לבית המשפט. הם דרשו פיצוי בגובה 525 אלף שקל עבור תיקון הליקויים ועוד 105 אלף שקל עבור עגמת נפש. חברת פלסים טענה בבית המשפט כי הדיירים הגזימו בתביעתם מכיון שהחברה תיקנה את הליקויים וכי נותרו מספר תיקונים קטנים. החברה הוסיפה לטעון כי במהלך תקופת הבדק היא ביצעה את התיקונים הנדרשים בהתאם לפרוטוקול מסירה שנערך לכל אחת מן הדירות. הנתבעת טענה כי יש לאמץ את חוות דעת המומחה שמונה מטעם בית המשפט הן ביחס לליקוי הבנייה ועלות תיקונם והן ביחס לדיור חלופי.
במקביל טענה פלסים כי לא ניתנה לה הזדמנות נאותה לתקן את כלל הליקויים שנמצאו בדירות, כנדרש על פי חוק המכר, ומשכך יש לחסר מחוות דעת המומחה את אותם רכיבים בעניינם לא הוכחה אחריותה, בשים לב לחלוף תקופת הבדק. עוד טענה כי אין להוסיף לאמור בה את התוספת המתבקשת בסך 25% עבור ביצוע התיקון על ידי "קבלן מזדמן".
עוד טענה החברה כי לגבי אחת הדירות, במועד המסירה התברר שקיימים בדירה ליקויים מינוריים, וליקויים אלה פלסים תיקנה בסמוך לאחר מכן. מעבר לליקויים מינוריים אלה שתוקנו. נציג החברה טען: "בביקורי בדירה במועד המסירה, הדיירים לא הסבו את תשומת לבי ולא הצביעו בפני על ליקוי כזה או אחר בדירה, שלקיומו הם טוענים בתביעה". כשנה לאחר מסירת הדירה פלסים ביצעה בה תיקוני "שנת בדק" על פי ההתחייבות שלה בהסכם. התיקונים בוצעו ביעילות ובמהירות ולשביעות רצון המשפחה (כך החברה).
צילום ענת גבריאלי