קידום אתרים בגוגל הינו תהליך שמטרתו שיפור המיקומים בביטויים רלוונטיים לאתר והגדלת תנועת גולשים רלוונטיים לאתר, במטרה להפוך אותם ללקוחות פוטנציאליים. התהליך דורש ידע, ניסיון ומקצועיות. שלבי התהליך כוללים ביצוע פעולות בתוך ומחוץ לאתר.
קבלת אתר
כאשר מתחילים תהליך של קידום אתרים, חשוב לדעת מהי נקודת ההתחלה, בפרמטרים שונים בתחום הקידום, על מנת שניתן יהיה לדעת מה נדרש לעשות באתר, ומה רמת ההתקדמות שנוצרה בפרמטרים השונים לאורך תהליך הקידום. שלב זה הוא הראשון בשלבים בתהליך קידום האתרים, והוא כרוך בביצוע בדיקות מקצועיות של האתר והפקת דוח עבור הלקוח.
מחקר מילות מפתח
שלב זה מבוצע במטרה לאתר את המילים והביטויים הרלוונטיים ביותר עבור הפעילות באתר, שירותים או מוצרים המוצעים לגולשים. חשוב לשלב בין ביטויים כלליים בעלי נפתח חיפוש גדול לצד ביטויים יותר ספציפיים, הרלוונטיים ביותר לאתר, אשר סביר להניח כי עבורם נפח החיפוש יהיה נמוך יותר. לצורך שלב זה חשוב לערוך ראיון עם בעל העסק/ בעל האתר, על מנת להבין מה כוללת הפעילות העסקית שלו, אילו פעילויות רווחיות יותר, ואותן חשוב יותר לקדם, מי הם המתחרים העיקריים, מה ייחודי בעסק ומה מבדיל אותו מהמתחרים, באיזה אזורים גאוגרפיים מתרכזת הפעילות, ומיהם קהלי היעד השונים שלו. בתום שלב זה מוגשת ללקוח רשימת מילות מפתח לאישור.
אופטימיזציית מבנה ותוכן
בשלב הבא, לאחר הגעה להסכמה על רשימת הביטויים לקידום, מגיע שלב האופטימיזציה. שלב זה כולל התאמה של האתר הן מבחינת המבנה שלו והן מבחינת התוכן בהתאם לכללי מנועי החיפוש ככלל, וגוגל כמנוע חיפוש מוביל ועיקרי בישראל בפרט. גוגל הגדיר מעל 200 פרמטרים על פיהם הוא בוחר כיצד לדרג את האתרים בביטויים השונים, וככול שמבוצעת התאמה טובה יותר, כך גדל הסיכוי להתברג במקומות מובילים. תהליך האופטימיזציה הוא תהליך ארוך ומתמשך, המבוצע בתחילת הדרך אך ממשיך גם לאורך תהליך הקידום. במסגרת התהליך משובצות מילות המפתח שנבחרו בתוכן האתר, נבדקת רמת הנוחות של הגלישה באתר, תקינות הקוד, הכנסת קישורים בין דפי האתר שיסיעו ל"עכביש" של גוגל ולגולשים לנוע באתר בקלות, הגדרת תגיות לצורך קידום, כותרות ועוד. כמו כן כולל התהליך ביצוע פעולות לשיפור זמן טעינת האתר ויכולת לגלישה מהירה.
בניית פרופיל קישורים
לאחר סיום שלב אופטימיזציה ראשונית באתר, נדרש לבצע פעולות מחוץ לאתר לצורך בניית פרופיל קישורים מגוון ואיכותי. מטרת הקישורים לאתר היא להצביע על האתר כגורם אמין, מקצועי וסמכותי, דבר אשר מסייע בדירוג של האתר ותורם להגדלת התנועה לאתר. בין הפעולות נכללות רישום של האתר לאינדקסים רלוונטיים, ביצוע החלפת מאמרים וקישורים עם אתרים איכותיים ומקודמים בנישה בה עוסק האתר, פתיחת פרופילים ברשתות חברתיות ועוד.
בקרה ודיווח
תהליך קידום אתר כולל בקרה מתמדת על פרמטרים שונים, תנועה לאתר, מיקומים, ומדדים נוספים המוגדרים פרטנית בהתאם למטרות העסקיות של כל אתר. התהליך כולל הפקת דוח חודשי בו מדווח על התקדמות בפרמטרים השונים, עדכון על ביצוע פעולות בחודש שחלף ותוכנית לחודש הבא.
משך תהליך קידום אתר
תהליך של קידום אתר אינו לוקח יום ולא חודש. משך התהליך קשור בגורמים רבים, ולכן קשה לומר באופן גורף כמה זמן ייקח להביא את האתר למיקומים מובילים. הגורמים שיכולים להשפיע על הנושא הינם רמת התחרותיות של התחום בו עוסק האתר, כמות החיפושים בביטויים שנבחרו לקידום, הרמה ההתחלתית של האתר, כפי שהוא הגיע בתחילת תהליך הקידום וכמובן התקציב המושקע בנושא.
מעוניינים לקבל מידע נוסף בנושא קידום אתרים? כנסו עכשיו