סע לאט

איילת לוין
2013-12-04 00:00:00
2017-11-19 00:00:00

העומס והפקקים שחזרו לכביש 443, בקטע שבין מחלף בן שמן למודיעין, אמורים להסתיים בתוך חצי שנה, עם השלמת עבודות ההרחבה שמבצעת חברת "נתיבי ישראל" בכביש. העבודות על כביש 443 מיועדות להכשיר את הכביש כחלופה לכביש הראשי לירושלים (כביש 1), שבעצמו עובר בימים אלה עבודות הרחבה משמעותיות. אלו יביאו באופן זמני להקטנת נפח התנועה בו ולכן נדרשת הכנת 443 למצב זה.

העבודות הנוכחיות מתרכזות בקטע שבין מצפה מודיעין למתקן אדם. לפי "נתיבי ישראל", השדרוג כולל הוספת נתיב תחבורה ציבורי בכל הצמתים המרומזרים בין מחלף בן שמן למחלף מכבים בשני הכיוונים. בהמשך ייבנה חניון "חנה וסע" במצפה מודיעין, שממנו יופעלו "שאטלים" לירושלים. לאחר מכן ימשיכו העבודות מזרחה ויתמקדו במחסום מכבים. בו תוקם עמדת בידוק ייעודית לתחבורה ויוקם גם גשר להולכי רגל, שיאפשר מעבר בטוח מעל הכביש המהיר.

בימים אלה נשלמות גם העבודות להקמת חניון חדש לאוטובוסים של "קווים" במרכז עינב. הן יסתיימו בין החודשים פברואר למרץ.

מדובר בחניון לילה, שיהיה המתחם התפעולי של החברה ויכלול גם תחנת תדלוק ועמדת שטיפה. לפי "קווים", החניון ישמש את האוטובוסים גם בשעות היום ויפנה את העיר מהטרדה שמציקה לתושבים.

גם חניון זה הוא חוליה בשרשרת הפתרון התחבורתי הכולל של העיר, שיגיע לסיומו עם השלמת כיכר התחבורה המרכזית. זו אמורה להיות מוכנה לקראת הקיץ, יחד עם סיום פרויקט שיקוע שדרות החשמונאים. בסוף התהליך תתאפשר נסיעה רציפה לאורך השדרה בין חלקה הצפוני והדרומי של העיר ללא כניסה לכיכר התחבורה ובכך יהיה כביש ישיר העובר מהכניסה בקצה אחד של העיר דרך 443 וצומת שילת לבין הכניסה בצד השני שלה דרך 431 והכביש לכיוון לטרון בציר התנועה המרכזי של העיר. כיום הנסיעה בכיכר היא ב-270 מעלות, כתוצאה מכביש זמני החוצה אותה במרכזה. לאחר הקמת החלק האחרון של הגשר, הכביש הזמני ייהרס ובמקומו ייפתח לאחר מספר חודשים כביש שדרות חשמונאים המשוקע.

השלב הסופי בפרויקט יהיה הקמת תחנת האוטובוסים בתוך המעגל התחתון של הכיכר. המתחם יכלול מספר רציפים לנסיעות עירוניות ובין עירוניות, מקומות המתנה, מספר שטחים למסחר וחיבור ישיר לקניון עזריאלי ותחנת הרכבת 'מודיעין מרכז'.

מהעיריה נמסר כי עלות הפרויקט, היקף העבודות ומורכבותו משקפים מרכז עיר עתידי של 240 אלף תושבים ולא משהו זמני המתאים לגודלה ושלבי התפתחותה של העיר כיום. "מאז תחילת הקדנציה הקודמת החלו העבודות במתחם באופן אינטנסיבי ובמהלך שנת 2014 רוב חלקיו כבר יהיו פתוחים לשימוש תושבי העיר", אומרים בעיריה. "העירייה מודעת לחוסר הנוחות הנגרם לתושבים בשל השינויים, אך עם השלמת עבודות הקמת הכיכר בעוד מספר חודשים ושיקוע שדרות החשמונאים ייפתרו בעיות התנועה והעומסים במרכז העיר בפתרון קבע. יחד עם תכנית השדרה המרכזית לב העיר, החיבור לתחנה המרכזית, תחנת הרכבת, קניון עזריאלי, פארק ענבה ובעתיד השטח המיועד למכללה ולבניין העירייה ייהנו תושבי מודיעין מכבים רעות מאחד ממרכזי העיר הכי יפים בישראל".

(באדיבות "נתיבי ישראל")

כתבות נוספות

יסתדרו בלי בולדווין?

מכבי תל אביב תעלה הערב למשחק השלישי בסדרת רבע הגמר בלי הסקורר המוביל שלה, שעדיין לא ברור מתי ישוב לשחק